Hojåkare = bokstavsbarn?

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Jörgen Karlsson skriver i sin SH-signatur:
"Vi hojåkare är till stor del ännu överlevande bokstavsbarn och såna som kom ut blåa i ansiktet och med navelsträngen ett varv runt halsen. Det blir inte bättre än så här..."

Stämmer definitivt på mig, boxade och bråkade mig igenom den obligatoriska skolan, krökade/rökade/knaprade mig igenom resterande utbildning - men lyckades ändå få ut en hygglig examen.
Idag hade jag säkert kvalat in för alla bokstavskombinationer, antagligen plus en släng av Asperger/autism.

Någon annan som känner igen sig?

PS Åkt egen motorcykel sedan jag var 11.

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer
Mitt ex är psykolog och hävdar att ADHD är vanligt bland hojåkare. Erbjöd mig en gratis utredning men jag tackade nej :D

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Tjae... Man blir, av varandra oberoende människor, jämförd med Sheldon Cooper. (Big bang theory)
Bland annat för att jag hävdar med envishet att min sambo inte förstår förträffligheten i mitt system avseende hur man viker T-shirts för ett optimalt utnyttjande av garderobslådans storlek och för en enkel överblick gällande färger och tryck på nämnda klädesplagg.

Men jag har blivit kallad värre saker. Så det gör inget!

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Jag är en synnerligen lugn och vanlig person men jag kanske är undantaget som bekräftar regeln :tummenupp

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
JAg är antagligen en aspie eller fungerande autist, men några bokstäver har jag nog inte.

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Bokstavsbarn är jag nog inte vad jag vet ... däremot har jag slagits av hur driftiga och framåtdrivna hojåkare är jämfört med "icke-hojåkande" i det mesta de stöter på i livet. De som inte kör hoj finner jag ofta sittandes gnällandes hur trist och tråkigt allt är, hur svårt de har det, hur synd det är om dom, "och oj om jag hade haft andra förrutsättningar då hade jag kunnat leva ut mina drömmar"... bla bla bla...

Tillslut orkar man ju inte lyssna eller peppa dom längre för de tyckt ju aldrig få tummen ur eller lyfta arslet ur soffan. Nu säger jag bara bestämt "Börja kör hoj så löser du det där".

Hojåkare däremot tar liksom mer för sig av livet medans det pågår och gnäller inte så värst mycket... ja om det inte handlar om snö och kyla förstås eller regniga somrar... men det är ju helt förståligt å andra sidan. Hojåkare är i mina ögon mer intresserade av att leva i nuet än icke hojåkare. Hojåkare njuter mer av stunden tycker jag.

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping