Hojåka i Örebrotrakten - the original!

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
Körde lite grus idag. Det var ungefär hur skoj som helst... Som vanligt. :)
Men jag SMS-ade fasen ALLA jag känner med grushojar och INGEN ville följa med ut.
Luktar jag illa eller vad är det frågan om? :va

Äsch nu vet jag... De tycker bara det är pinsamt när jag kör ifrån dem som om de var möten. :)
:rolleyes: :D

Eftersom jag inte hade nån att fika med så fick det bli kosafari istället, jag är inte själv med på bilden men hojen är det.
Hoppas det räcker så inte Aero skriker om fusk igen nu bara. :gnissla
:D

Bifogat

• Kossa.jpg
    Kossa.jpg
    9.8 KB · Visningar: 37

Kyckling

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
En fråga till Tengil och er andra som gjorde lumpen som MC-ordonanser.
Nu när det börjar bli kallt och eländigt ute så behöver jag något varmare än en crosströja när jag är ute och kör.

Jag har inte råd och lust att köpa en riktig "goretex"-jacka för 1500+ kr utan tänkte lite snabbt: På Ö&B säljer de MC-ordonansjackor billigt En sån borde funka.
Nu visade det sig att det inte var så billigt som jag hoppats. (250:) och att de inte kändes så smidiga och "rätt" när jag provade dem.

Frågan lyder alltså: Är jackorna skitmycket bättre när man använder dem än de upplevs i butiken så de är värda 250:- eller ska jag köpa en vindtät jacka och köra med tröjor under istället?

(Alternativ 3 "Jävla snikolle äru smålänning eller, köp för f*n en riktig jacka. är tyvärr inte aktuellt just nu).

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
Kyckling skrev:
Nu när det börjar bli kallt och eländigt ute så behöver jag något varmare än en crosströja när jag är ute och kör.

Jag har inte råd och lust att köpa en riktig "goretex"-jacka för 1500+ kr utan tänkte lite snabbt: På Ö&B säljer de MC-ordonansjackor billigt En sån borde funka.
Nu visade det sig att det inte var så billigt som jag hoppats. (250:) och att de inte kändes så smidiga och "rätt" när jag provade dem.

Frågan lyder alltså: Är jackorna skitmycket bättre när man använder dem än de upplevs i butiken så de är värda 250:- eller ska jag köpa en vindtät jacka och köra med tröjor under istället?

(Alternativ 3 "Jävla snikolle äru smålänning eller, köp för f*n en riktig jacka. är tyvärr inte aktuellt just nu).

DU HAR PMMMMMMMMMMM med jätte bra lösning:hördu :hördu :hördu

Kyckling skrev:
Men jag SMS-ade fasen ALLA jag känner med grushojar och INGEN ville följa med ut.

Äsch nu vet jag... De tycker bara det är pinsamt när jag kör ifrån dem som om de var möten. :)

Eftersom jag inte hade nån att fika med så fick det bli kosafari istället, jag är inte själv med på bilden men hojen är det.

du frågade inte mej och det va bra men nästa gång kan du göra det

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Kyckling skrev:

Räknas inte min som grushoj?

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
erik skrev:
Eller min :confused: :(

När det blir kallare så kör jag med samma jacka över som jag annars ålker skidor i :tummenupp
Funkar bra...

Kyckling

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
erik skrev:
Nixpix, för du kör på slicks.

Se till att skaffa dig ett par crosshjul så SMS-ar jag dig oxå. :tummenupp

supermongo skrev:
Se till att TA UR TUMMEN UR RÖVEN NÅN GÅNG!!! och laga ditt bakhjul. :fatta!
så SMS-ar jag dig oxå. :tummenupp

Så, klart som korvspad. :)

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Kyckling skrev:

Se till att skaffa dig ett par crosshjul så SMS-ar jag dig oxå. :tummenupp

Se till att TA UR TUMMEN UR RÖVEN NÅN GÅNG!!! och laga ditt bakhjul. :fatta!
så SMS-ar jag dig oxå. :tummenupp

Så, klart som korvspad. :)
Jäjä.....

Jag ska, jag ska...

Tengil

PENNYBRIDGERIDERS
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
TL1000s -97
Köper du jackan måste du självklart ha byxorna oxå! MEN då klarar du dig hela vintern! Jag har aldrig använt bara jackan. Har för mig att den är ganska kort i midejan. Kommer det dra på ryggen? Kanske iet då ryggskyddet skyddar även för vind.

Iaf, stället är inte så otympligt bara du tar ur fodret. Det behövs bara vid <-5.
Dessutom kommer du kunna kracha 100ggr med den jackan utan att den går sönder och en gortex pajar så fort du tittar på den...

Jag krachade ca 2ggr om dan hela lumpentiden. Skadade mig aldrig! Kronans stövlar, hockyknäskydd, armbågsskydd, ryggskydd, hjälm och ovan nämda ordonansställ gör dig odödlig!

Annars har det varit en jävligt bra dag idag. Har kört mig tokslut på en Honda CRF450 -04 flera ggr. Var jävligt kul! På slutet satt de flesta hoppen och nästan alla kurvorna. Körde till och med om en kille på slutet!

Nu sitter jag och äter oliver och dricker lite vin medan damen fixar maten. :tuttar :kär Ibland blir jag nästan avundsjuk på mig själv! :tummenupp

Kyckling skrev:

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Tengil skrev:
Köper du jackan måste du självklart ha byxorna oxå! MEN då klarar du dig hela vintern! Jag har aldrig använt bara jackan. Har för mig att den är ganska kort i midejan. Kommer det dra på ryggen? Kanske iet då ryggskyddet skyddar även för vind.

Iaf, stället är inte så otympligt bara du tar ur fodret. Det behövs bara vid <-5.
Dessutom kommer du kunna kracha 100ggr med den jackan utan att den går sönder och en gortex pajar så fort du tittar på den...

Jag krachade ca 2ggr om dan hela lumpentiden. Skadade mig aldrig! Kronans stövlar, hockyknäskydd, armbågsskydd, ryggskydd, hjälm och ovan nämda ordonansställ gör dig odödlig!

Annars har det varit en jävligt bra dag idag. Har kört mig tokslut på en Honda CRF450 -04 flera ggr. Var jävligt kul! På slutet satt de flesta hoppen och nästan alla kurvorna. Körde till och med om en kille på slutet!

Nu sitter jag och äter oliver och dricker lite vin medan damen fixar maten. :tuttar :kär Ibland blir jag nästan avundsjuk på mig själv! :tummenupp
ja ibland är livet underbart :) man ska inte klaga

Tengil

PENNYBRIDGERIDERS
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
TL1000s -97
Kjelle, är dett nått du kan ordna?

Men ibland känner man att det skulle vara skönt med ett par sånna här:

Men ibland känner man att det skulle vara skönt med ett par sånna här:

Bifogat

• 302-fukitol.jpg