Hjälp!!

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Jag var ute och åkte hoj när den började gå konstigt/dåligt. Den låter som en disel på tomgångsvarven och bottendraget är totalt borta. Den stannade flera gånger och betedde sig underligt. Jag lyckades rulla ingång den men efter några km blev det bara värre. Var tvungen att varva över 6000rpm för att komma iväg ifrån rödljusen. Nu startar den inte alls, det smäller till i avgasröret efter några kickar. Någon som vet vad det kan vara för fel?

P.s har kollat att den får gnista d.s.

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
303 skrev:
Det låter som om den har nypt tycker jag.
Förra gången den nöp så märktes det ju iaf. Då var den också ordenkligt varm. Men det är alltså möjligt att den kan nypa utan att man märker det?

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Nyper den borde du inte kunna kicka alls?

Låt den svalna över natten och riv ner den imorrn. Surt. :huvet

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
RSV1000R Factory
Om du inte gjort det redan, prova först att byta stiftet till ett nytt. Trots synlig gnista kan de "lägga av" delvis liksom. Då går de sådär - typ.

303

Twin Wanker
Gick med
22 May 2003
Hoj
748R -02
Biifer skrev:
Men det är alltså möjligt att den kan nypa utan att man märker det?

Hmm det vet jag inte? För 10år sedan lånade jag syrrans TZR och körde lite med. Mitt under omkörning på motorväg nöp den lätt, det enda som märktes var att all kraft försvann plötsligt. Fick hålla högt varv för att ta mig hemmåt sedan, annars dog den.
Blev ny kolv och borrad cylinder för en inte så glad lillasyster :gnissla

Last edited:

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Jaja, får väl bli lite meck imorn... Har nya stift och en cylle hemma så det ska nog kunna lösa sig.. Frågan är bara VARFÖR? Skulle ju kännas ganska snopet om det händer igen efter typ 50km....

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Plockade av cyllen idag och det visar sig att kolven är lite deformerad, Den verkar ha skurit/nypt hårt. Cyllen verkar ha klarat sig, men en honing (Stavning?) är nog på sin plats. Eftersom jag har en till cylle med tillhörande kolv så åkte den på just nu. Bilder kommer imorn tror jag. Körde en sväng ikväll och det funkar finfint :)

ravenrs

rials
Gick med
11 Jun 2003
Hoj
Yamaha r6 -00
min hoj dog när jag och polaren va ute, då förlorade jag bara all effekt...
sen när den dog så försökte jag så klart starta då hackade den ett tag sen slog en blå låga från avgas systemet...

min hade iaf nypit

missa senaste inlägget

Last edited:

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
Låter som en bekants bil. Han fick iaf. byta "luftmassamätare" som alltså kontrollerar insugsluften till motorn, vettefan om det finns något sådant på en MC men det kanske ändå har något att göra med luft/bensinblandningen?

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Jag har pillat lite på oljepumpen så den får lite med olja än förut, så får jag hoppas att det inte händer igen. :)

Micke O

"osynlige mannen"
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
Yamaha FZS1000S
Villee skrev:
Låter som en bekants bil. Han fick iaf. byta "luftmassamätare" som alltså kontrollerar insugsluften till motorn, vettefan om det finns något sådant på en MC men det kanske ändå har något att göra med luft/bensinblandningen?

Knappast troligt såvida hojen inte har insprutning.

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Enfast en hoj har insprutning så saknar det luftmassemätare, kan tänka mej att vissa udda hojar har en luftmängd mätare men det kan inte vara många.

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Antagligen bara hojar av typ BMW, Guldvinge etc som har luftmassemätare. De flesta hojar med insprut har 70-talsteknik (ung som Bosch D-jetronic).

Nyheter
BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre