Hjälp

ettan

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
yamaha r6 2000
Tjenna

Jag har en Honda NSR 91. Ska byta svinglager hur får jag bort den genom gående axlen som håller svingen? Specialverktyg? Något annat att tänka på? T ex hur gör jag med stötdämparfästet som sitter i svingen? HJÄÄLP !! :Bugar HJÄÄLP!!

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
lossa på muttern sen är de "bara" att pressa ut bulten.. lyft upp hojen hälst då den kommer ramla ihop.. det kan vara ett %&/()(/&%¤# med dendär bulten att få ut.. själv fick jag ta hela ramen till 20 tons press.. med en spricka som resultat

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
philsson skrev:
lossa på muttern sen är de "bara" att pressa ut bulten.. lyft upp hojen hälst då den kommer ramla ihop.. det kan vara ett %&/()(/&%¤# med dendär bulten att få ut.. själv fick jag ta hela ramen till 20 tons press.. med en spricka som resultat

20 tons press :rofl :rofl vad trodde du själv?? shit har aldrig varit med om att en sån fastnat men det kanske dom kan:(

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
philsson skrev:

Har 50 tons press i skolan, ska jag baxa upp MXen i den vid svinglager byte?
:yoparty

Pressade en enkrona med 50 ton en gång, den blev platt :rolleyes:

Samma dag pressade jag en kanelbulle (50 ton), jag fick städa pressen :lol

Edit: Jag handlade med enkronan senare på dagen, kassörskan tyckte att den såg konstig ut och frågade om jag hade gjort den själv :tomten

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
RS "Alex" skrev:
20 tons press :rofl :rofl vad trodde du själv?? shit har aldrig varit med om att en sån fastnat men det kanske dom kan:(
jaa du.. skickade in den till 2 företag.. de första vågade inte pressa vidare med tanke på att den faktiskt kunde bli ramsne

ettan

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
yamaha r6 2000
hehe man behövde ingen 20 tons press bara att skruva loss muttern på vänster sidan, före sen var det bara ta bort =) thx ändå

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Fruxo skrev:
Alltså han menar de är en riktig hoj....moppe=hoj i vissa sammanhang....:tummenupp gött iallafall att du fick bort skiten.....se nu till o klara uppkörningen så vi kan ut o åka lite hoj sen...

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...