Hoj 15000-20000!!

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Har en kompis som ska ta kk och ska köpa sig en hoj.
Syftet är att lära sig att åka utan att dö, så sporthoj är uteslutet.. :D :fakta

Har tittat på Honda cbx 750f -84. Honda cb 750f -81 och även en superfin VFR 750 -86 med full historik men med 9800(!!)mil på mätaren!!!

Någon som har lite kunskap om dessa hojar eller tips på andra vettiga köp????

Kapten Stofil

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2003
Hoj
gpx 600
jag hade en cbx750 som förstahoj, kul o snabb, fast dock skar motorn i vevaxeln halvvägs in i min andra säsong med den.

tydligen hade den modellen nått problem med smörjningen...

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
CBX användes på sin tid som R1 används idag, för att åka långt på bakhjulet. Vevlager gillar inte sånt. Köp en annan hoj. Ni kan även kika på Suzukis och Kawasakis hojar i samma prisklass och årsmodeller, tex gsx750e/es/ef, en gammal gpz 750, z750.

tks

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha TDM850'92 Suzuki SV650N'99
Så länge VFR:en är välservad bör han inte vara rädd för att den gått nästan 10 000 mil (så länge priset är det rätta). Sköter han den fint lär den gå lika långt till, säkert längre.

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
tks skrev:
Så länge VFR:en är välservad bör han inte vara rädd för att den gått nästan 10 000 mil (så länge priset är det rätta). Sköter han den fint lär den gå lika långt till, säkert längre.

VFR:en som vi har tittat på är i ruskigt fint skick!! inget är omlackat eller tillfixat men ändå är allt ifrån bromsok till mista skruv i toppskick. :bow Killen som har haft den sedan -95 har åkt 1700 mil sedan dess och han är grabben som aldrig har åkt fortare än 120.... :) :)

Jag är ingen expert på dessa hojar men de låter inte nå kostigt i allafall. Lite rassligare än en cbx men å andra sidan så är det ju kamdrivning genom drev och inte genom kedja så jag vet inte hur det ska låta.. Illa låter det iallafall inte!!

Och det bästa utav allt: 22000:- (ska pruta lite till) :p

Corbalin

När blir man oskuld igen?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Oldschoolgixxer
Mitt tips för dom pengarna blir nog en Surzuki 750 ES typ -83
det var iallafall vad jag hade som förstahoj! saknar den faktiskt lite, det var den optimala burnout-bågen. Inte allt för slö heller... 91 pigga... :skrämd en så´n får man väl lös för en max 20.000 så haldla för tusan! å skit i Hondan! (Våndan) :tummenupp

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
cbx! säger jag v4:eek:rna låter avslagna och trötta.
cbx 750 är däremot en lustig maskin, vfr 750 var hondas flaggskepp när den kom runt 83, kruxet var att cbx var snabbare än vfr och dessutom rasade v4:eek:rna på löpande band pga felaktiga kammar (gäller troligen inte en 86 iofs).

Kapten Stofil

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2003
Hoj
gpx 600
OLJEKYLD GSXR skrev:
CBX användes på sin tid som R1 används idag, för att åka långt på bakhjulet. Vevlager gillar inte sånt. Köp en annan hoj. Ni kan även kika på Suzukis och Kawasakis hojar i samma prisklass och årsmodeller, tex gsx750e/es/ef, en gammal gpz 750, z750.

...gpz:an har jag nu...mycket trevlig hoj om än lite klumpig i stan...

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Toppsmörjningsproblemet som Hynda hade med VF-modellerna finns inte på VFR. Jag skulle personligen aldrig köpa en Hånda pga att de har jobbigt konstruktioner och man blöir trött när man meckar med dem. Och alla som påstår att man inte behöver mecka med en Hånda har aldrig haft en äldre sådan.

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Tack för alla svaren!!! :tummenupp
Man blir ju onekligen lite kluven.. men det börjar ju luta mer åt vfr:en. Det är egentligen bara milen som jag tyckte talade emot den men det verkar ju som att det inte spelar så stor roll.

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...