Hockeyallsvenskan 07/08

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
TRIUMPH Street Triple-13, KAWA KLX 650 -93
Leksand är ju ett bara patetiskt försök (liksom malmö) att hävda sig. Har massa halvfigurer som masken och bergqvist ( med deras tveksamma beblandingar med "fansen" )
Ed Belfour?! Han blev ju utkickad från NHL pga sin alkoholism. Jag säger: lycka till...

Nee...håller hellre på underdogsen....som Sundsvall ( eller lite, bofors då kanske )

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
-
Leksand är ju ett bara patetiskt försök (liksom malmö) att hävda sig. Har massa halvfigurer som masken och bergqvist ( med deras tveksamma beblandingar med "fansen" )
Ed Belfour?! Han blev ju utkickad från NHL pga sin alkoholism. Jag säger: lycka till...

Nee...håller hellre på underdogsen....som Sundsvall ( eller lite, bofors då kanske )

Va iofs länge sen Masken o Bergkvist va med o spelade.
Ingen av dom är heller kvar och jobbar i föreningen.
Tveksamma beblandningar med fansen?
Menar du utrycket "Mask i magen" som florerar i Leksand och trakterna därikring? :D

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
TRIUMPH Street Triple-13, KAWA KLX 650 -93
3225243 Va iofs länge sen Masken o Bergkvist va med o spelade.
Ingen av dom är heller kvar och jobbar i föreningen.
Tveksamma beblandningar med fansen?
Menar du utrycket "Mask i magen" som florerar i Leksand och trakterna därikring? :D
Tänkte ju inte direkt på spelarna när det gällde masken o jonas. Och även om de inte spelar längre, så har deras tidigare inflytande i förenigen gjort att det kommer ta lång tid att tvätta bort, tyvärr.
Och "mask i magen" var det jag tänke på ja....

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Dags för en hockeyallsvenskantråd igen, men denna var så liten o fjuttig så vi fortsätter väl här. :)
Moderator plis byt till rätt årtal :D

Vi kör väl på samma igen då.

Heeeja Bofors!!!

Pedro

Hårdare än ett frukostägg!
Gick med
3 May 2007
Hoj
KTM 250 & 660
Malmöfan sedan liten, och det är inte lätt ska jag säga. På något sätt sitter det i väggarna
att alla spelare underpresterar när de kommer till Malmö..

För att göra det hela värre har de en fantastisk ungdomsverksamhet som bara spottar
ur sig talanger och vinner J20 elit vartannat år, men det verkar inte som om killarna
blommar ut om de inte får komma till Färjestad.

Men i år vänder 15 år av misär! :tummenupp

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Sen barnsben...
leksand_35998458_thumb.jpg

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Vad är det som gäller i år? Återtåget 47?

Min bild är väl snarare att man för en gångs skull inte har någon seriös återtågsstrategi utan för en gångs skull gör det man borde gjort för länge sedan, försöker bygga lite nytt och låta det ta tid. Visst vill de vara med och tampas om kvalserieplatserna men jag har ändå tolkat det som att man prioriterar lagbygge framför återtåg. Fler unga spelare, färre omotiverade legoknektar.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Lagbygge, ja titta då på de som har lyckats :D
View attachment 349606

Ja det måste man ju säga att ni har lyckats med lagbygget trots allt.
Jämför man med Malmö så har Örebro ett jävligt mycket mer stabilt lag än sålänge.

Ska bli spännande o se ifall Bofors och Örebro kan hålla i dehär resten av säsongen o ifall Malmö vaknar till.
Är rädd för att raset kan komma snart för Bofors, ett par skador på fel spelare kan sätta käppar i hjulet väldigt snabbt när man inte har pengar nog att ha bredd på spelarmaterialet.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Malmöfan sedan liten, och det är inte lätt ska jag säga. På något sätt sitter det i väggarna
att alla spelare underpresterar när de kommer till Malmö..

För att göra det hela värre har de en fantastisk ungdomsverksamhet som bara spottar
ur sig talanger och vinner J20 elit vartannat år, men det verkar inte som om killarna
blommar ut om de inte får komma till Färjestad.

Men i år vänder 15 år av misär! :tummenupp

Ja de borde vända lite för Malmö snart så de hittar lite stabilitet framförallt, kvalitén finns ju där men självförtroendet verkar i botten.
Några vinster på raken med bra spel skulle nog snabbt kunna vända de hela för Malmö o få slut på plattmatcher.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år