Hojfik

Banditan

!Fast - !Fearsome - Female!
Gick med
2 May 2003
Ort
Visby
Hoj
Ducati 996
Skulle vilja få tips på bra fikaställen både söder och norr om Stockholm....jag och mina kära hojkompisar har en tendens att hamna på samma ställen jämt och det vore ju kul att kunna variera lite liksom...
 

rozen

.:karatekissemiss:.
Gick med
10 Feb 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
nada =/
Banditan skrev:
Skulle vilja få tips på bra fikaställen både söder och norr om Stockholm....jag och mina kära hojkompisar har en tendens att hamna på samma ställen jämt och det vore ju kul att kunna variera lite liksom...

Strängnäs! Hamnen... japp... :yoparty
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Rosenhill, men det är så "standard" så det kanske inte räknas, och Strömma (längs väg 222) är fina ställen. Strömma är *riktigt* bra men inte nåt bikerställe. Man kan sitta och fika eller käka alldeles på kajkanten.
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Banditan skrev:
Skulle vilja få tips på bra fikaställen både söder och norr om Stockholm....jag och mina kära hojkompisar har en tendens att hamna på samma ställen jämt och det vore ju kul att kunna variera lite liksom...

"Markan" I Strömsholm ett par mil från Västerås, mycket hojar.

Kafe "car de brumma" I Ludvika, kanonläge vid Strömsholms Kanal/ Kolbäcksån, lite 50 tals-nostalgi.
 

kjellf

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha XSR900 + TT600r
Det finns några fik att välja på. Ett som jag har besökt allt för få gånger med tanke på de fina vägarna är Hälgö på gam-gamla landsvägen mellan Nyköping och Vagnhärad. Från Gnesta åker ni den lilla vägen i väst-syd-väst till väg 223. Ta sedan vägen över Östermalma - Tystberga - Björksund. På gräsplanen utanför fiket finns det en liten röd stuga. Gubben som förhoppningsvis finns i närheten säljer färskrökt firre, mums.

Thekannan i Gnesta är helt OK (finns på stora gatan genom byn) men de har affärstider så det är oftast stängt.

Om ni gillar stort utbud och riktigt frossande i bakvärk så är Taxinge slott målet för er.

Alternativ till Rosenhill på Södertörn är:
- Herrhamra på Torö men tyvärr har vägen dit blivit en 50-väg. Allt för många körde allt för fort genom byarna.
- Det finns minst två fik på vägen Vårsta - Skanssundet. Butiken där det är 30-skyltat är inte i klass med Rosenhill men det kan vara bra att stödja alternativen. Precis före järnvägsbron när man kommer från norr finns det ett fik men jag har inte kollat upp det.


Norr om stan finns det ett bra fik i Rimbo och ett bra matstället finns i Knutby.

KjellF
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top