Hojjen nöp/skar...

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
När jag var ute och körde med min mito precis så gick det väl i ca 80-90 då det bara la av med ett "poff" och bakhjulet låste sig :skrämd
Självklart kopplade jag och körde in vid vägkanten då jag förstod att den skurit... kollade oljan och det var helt tomt, inte en gnutta olja kvar...
"Fanihelahelvetessatanajävel" tänkte jag då och började slå på hojen eftersom oljelampan inte fungerade :mad:
Sen gick jag till närmaste mopedbutik och köpte tvåtaktsolja som jag hällde både i tanken och i "oljebehållaren"... sen startade jag den och den gick igång alödeles utmärkt och så lät jag denb stå på tomgång i ca 20 minuter så oljan skulle rinna genom alla slangar osv...
När jag sedan körde iväg lugnt och fint så verkade den gå precis som innan den "skar" även om jag inte drog den alls mycket på växlarna...

Behöver jag ta av cylinde och kolla den samt kolv fastän den går fint igen eller är det inget att bry sig om?

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
håller med Silwer här... Riv av skiten så att du verkligen vet att du inte har några skador på grejerna....

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
Med lite tur så räcker det med att byta kolv och rengöra cylinderloppet med saltsyra(?).

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ktm 525
CayLe skrev:
Med lite tur så räcker det med att byta kolv och rengöra cylinderloppet med saltsyra(?).

Saltsyra funkar fin fint.. Använde det på min cylle.. på med plasthandskarna och sen bara blöta en trasa och torka bort aluminiumet..

Kostar typ 40:- för en liter på färgaffären.

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Egentligen ska man ALDRIG starta igen efter att nåt sånt här hänt! Plocka isär och kolla och RÖR INTE KICKEN! Ett litet tips bara :)

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
Nisse Järnet skrev:
Egentligen ska man ALDRIG starta igen efter att nåt sånt här hänt! Plocka isär och kolla och RÖR INTE KICKEN! Ett litet tips bara :)

Vilka meserier? vänta nån minut och peta i en hög växel och rulla :crash

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Nisse Järnet skrev:
Tur då att den inte sitter någon kick på mitosarna :slicka

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Nisse Järnet skrev:
Justde, Miton är ju handikappanpassad ;) ;)

helltre tyrcka på emn knapp eän att stå o kicka i eveigeter fö rå f¨igång möget...

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Edholm skrev:
Har du rivit shiten..? Blev nyfiken..=)

Jo det har jag...
Kolven var skuren rejält och en bit av nicasilet på cyllen hade lossnat/slitits bort :skrämd

Så nu har jag beställt grejor från danmark... tio dagar tar det bara för dem att fixa ny kolv å cylle... för 4195DKK :eek:

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...