Hjälpa mig starta min hoj!

Duttis

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2005
Ort
Småland
Hoj
Cbr 929 -00
Har försökt dom enklaste sakerna nu när det gäller att starta min hoj (Honda cbr 929 -00) men den vill inte samarbeta med mig!
Är det någon som känner sig sugen att kolla på den mot ett flak öl eller två (Om den startar) så får du gärna testa! jag bor i Tingsryd!
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Har du kollat det vanliga, gnistan-soppan? Bogsera efter bil om du har detta :)
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
hade också problem att få igång bettan efter vinteruppehållet.
Men med lite mer soppa, massa startgas, rengjorda stift och massa springande på gatan så brummade hon igång tillslut.

Vad har du provat för något?
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Duttis skrev:
Har försökt dom enklaste sakerna nu när det gäller att starta min hoj (Honda cbr 929 -00) men den vill inte samarbeta med mig!
Är det någon som känner sig sugen att kolla på den mot ett flak öl eller två (Om den startar) så får du gärna testa! jag bor i Tingsryd!


Ladda batteriet och prova igen, funkar inte det så ta till startgas.. när du fått igång den så kan du köra ner med ölen till Halmstad :jäs /Lycka till
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Grabben har redan frågat och fått tipsen. Prylen är den att han har armen i bandage, inte så lätt att springa igång eller meka då.
Utan att vara otrevlig så behöver han nog hitta nån som är händig och som bor i närheten. Och gärna snarast också.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=75912
 

Duttis

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2005
Ort
Småland
Hoj
Cbr 929 -00
Robban_C skrev:
Grabben har redan frågat och fått tipsen. Prylen är den att han har armen i bandage, inte så lätt att springa igång eller meka då.
Utan att vara otrevlig så behöver han nog hitta nån som är händig och som bor i närheten. Och gärna snarast också.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=75912



Ja, jag har provat startgas, eller snarare jag har haft hjälp med det. Få se om den mår lite bättre imorgon. Batteriet står på laddning nu inatt. Jag ska hålla tummarna hela natten medans jag sover!!!

Jag måste tacka alla för alla tips. Tack ska ni ha!!!
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
UrbanTiger skrev:
Ja fy fan om man välter............. skraaaaaaaaaappp :gnissla
Dessutom har jag för mig att det är olagligt.
har också hört att det är olagligt.. inte så jättelätt att bli bogserad på 2 hjul.. :gnissla
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Enda tillfället det är lagligt att bogsera en knarr är väl inom det militära har jag för mig.
Men för oss är det i alla fall olagligt. Värre är väl att det är farligt. Och dragkraften i repet blir rätt stor, ska man hålla i det eller ska man tvingas vara fastbunden i bilen?
Nä, släp eller skåp gäller.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
UrbanTiger skrev:
Bogsera efter bil :skrämd

var inte så känslig :) Det fungerar utmärkt, har gjort det två gånger. Du får hålla i repet ja. Är man ett klåp ska man inte göra det så klart, och har man gips är det bara dumt att ens tänka på det. Att det är olagligt spelar väl mindre roll, hur många gånger om dagen är du inte olaglig? Och lagar är mer ordningsregler än strikta regelverk anser jag, och till för att brytas om det gynnar personen i fråga (mig då såklart).
 

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Tjena !

PM:a ditt mobilnr till mig , så kan jag eventuellt komma o kika på den i helgen... Har tyvärr inte tid förrän då.... Jag har ju en likadan själv , så då kan vi plocka o jämföra... :tuttar

Dee_cati skrev:
var inte så känslig :) Det fungerar utmärkt, har gjort det två gånger. Du får hålla i repet ja. Är man ett klåp ska man inte göra det så klart, och har man gips är det bara dumt att ens tänka på det. Att det är olagligt spelar väl mindre roll, hur många gånger om dagen är du inte olaglig? Och lagar är mer ordningsregler än strikta regelverk anser jag, och till för att brytas om det gynnar personen i fråga (mig då såklart).
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top