hoj på ännu äldre dagar...

adamj

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
rickman honda 900 cc
hej .jag heter adam och har tagit hoj kortet på äldre dar tisammans med jocke som presenterat sig tidigare idag.

vem är jag
kille 38 år
har 3 ligister 19 .15 och11 år gamla
sambo
kör lastbil i europa
har en rickman honda
börja som jocke med en gsx 750 es
råcka ut för en olycka när jag haft kortet i 3 månader suck läs mer om det i olycks tråden datum 071001
:nurse
har precis kommit på benen igen mycket tack vara min kompis jocke.
ett under att han orkat med mej .ett stort tack till honom här på forumet,:) :kiss
intessen har jag oxå lastbilar ,mc ,fotografera,resa ,min familj ,,nödvändigtvis inte i den ordningen he he.
hoppas på en kort vinter och en lååång sommar

Last edited:

Donner

Spriten räddade mej från idrotten
Gick med
27 Aug 2007
Hoj
VFR 800 Movistar + CBF1000
Välkommen kompis ;)
Klart man hjälper en kompis, du hade gjort samma för mej, det vet du.
Skönt att du e på benen och att allt går framåt.
Snart e det dax att bestiga vägarna hehe.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Välkommen! Oj, olycka efter tre månader på hoj, inte kul! Får man fråga vad som hände? Trevligt hur som helst att du inte blev avskräckt! :tummenupp

adamj

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
rickman honda 900 cc
olycka

Välkommen! Oj, olycka efter tre månader på hoj, inte kul! Får man fråga vad som hände? Trevligt hur som helst att du inte blev avskräckt! :tumenupp

tja jag gjorde helt rätt o ändå blev det helt fel
stod stilla vid en stopp skylt skulle svänga vänster.framifrån kommer en 83 årig herre han missar sitt stopp tecken kör rätt ut framför en lastbil som kommer hans höger sida dom smäller ihop och kör sedan över mej min hoj landa 18 meter bort jag ´ligger klämd under gubbens bil med huvet .(snåla aldrig med vad hjälmen kostar.) summa 9 benbrott hö lår ben 3 benbrott vä under ben inre blödningar i magen .blöding bakom hö öga (liten hjärn blödning)dock inga sår skador ,gubben klara sej med liten sprcka i bäckenet:kryckor

gubben:smasha

Last edited:

adamj

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
rickman honda 900 cc
Välkommen kompis ;)
Klart man hjälper en kompis, du hade gjort samma för mej, det vet du.
Skönt att du e på benen och att allt går framåt.
Snart e det dax att bestiga vägarna hehe.

va bus kul igår att köra en liten sväng :yoparty

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
stod stilla vid en stopp skylt skulle svänga vänster.framifrån kommer en 83 årig herre han missar sitt stopp tecken kör rätt ut framför en lastbil som kommer hans höger sida dom smäller ihop och kör sedan över mej min hoj landa 18 meter bort jag ´ligger klämd under gubbens bil med huvet .(snåla aldrig med vad hjälmen kostar.) summa 9 benbrott hö lår ben 3 benbrott vä under ben inre blödningar i magen .blöding bakom hö öga (liten hjärn blödning)dock inga sår skador ,gubben klara sej med liten sprcka i bäckenet:kryckor

Jösses... efter en sån där smäll tror jag många överväger om dom ska ut på hojen igen. I det här fallet hoppas vi gubben blev så rädd att han returnerade lappen till länstyrelsen...

adamj

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
rickman honda 900 cc
Jösses... efter en sån där smäll tror jag många överväger om dom ska ut på hojen igen. I det här fallet hoppas vi gubben blev så rädd att han returnerade lappen till länstyrelsen...

harry batong va uppe på lassaretet och omhändertog hans körkort .blir rättegång nu i feb -mars. jag e ju lite rädd när jag e ute i trafiken med bil men det går sakteligen över .va ju inte hojens fel att jag blev på körd tur att jag inte stod där med trampehoj .då hade jag väl skrivit detta trådlöst från ovan,:lol

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
harry batong va uppe på lassaretet och omhändertog hans körkort .blir rättegång nu i feb -mars. jag e ju lite rädd när jag e ute i trafiken med bil men det går sakteligen över .va ju inte hojens fel att jag blev på körd tur att jag inte stod där med trampehoj .då hade jag väl skrivit detta trådlöst från ovan,:lol

Bara naturligt att man är lite rädd, om inte hade du haft större problem :tummenupp

adamj

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
rickman honda 900 cc
Bara naturligt att man är lite rädd, om inte hade du haft större problem :tummenupp

dom lärde på sjukan i lund sa typ samma sak att du inte haft lite ångest för trafiken osv hade det varit helt fel.men det är långt kvar till att köra last
bil i europa igen , har nyss börjat arbetsträna på åkeriets kontor 2 tim ett par gånger i veckan ,e buskönt att träffa folk igen .:tummenupp

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Hälsar dig med välkommen samt påminner att spana i Träffar och Samåkning efter MCK Vilse - notoriska felkörare som aldrig är på fel plats...vi hittar bara inte tillbaka till dessa goa vägar igen. ;)

Boatdrinks

www.Bombrepa.se
Gick med
25 Dec 2007
Hoj
Fet-Grisen, 1800cc vansinne

Grattis till kortet, Trist med olycka, kul att du verka klara dig!

Har du skaffat ny hoj eller bestämt vad du skall ha? Hursomhelst ha gummi-sidan neråt:)

välkommen till forumet:yoparty

adamj

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
rickman honda 900 cc
Hälsar dig med välkommen samt påminner att spana i Träffar och Samåkning efter MCK Vilse - notoriska felkörare som aldrig är på fel plats...vi hittar bara inte tillbaka till dessa goa vägar igen. ;)

tackar o bugar ska genast gå in o glo efter er:yoparty

Grattis till kortet, Trist med olycka, kul att du verka klara dig!

Har du skaffat ny hoj eller bestämt vad du skall ha? Hursomhelst ha gummi-sidan neråt:)

välkommen till forumet:yoparty

tackar för välkomnandet,

har min cafebanräser hoj tiita gärna in i mitt garage och kommentera hojen :)

Last edited:

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
Välkommen:) Skönt att höra att klarade dig från svårare skador eller ännu värre... låter som det kunde gått riktigt illa:skrämd

OT: Vågar man fråga vad ca lönen är på en lastbilschafför som kör inom europa? Ska kanske gå transport så det skulle vara intressant att veta:)

adamj

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
rickman honda 900 cc
Välkommen:) Skönt att höra att klarade dig från svårare skador eller ännu värre... låter som det kunde gått riktigt illa:skrämd

OT: Vågar man fråga vad ca lönen är på en lastbilschafför som kör inom europa? Ska kanske gå transport så det skulle vara intressant att veta:)[/QUOTE

jag tackar för välkomnandet.
du har rätt att det kunde varit värre men tro mej det räckte så här jag blir aldrig helt återställd typ aldrig kunna springa ,halta resten av livet m,m men trots allt e jag bus glad att jag lever har omvärderat en hel del saker, nog om detta nu till det viktiga LÖNEN!!!!

jag e anställd hos en tysk åkare o kör i hela europa med en frys trailere
men kommer altid hem till sverigepå helgen. grundlönen utan traktament är ca 32000 kr mån brutto netto med traktamente och tillägg blir ca mellan 28000 -39000 kr netto per månad mycket pengar men inte helt lättförtjänta. har varit ute nyår julaftnar e inte kul när man har glin,men hade jag fått leva om mitt liv hade Jag kört lastbil igen:yoparty

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
jag tackar för välkomnandet.
du har rätt att det kunde varit värre men tro mej det räckte så här jag blir aldrig helt återställd typ aldrig kunna springa ,halta resten av livet m,m men trots allt e jag bus glad att jag lever har omvärderat en hel del saker, nog om detta nu till det viktiga LÖNEN!!!!

jag e anställd hos en tysk åkare o kör i hela europa med en frys trailere
men kommer altid hem till sverigepå helgen. grundlönen utan traktament är ca 32000 kr mån brutto netto med traktamente och tillägg blir ca mellan 28000 -39000 kr netto per månad mycket pengar men inte helt lättförtjänta. har varit ute nyår julaftnar e inte kul när man har glin,men hade jag fått leva om mitt liv hade Jag kört lastbil igen:yoparty

Tråkigt att höra att det blev permanenta skador:(

Okej, jag skulle kunna tänka mig köra nattid och på högtidshelger bara det är bra med ob tillägg:fakta
Det ändrar väll sig när man skaffar sig familj och så men i nu lägget så är det kossing som gäller.
Vissa rekommenderar flygplatspersonal som ska vara ungefär som transport fast man får mer behörigheter. Fast vette tusan om åkerierna anställer folk som gått flygplatspersonal:va

adamj

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
rickman honda 900 cc
Tråkigt att höra att det blev permanenta skador:(

Okej, jag skulle kunna tänka mig köra nattid och på högtidshelger bara det är bra med ob tillägg:fakta
Det ändrar väll sig när man skaffar sig familj och så men i nu lägget så är det kossing som gäller.
Vissa rekommenderar flygplatspersonal som ska vara ungefär som transport fast man får mer behörigheter. Fast vette tusan om åkerierna anställer folk som gått flygplatspersonal:va

åkerierna idag anställer istort sett vem som helst ,e en fruktansvärd chafförs brist i sverige och även ute i europa idag .men visst det tar ett tag att få den lönen och man ska veta att det inte e buskul alltid, lycka till,:yoparty

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...