Hoj-tips!

Yostakka

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Kommer...
Hejsan!
Tänkte höra lite med er vilken hoj som passar en liten kille som jag bäst!
Jag är relativt kort, 163 cm.. Ganska tanig också.

Så, jag är ute efter en fin 125a, har funderat på sporthojar som Honda cbr, den är ju liten, men sen hörde jag att den var inte snabb alls :p Och jag vill gärna åka lite fort. Dock är det mest accelerationen jag bryr mig om, snabbare än 120 är inte väldigt nödvändigt.

Min budget ligger väl på max 25000.
Helst ska den ju ha ett "nytt" utseende, ingen nsr från 80-talet eller så...
Kom gärna med olika tips, behöver inte vara endast sporthojar!

tack!

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Yostakka skrev:
Hejsan!

Så, jag är ute efter en fin 125a, har funderat på sporthojar som Honda cbr, den är ju liten, men sen hörde jag att den var inte snabb alls :p Och jag vill gärna åka lite fort. Dock är det mest accelerationen jag bryr mig om, snabbare än 120 är inte väldigt nödvändigt.

tack!

Alla 3-taktare axxar bra, finns så klart undan tag men dom allra flesta duger helt klart som axx raket för en 16 åring, mkt bätte än man tror, tro mig jag vet...

Jag skulle tittat på en rs eller cagiva priserna för dom börjar ungefär vid 25000.

whitesnake

vad ska man skriva här??
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
suzuki dr650se -00
prulle skrev:
Alla 3-taktare axxar bra, finns så klart undan tag men dom allra flesta duger helt klart som axx raket för en 16 åring, mkt bätte än man tror, tro mig jag vet...

Jag skulle tittat på en rs eller cagiva priserna för dom börjar ungefär vid 25000.

tzr:en e ju rätt liten

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
prulle skrev:

3-taktare :va :confused:

Prulle, du har kringått de fysiska lagarna i samma stil som RF och vinner därmed en...FÄRGRADIO :tummenupp

:lol :lol

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
R6 -01
Yostakka skrev:
Hejsan!

tack!

Det bästa du kan göra är ju att åka till någon återförsäljare och provsitta de olika modellerna. När jag var lika gammal som dig så funderade jag också över vilken MC. Jag letade på internet efter vilka modeller det fanns och jag tyckte också att CBRen såg jävligt grym ut tills jag såg den IRL. Liten och smal som fan är den.
MC-mässan var det optimala för min del eftersom jag kunde provsitta samtliga modeller där och jag fick se hur de såg ut IRL.
Angående din längd så tror jag inte det ska vara nåt problem på vilken hoj du än väljer eftersom de flesta 125-orna är ganska små.

Jag skulle satsat på en RS eller NSR om jag vore du, 2-takt ska det vara när det gäller 125-klassen. :tummenupp

http://www.blocket.se/vi/7197561.htm?ca=23_9_s
http://www.blocket.se/vi/7160443.htm?ca=23_9_s
http://www.blocket.se/vi/6904231.htm?ca=23_9_s
http://www.blocket.se/vi/7308373.htm?ca=23_9_s
http://www.blocket.se/vi/7191117.htm?ca=23_9_s

Får väl ta med NSR_Martins också: http://www.blocket.se/vi/7213385.htm?ca=23_9_s
:hihi

Lycka till! :tummenupp

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
seyou skrev:
3-taktare :va :confused:

Prulle, du har kringått de fysiska lagarna i samma stil som RF och vinner därmed en...FÄRGRADIO :tummenupp

:lol :lol

Haha Tackar! Ja har alltid önskat mig lite mer färg på p3..

Fan det blev ju lite kul det där :p Hade brottom till maten så jag läste inte igenom.

Varför är nsr dyrare än rs? I sommras kosta en nsr 16-22 000

Miff

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Tzr 125- 91
Yostakka skrev:
Hejsan!

tack!

