Hjullager

Perskan

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2006
Var ute och tog första turen för säsongen idag, de va riktigt nice.
Förutom ett par incidenter så gick allt fint(skallade en mås å ett hjullager i bak gick paj).
Nu är jag bara lite nyfiken på vad de kommer att kosta å byta alla hjullager i bak?, ska ringa å fråga på måndag men måste veta hur mycke ja kan dricka för i kväll :D

Perskan skrev:
2070453 Var ute och tog första turen för säsongen idag, de va riktigt nice.
Förutom ett par incidenter så gick allt fint(skallade en mås å ett hjullager i bak gick paj).
Nu är jag bara lite nyfiken på vad de kommer att kosta å byta alla hjullager i bak?, ska ringa å fråga på måndag men måste veta hur mycke ja kan dricka för i kväll :D
Hjullagret byter du lätt själv.
Ta lös fälgen. Ta ur lagren och åk till en affär som säljer kullager.. Tex swerull i Södertälje.
Tipps för att få lös de gml lagren..
Ta en lång stång, rör eller liknande. Tryck den genom fälgen. Håll den mot lagret och svettsa fast det i ditt gml lager... Smäll på röret, stången med en hammare.. och vipps så har du loss lagret...

Ps.. pilla först försiktigt bort packboxarna...

Kostnad hjullager ca 50-150 kr st... skulle jag tro.. Jag själv har aldrig betalat fullt pris för ett lager...

Om du tycker detta verkar krångligt så kan jag hjälpa dig någon kväll i veckan utan större bekymmer.... Fast då får du ta med hjulet till södertälje...

Lycka till

SENSEI skrev:
2070475 Hjullagret byter du lätt själv.
Ta lös fälgen. Ta ur lagren och åk till en affär som säljer kullager.. Tex swerull i Södertälje.
Tipps för att få lös de gml lagren..
Ta en lång stång, rör eller liknande. Tryck den genom fälgen. Håll den mot lagret och svettsa fast det i ditt gml lager... Smäll på röret, stången med en hammare.. och vipps så har du loss lagret...

Ps.. pilla först försiktigt bort packboxarna...

Kalas å tack för ditt svar! Ska absolut testa den varianten.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick