tänk på att z750 kan va dyr o försäkra.
Om ekonomin spelar in i beslutet så måste du kolla upp försäkringar noga.. Det diffar våldsamt mellan olika hojar och försäkringsbolag. Själv hitta jag en hoj i nyskick, 03a en ägare 1100 mil, för 41 kakor med en hel/hel-försäkring på 5 500kr per år. 30år, zon 1, inget kort (kanske på onsdag). Lägg till fazer i listan, i alla fall provkör ett härke. En ny 05a naked eller med kåpa får du för max 69 kakor en beggad 04a (nya modellen kom 04a) går för runt 55 o uppåt. En 03a ser du ovan vad den kostar och första modellen 98-01 går ju ännu billigare (30-40k).
Var dock redo på att 04/05 är dyrare att försäkra än 03 och tidigare. Det är yamaha power insurance via LF som gäller om du kollar in en sån hoj.
Hornet och Triumph speed four (samma typ av hoj) är billiga att försäkra. Se.. så blev det ytterligare en hoj på listan
jag har bara testkört SV650 av dom på din lista och den va lite klen samt lite väl liten för min smak. Men den känns lätt och lätthanterlig och jag tror den vill att man wheeelar den massor
Observera att jag själv har en fazer och därmed är färgad.. men jag har kommit fram till mitt beslut efter att under en månads tid velat runt samma typ av hoj-klass som du tittar på.
Dyssen skrev:
Tack för alla snabba svar, typiskt att alla skall rekomendera olika hojjar bara!
men det är väll sant som alla säger, att man helt enkelt får prova sig fram!
Tyvärr är det också ofta ekonomi som spelar in. Jag kollade en del på CBR 600 årsmodell 99. Grymt fin hoj måste jag säga. Beräknade kostnaden och jämförde mellan den typ av hoj jag har nu och på 2 år inklusive värdeminskning, service och försäkring så va det dubbelt så dyrt att ha CBR:en.