Men köp en cbr och trimma den (även fast dem e kassa att trimma) dem bra dem drar lite och går ganska hyfsat och har tagit hem de flesta nya 125 cc testerna fast nackdelen med den är ju att den gör 0-100 på 14,8 otrimmad.

eller så köper du dig bara en begagnad rs fast dem flesta är ju sönderkörda :3freak

StröMmarN

En Stolt Aprilia ägare :)
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
Aprilia Rs 125 04:a,Cagiva Wmx 250, Yamaha Beluga 85cc (15hk), 14e Minimoto
Jag har en Aprilia Rs och är super nöjd, det gäller bara att hålla iordning den så går den fin fint :)

Dom är både snyggare och har både mkt bra axx och top än vad dom flesta andra 125:eek:rna har och här!
Någon av dom bästa 125:eek:rna jag vet!

Miff

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Tzr 125- 91
fast_aprilia_rs skrev:
Jag har en Aprilia Rs och är super nöjd, det gäller bara att hålla iordning den så går den fin fint :)

Dom är både snyggare och har både mkt bra axx och top än vad dom flesta andra 125:eek:rna har och här!
Någon av dom bästa 125:eek:rna jag vet!

ja de är ju inte alla som är nog "duktiga" att hålla hojen i bra sick.. dem flesta som ligger ute på blocket är ju nyrenoverade(vilket jag tycker låter jävligt konstigt efter som att dem e så pass nya) :3freak

StröMmarN

Gick med
8 Dec 2005
Hoj
För att Aprilian levererar mkt HP och då sliter det ju mer oxå, alltså fler och oftare renoveringar!!

Miff

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Tzr 125- 91
Trashcan skrev:
30-32 på bakhjulet tror jag nog. Ett jeffla ös med andra ord. Klart grejerna slits lite.

okej men då kan jag förstå trodde de bara va 15 hk som de är i dem nya

StröMmarN

Gick med
8 Dec 2005
Hoj
Sen kan du sätta på annat avgassystem så du får bättre axx och störe förgasare för både bättre axx och top !!

Lovar dom går grymt bra. 32-34 Hp hade jag för mig :rofl

Edit: Köp inte CBR, 4taktare och bara skit när det gäller 1255:eek:r :huvet
Ta inte illa upp alla CBR 125 ägare, men nu får ju erkänna, dåm går ju inte så super bra direkt, topfart på dom ca 120-130 och inget specielt bra axx.

Aprilian dra ju ca 170km/h med riktigt bra axx till 150-160km/h efter det blir den lite seg.

Lite filmer från olika Aprilia rs:eek:r :hihi

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=1925859#1925859

Last edited:

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Jag tycker du skaffar en cbr, byter till bredare fälgar, och byter till 160cc big bore samt effekt avgas + en miniturbo. Då jävlar lär du få effekt!

Jag skulle ju faktiskt föredra 4-takt på 1255:eek:r men. det kanske bara är jag.

Miff

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Tzr 125- 91
Lundgren skrev:
Jag tycker du skaffar en cbr, byter till bredare fälgar, och byter till 160cc big bore samt effekt avgas + en miniturbo. Då jävlar lär du få effekt!

Jag skulle ju faktiskt föredra 4-takt på 1255:eek:r men. det kanske bara är jag.

ja men man måste ju tänka på att han kan också ha en liten budget så han inte kan köpa sånnt trim

men jag håller med om cbr bara för att den e driftsäker och är nog bra för den som är kort

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Miff skrev:
okej men då kan jag förstå trodde de bara va 15 hk som de är i dem nya
"alla" 125:eek:r är på 15hp när de säljs. sen kan du ju strypa av dem. kom bara ihåg att det är olagligt.

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Miff skrev:
ja men man måste ju tänka på att han kan också ha en liten budget så han inte kan köpa sånnt trim

men jag håller med om cbr bara för att den e driftsäker och är nog bra för den som är kort
Jaja men det är en helt annan sak. :hihi

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Lundgren skrev:

Jag skulle ju faktiskt föredra 4-takt på 125:eek:r men. det kanske bara är jag.

Va ju någon som satte på det trimmet bara för att konstatera att den gjorde 140 och inte direkt axxa bra ..

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457