Flyerflash
Kawasaki Z750
- Gick med
- 17 Jul 2006
- Hoj
- Z750
Vad gäller för mig???? Får jag köra tung mc från början eller ej (Om jag klarar teori och körprov vill säga]. Jag är 26 och har ej tagit kortet ännu.
A 18 år (21 år) Tung motorcykel, begränsad effekt (obegränsad effekt)*
* Om du har körkort med behörighet A får du köra tung motorcykel med obegränsad effekt (= motorcykel som har högre effekt än 25 kW och ett effekt/viktförhållande som överstiger 0,16 kW/kg) om du har:
haft behörigheten A under minst två år, eller
fyllt 21 år och godkänts i ett körprov för sådan motorcykel.
Tacksam för svar då jag söker efter en vettig första hoj. Men nästan alla som annonserar 25kw hojar skriver att strypningen fås i en påse bredvid.
Är det vanligt att man gör på det viset och hur förklarar man för pålisen att man kör ostrypt fastän man inte får.
A 18 år (21 år) Tung motorcykel, begränsad effekt (obegränsad effekt)*
* Om du har körkort med behörighet A får du köra tung motorcykel med obegränsad effekt (= motorcykel som har högre effekt än 25 kW och ett effekt/viktförhållande som överstiger 0,16 kW/kg) om du har:
haft behörigheten A under minst två år, eller
fyllt 21 år och godkänts i ett körprov för sådan motorcykel.
Tacksam för svar då jag söker efter en vettig första hoj. Men nästan alla som annonserar 25kw hojar skriver att strypningen fås i en påse bredvid.
Är det vanligt att man gör på det viset och hur förklarar man för pålisen att man kör ostrypt fastän man inte får.
Last edited: