Bushido
Skånsk Säckpipsninja
- Gick med
- 9 Sep 2006
- Hoj
- HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Funderar lite på att köpa något gammalt offroadhärke att ha som vinterhoj, men jag är lite osäker på vad som gäller angående hoj och vinterväglag... Vad behövs i fråga om vinterdäck och dylikt, är det dubbat som gäller eller vad är alternativen? Om man vill besiktiga en hoj i vintertid, måste den då ha någon mer speciell utrustning?
Vad tycker ni att man bör satsa på för hoj? Är lite inne på att hitta någon gammal DR eller XT för en billig peng och köra skiten ur (den måste vara väldigt billig då jag varken har råd med dyra leksaker eller vill behöva oroa mig för att lägga skiten, vilket väl lär hända både en och två gånger när vägarna nu ser ut som de gör).
Vad tycker ni att man bör satsa på för hoj? Är lite inne på att hitta någon gammal DR eller XT för en billig peng och köra skiten ur (den måste vara väldigt billig då jag varken har råd med dyra leksaker eller vill behöva oroa mig för att lägga skiten, vilket väl lär hända både en och två gånger när vägarna nu ser ut som de gör).