Hojjen startar inte!? (snabba svar tack)

BlackDevil

Rookie
Gick med
2 May 2005
Ort
Ö-vik
Hoj
1986, Kawa zx600r stunt- såld! Honda CBR 600RR 2003 stunt
Var ute och körde stängde av den och när jag skulle starta den så händer det inte ett skit! Men den går att rulla igång.... Alla lampor, tuta mm funkar när jag vrider på tändningen. Är det någon som kan ge mig några tips på vad det kan vara?
Jag har kollat kabelbrott men inte hittat något
Jag har även kollat säkringarna och alla är hela vad man kan se på dom. Det jag tycker är konstigt att det inte finns någon speciell säkring för startmotorn..

Kan det vara startmotor relät? isf hur kan man kolla om det är den?
Lr kan det vara soppa pumpen i tanken?

Jag kör en Gpz 600r -86

Tacksam för snabba svar pga mc träff imorgon eftermiddag =)
 

zulee

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2008
Ort
Stockholm
Hoj
...
Jag skulle ladda batteriet till att börja med, upplevde liknande problem som löstes efter en laddning. Nu kan det ju även vara startmotorn då du kanske inte har några spärrar som inte låter startmotorn dra igång vid låg spänning på batteriet med tanke på hojens ålder?!
 
Last edited:

BlackDevil

Rookie
Gick med
2 May 2005
Ort
Ö-vik
Hoj
1986, Kawa zx600r stunt- såld! Honda CBR 600RR 2003 stunt
Jag skulle ladda batteriet till att börja med, upplevde liknande problem som löstes efter en laddning. Nu kan det ju även vara startmotorn då du kanske inte har några spärrar som inte låter startmotorn dra igång vid låg spänning på batteriet med tanke på hojens ålder?!

Sidåstödet är bortkopplat, och jag har mätt spänningen på batteriet och den är kanoners. Jag testade alldeles nyss att bygla över startrelät och då snurrade startmotorn igång i fulla varv.
Så nu bara för att göra det lite provisoriskt så far jag på söderstöms och köper lite kabel och en start knapp med säkring bara för att kunna köra idag :p Så får jag ta hand om problemet till vintern.....
 

SUGSSlammer

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2009
Ort
Stuvsta
Hoj
Yamaha XJR1300 -03
Sidåstödet är bortkopplat, och jag har mätt spänningen på batteriet och den är kanoners. Jag testade alldeles nyss att bygla över startrelät och då snurrade startmotorn igång i fulla varv.
Så nu bara för att göra det lite provisoriskt så far jag på söderstöms och köper lite kabel och en start knapp med säkring bara för att kunna köra idag :p Så får jag ta hand om problemet till vintern.....

Kompisen råkade ut för det efter färd med "Gutefärjan". Trots att knappen stod rätt så visade det sig att lite pillande på Killswitchen löste hans problem. Kan vara värt att testa iaf.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top