Hojen blev påbackad!

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
Nu har det hänt..

Jag var inne på den lokala ICA affären, har inget körkort än men jag bor på landet och tänkte att jag kunde ta mig en sväng.
När jag står inne på ICA kommer en liten tjej och frågar om det är min MC som står därute, JA svara jag glatt..

Då säger hon att den blev påbackad alldeles nyss och kärringen som gjorde det har dragit därifrån!

Kopplingshandtaget är av och hela jävla framgaffeln verkar vara sne :4skrika
En kille i närheten hade sett allting och tagit regnummret men det var fel nummer :3freak
Det nummret tillhörde en svart saab ägd av Aztra Zenica..
Det var en vit jävel som rammade min älskling!

Hon hade backat bakåt en bra bit, hojen stod ca.5 meter bakom bilen.
När hon hade tagit i hojen hade hon stannad, gått ut och tittat och sen satt sig i och åkt iväg igen :kocko

Jag ska klura lite med regnummret tills jag hittar en vit Saab men vad ska jag göra sen?
Jag funderar på att ringa och skälla ut henne och säga att hon får betala alla skador, annars anmäler jag henne för smitning!
Jag har ju vittnen!

Den går ju att köra och så men man får koppla med ett finger..
Jag ska kolla närmare på framgaffeln i eftermiddag!
Kan framgaffeln vara sne redan från fabrik?

OBS, mitt tangentbord har fuckat ur, därför kan det finnas ett par stavfleel!

MrGreen

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
GSX-R1000 K4
Du sitter illa till iom att om du anmäler det till polisen med vittnen å allt så kan det ju komma fram att det var du som kört :ajjabajja

Annars kan du först polisanmäla och sedan anmäla parkeringskadan till TFF så får du ut ersättning därifrån med en självrisk på 1970kr men som sagt du måste nog kunna förklara vem som kört hojen dit.
Precis det här med P-skador är en av anledningarna till att det här på SH så hatade TFF finns.

Canton

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2005
Hoj
Din hoj..
Hota med polisanmälan!
å se vad hon säger.

vilken ica affär hände det ?

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
R6 -01
JÄVLA KÄRRING!
Håller osso på o ta körkort! Har läst att smitning från parkeringsolycka kan leda till indraget körkort!

Du måste komma på nåt som bevisar att det inte var du som körde hojen! Du kanske kan säga att du övningskörde med nån! Stod där någon annan mc o närheten? Isf kanske du kan säga att du övningskörde med honom!

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Taskigt.. försök få tag på kärringen och ta det personligen med henne och nekar hon så jao då får du väl stå för ditt kast som körde utan kk

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
Det är inga synliga skador på den förutom kopplingshandtaget!

Jag gör så att jag tar reda på vem det är, erbjuder henne snällt att ge mig pengar för delarna istället för att åka på att ha smitit!
MEN om hon säger att vi ska göra en anmälan så får jag backa iom att jag inte har kk.

Det hände utanför ICA i Kvänum.

Någon som vet om det är samma kopplingshandtag på RS som på MX?
Isåfall kostar det 13.5 Euro hos Geiwiz (eller nåt :rolleyes: )

Jag ska skriva upp det regnummret jag fick av gubben på tanken, i morsan, farsan och brorsans bil. Nummret stämmde visserligen inte men om man ser något liknande nummer på en vit Saab så kan man ju lägga ihop A och B.

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
släpp baraa på skruvarna som håller framgaffeln så brukar det åka tillbaka. Den kan inte bli sne av att bara ramla.

Utan fått sig en kyss så gör som jag sa och se om det funkar.

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Säg bara att du rullade den dit :tummenupp Om nu inte nåt vittne har sett dig ta av dig hjälmen efter du att lkivit av cykeln..

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Svanen skrev:
Nu har det hänt..

Jag var inne på den lokala ICA affären, har inget körkort än men jag bor på landet och tänkte att jag kunde ta mig en sväng.
När jag står inne på ICA kommer en liten tjej och frågar om det är min MC som står därute, JA svara jag glatt..

Då säger hon att den blev påbackad alldeles nyss och kärringen som gjorde det har dragit därifrån!

Kopplingshandtaget är av och hela jävla framgaffeln verkar vara sne :4skrika
En kille i närheten hade sett allting och tagit regnummret men det var fel nummer :3freak
Det nummret tillhörde en svart saab ägd av Aztra Zenica..
Det var en vit jävel som rammade min älskling!

Hon hade backat bakåt en bra bit, hojen stod ca.5 meter bakom bilen.
När hon hade tagit i hojen hade hon stannad, gått ut och tittat och sen satt sig i och åkt iväg igen :kocko

Jag ska klura lite med regnummret tills jag hittar en vit Saab men vad ska jag göra sen?
Jag funderar på att ringa och skälla ut henne och säga att hon får betala alla skador, annars anmäler jag henne för smitning!
Jag har ju vittnen!

Den går ju att köra och så men man får koppla med ett finger..
Jag ska kolla närmare på framgaffeln i eftermiddag!
Kan framgaffeln vara sne redan från fabrik?

OBS, mitt tangentbord har fuckat ur, därför kan det finnas ett par stavfleel!

Skulle nog mer säga:

Ge fan i att köra så länge du inte har kortet.

Du kan iprencip inte göra ett skit även om du får tag i henne, att du inte har körkort kollas så fort du går till polisen elr försäkringsbolaget troligtvis.

Att du bor på landet kallar jag inte större ursäkt att köra utan kort, jag bor också på landet och visst man kör kanske lite så, men skulle aldrig få för mig att köra ner bland mer trafikerade vägar när jag inte hade kortet. Jag skulle nog bara ansett att allt var mitt eget fel om nått skulle hänt när jag inte hade kortet även om nån annan skulle backat på mig, då har man inte i trafiken att göra.

Men klart, synd på hojen. =(

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
Padde skrev:
men skulle aldrig få för mig att köra ner bland mer trafikerade vägar när jag inte hade kortet. Jag skulle nog bara ansett att allt var mitt eget fel om nått skulle hänt när jag inte hade kortet även om nån annan skulle backat på mig, då har man inte i trafiken att göra.

Men klart, synd på hojen. =(

Trafikerad väg?? :rofl
Möjligtvis en bil om dagen..

Det var absolut inte mitt fel, om jag t.ex. hade ställt min cykel där så hade det fortfarande varit hennes fel.
Det jag vill ha sagt är att även fast jag inte har kortet så har ju inte folk rätt att backa på mig!
Jag ska se om jag kan få tag i henne och fråga om hon är villig att betala delarna, och jag ska inte blanda in polis/försäkringsbolag!
Skadorna var ju trotsallt inte så allvarliga, om framgaffeln går att ställa tillbaka så lätt.

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Svanen skrev:
Trafikerad väg?? :rofl
Möjligtvis en bil om dagen..

Det var absolut inte mitt fel, om jag t.ex. hade ställt min cykel där så hade det fortfarande varit hennes fel.
Det jag vill ha sagt är att även fast jag inte har kortet så har ju inte folk rätt att backa på mig!
Jag ska se om jag kan få tag i henne och fråga om hon är villig att betala delarna, och jag ska inte blanda in polis/försäkringsbolag!
Skadorna var ju trotsallt inte så allvarliga, om framgaffeln går att ställa tillbaka så lätt.

Trafikerad väg? Är den för allmänheten så ja du har du ingen rätt att köra där ändå så det kvittar. Men klart jag kan förstå dig också, svårt när man inte har kortet att hålla sig när bågen står i garaget, Aja, hoppas det löser sig för dig.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...