Hjula på zx9:a

Bronze

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2003
Ort
Örebro
Hoj
Zx9r-98
Japp vet att det finns svin mkt om att wheela men min fråga riktar sig enbart till just min hoj dvs zx9r-98. Att få upp den på 1:an är ju givetvis lätt och koppla upp den på 2:an i typ 70 går ju också bra. Frågan är om det inte borde gå att gasa upp den på 2:an med rätt teknik,har fan försökt på alla sätt men skiten reser sig ju bara nån decimeter! Visserligen ett gott körbarhetstecken men det är ju tråkigt ! Har dessutom en kugg mindre fram. Så är det ngn out there med lite erfarenhet om detta ?

M.V.H. Johan
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Ja det går lätt, men det beror väl på vad du menar med gasa upp, av o påa den på tvåan i runt 70 -90 skall inte vara några problem, var distinkt bara..
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Bronze skrev:
Japp vet att det finns svin mkt om att wheela men min fråga riktar sig enbart till just min hoj dvs zx9r-98. Att få upp den på 1:an är ju givetvis lätt och koppla upp den på 2:an i typ 70 går ju också bra. Frågan är om det inte borde gå att gasa upp den på 2:an med rätt teknik,har fan försökt på alla sätt men skiten reser sig ju bara nån decimeter! Visserligen ett gott körbarhetstecken men det är ju tråkigt ! Har dessutom en kugg mindre fram. Så är det ngn out there med lite erfarenhet om detta ?

M.V.H. Johan

Rigge här på forumet är jag rätt säker på att han kan: ):):):)
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
red_ninja skrev:
Rigge här på forumet är jag rätt säker på att han kan: ):):):)

Nu va det ett tag sen jag körde den drevningen men det ska nog inte vara så stora problem. Frågan är varför, börja saktare eller använd kopplingen tycker jag.
 

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Ska inte vara särskilt svårt när den dessutom är nerdrevad ??...Gasade enkelt upp min o det var en stor klumpig -96:a ??.... 2:an , ca 7.000 rpm , släp gasen distinkt så att framgaffeln doppar ner , när den gungar upp igen , slå på rejält med gas o ryck lite lätt.... voila !!....Uiiiila på... :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top