kaZmur
Gudomlig sporthojare
När jag var ute och körde med min mito precis så gick det väl i ca 80-90 då det bara la av med ett "poff" och bakhjulet låste sig
Självklart kopplade jag och körde in vid vägkanten då jag förstod att den skurit... kollade oljan och det var helt tomt, inte en gnutta olja kvar...
"Fanihelahelvetessatanajävel" tänkte jag då och började slå på hojen eftersom oljelampan inte fungerade
Sen gick jag till närmaste mopedbutik och köpte tvåtaktsolja som jag hällde både i tanken och i "oljebehållaren"... sen startade jag den och den gick igång alödeles utmärkt och så lät jag denb stå på tomgång i ca 20 minuter så oljan skulle rinna genom alla slangar osv...
När jag sedan körde iväg lugnt och fint så verkade den gå precis som innan den "skar" även om jag inte drog den alls mycket på växlarna...
Behöver jag ta av cylinde och kolla den samt kolv fastän den går fint igen eller är det inget att bry sig om?

Självklart kopplade jag och körde in vid vägkanten då jag förstod att den skurit... kollade oljan och det var helt tomt, inte en gnutta olja kvar...
"Fanihelahelvetessatanajävel" tänkte jag då och började slå på hojen eftersom oljelampan inte fungerade
Sen gick jag till närmaste mopedbutik och köpte tvåtaktsolja som jag hällde både i tanken och i "oljebehållaren"... sen startade jag den och den gick igång alödeles utmärkt och så lät jag denb stå på tomgång i ca 20 minuter så oljan skulle rinna genom alla slangar osv...
När jag sedan körde iväg lugnt och fint så verkade den gå precis som innan den "skar" även om jag inte drog den alls mycket på växlarna...
Behöver jag ta av cylinde och kolla den samt kolv fastän den går fint igen eller är det inget att bry sig om?