hjälpa! Aprilian startar inte :(

>Hanning<

Mr Hanning
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Yamaha R1 -99
tjena grabbar, och tjejer om de finns nå sånna här på 125a delen :tungan

Joo de är så att jag behöver lite hjälp, det är så att min hoj startar inte och jag har ingen aning vad som är fel.Jag va ute och körde höll väll en sådär 120 kmh när hojen bara dör precis som om man får soppa torsk. Så första tanken ja får är in med choken lite snabbt... inget händer den bara fortsätter att tappa fart och varv så jag trycker in kopplingen och då stannar den.Jag rullar in till kanten och börjar kolla lite grann soppa kran är på och det finns bensin... fick inte igång hojen där vid väg kanten så jag och pappa hämta en släp vagn och körde hem den nu har jag börjat kolla lite men hittar inget fel? jag har bytt tändstift och de va gnista även på det gammla stiftet. Vi har kollat alla kablar och sånt inget fel där heller.... den får soppa det finns gnista men den hoppar ändå inte igång?

tacksam för hjälp

Mvh >Hanning<

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Jag hade ett liknande problem gjorde rent förgasaren o luftfiltret sen funka den igen

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
Kolla så den får bensin. annars har nog en kolvring sagt upp sig eller liknande.

>Hanning<

Mr Hanning
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Yamaha R1 -99
Kolla så den får bensin. annars har nog en kolvring sagt upp sig eller liknande.

soppa får den jag hade oxå den funderingen men då sa fader att den borde startat men att den hade gått skit? fader är inne på att de har blivit nåt fel med tändningen att den tänder fel allså kan det stämma? :va

Jag hade ett liknande problem gjorde rent förgasaren o luftfiltret sen funka den igen

blir till att prova det oxå

Last edited:

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
soppa får den jag hade oxå den funderingen men då sa fader att den borde startat men att den hade gått skit? fader är inne på att de har blivit nåt fel med tändningen att den tänder fel allså kan det stämma? :va

Det låter väldigt avlägset, finns massa trådar med liknande problem, folk med aprilior. Det är oftast något som har hänt med kolven.....

>Hanning<

Mr Hanning
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Yamaha R1 -99
Det låter väldigt avlägset, finns massa trådar med liknande problem, folk med aprilior. Det är oftast något som har hänt med kolven.....

mm vi håller på och kollar med tändningen nu blir till att kolla kolv och cylinder sen tack för all hjälp så länge

>Hanning<

Mr Hanning
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Yamaha R1 -99
Tror inte de kostar mer än 200 kr aja panta lite burkar :D Nä men farsan kan väll bjuda lite?

:rofl haha joo jag får höra med honom.
Nu kom jag på en till sak är de nån som vet vart de finns en sprängskiss till en aprilia af1 futura? de är en 91a om de har nån betydelse?:va

PEPPO!

Soon to be a man
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Aprilia RS125 Tuono -04
_EXAKT_ sådär hände det för mig för 2 veckor sen.. då hade den skurit :(

>Hanning<

Mr Hanning
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Yamaha R1 -99
_EXAKT_ sådär hände det för mig för 2 veckor sen.. då hade den skurit :(

jo jag har funderat på det jag med men den går runt och det är inga miss ljud i motorn : men det är ju rätt så vanligt så är det så att den skurit så är det bara bita i det sura äpplet vi ska kolla en sak till och det är tändningen är de inte den det är fel på är det bara att inse att den skurit :död :gråta

>Hanning<

Mr Hanning
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Yamaha R1 -99
joo nu har jag hittat felet....

så här ser min kolv ut

Bifogat

• DSC00324.JPG
    DSC00324.JPG
    122.8 KB · Visningar: 62

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Du är erfaren du. ;)

Men seriöst, varför i helvete blir det ett hål i kolven? Fel stift? Fel bestyckning?

Ja, trimmar man mycket så lär man sig att meka, för skiten kommer krångla nångång. Det är man garanterad :tummenupp

Jag körde på för snål bränsleblandning, det visste jag om också så jag blev inte ett dugg förvånad när den tvärnitade i ca 110 blås.. :hihi

Den vänstra på bilden är min 80cc kolv, den som pajade :D

Bifogat

• S5030792.JPG
    S5030792.JPG
    92.2 KB · Visningar: 49

PeeWee

Ska ja dansa nykter måste ja va bra full
Gick med
9 Aug 2005
Hoj
CBR 600 f -99
Och såhär såg min kolv ut när hojen plötsligt dog i 130 km/h...

Bifogat

• Jul09_02.JPG
    Jul09_02.JPG
    34.3 KB · Visningar: 39
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand