Hojkörning Sthlm Lördag 28 juni, Långrunda, avfärd 10.30

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Hojkörning Stockholm lördag 28 juni, samling från 10.00, avfärd 10.30!

Bilder från rundan finns HÄR!

Under förutsättning att det är torrt och sol, samt minst +15, annars hoppar åtminstone jag över körningen. (Om det är på gränsen temperaturmässigt, blir det en kortare runda än planerat)

Samling från kl 10.00 vid McDonalds Väsby trafikplats (Upplands Väsby), dvs tid för en sen frukost och lite babbel innan vi åker iväg kl 10.30, exakt...! Sedan blir det en runda upp i Roslagen, skulle gissa att det blir cirka 30-35 mil, lunch på vägen, och att klockan är 16-17.00, innan vi är tillbaka i stan, men hänger lite på temperatur och så!

Kommer bli en mix av goa krokvägar, en del i bra skick, en del lite skumpigt, samt en del "transportsträckor" däremellan. Lite osäker på skicket på en del av vägarna. I värsta fall något kortare parti grusväg.... :eek:

Tempo: Ganska så lugnt på "stora vägar", men sedan gasar vi på ute på småvägarna, utom vid bebyggelse och 30-50-sträckor.

För att undvika kaos, undvik omkörningar av andra i gruppen ute på krokvägarna (såvida inte hojen före dig vinkar förbi dig) Byt placering vid korsningar eller lite snyggt på en raksträcka på stor väg. Känner du att du halkar efter och hojen bakom dig "trycker på", vinka förbi henne/honom, så slipper folk bli irriterade! Och, håll snyggt avstånd till hojen framför dig, samt.... kör inte fortare än att DU tycker du har koll på läget, hojar i diket är väldigt o-kul! Har tyvärr sett för mycket av det i år... :( (Och en likhet mellan olyckorna är att hojen gått av i kurvan efter att det gjorts en omkörning...)

OBS!! Grupper i gruppen... Om vi blir många så kommer det av naturliga skäl bli ruggig gummisnoddseffekt, alla kan inte köra på ett led... och ska alla gasa ifatt blir det ett ruggigt tempo längre bak, bättre låta det bli grupper i gruppen, med ett vettigt tempo, så kan alla köra i ett tempo som passar den/dom, (brukar vara en blandning av såväl hojar och erfarenhet) vi samlar ju ändå ihop oss vid korsningar där vi aviker från färdriktningen!

Har du inte "kört i grupp" tidigare, ta gärna en titt HÄR!

PS/ Givetvis fulltankat (eller nästan) vid avfärd! Och ha gärna med dig en vattenflaska så att du kan dricka lite vid stoppen! /DS

Någon som hänger med?

1. benkar
2.
3.

osv

/B

Last edited:

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Om det av någon händelse skulle bli en kortare sträcka så e jag på...
Hinner inte hela rundan

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Skulle hemskt gärna men jag måste nog jobba.
Min onskefulla arbetskamrat verkar inte vilja byta pga att han ska göra något så oviktigt som att dricka sig berusad på fredagkväll.
Thats sucks.
Men hoppet lever lite ändå så vi får se.
Annars så vill jag åtminstånde åka en lite tur på söndagen.

Raggarn

Ny medlem
Gick med
17 May 2003
Hoj
KTM660, strypt å sänkt
jamen jamen...

jag gillar att bli offentligt förnedrad å omkörd av Epatraktorer.

Någon som hänger med?

1. benkar
2. Raggarn (fegkör!)
3.

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
benkar skrev:
Kommer bli en mix av goa krokvägar, en del i bra skick, en del lite skumpigt, samt en del "transportsträckor" däremellan. Lite osäker på skicket på en del av vägarna. I värsta fall något kortare parti grusväg.... :eek:

Tempo: Ganska så lugnt på "stora vägar", men sedan gasar vi på ute på småvägarna, utom vid bebyggelse och 30-50-sträckor.

/B [/B]

Hur ska man tolka det, är det kostigar med grussträngar och en snittfart på 70 som gäller :( eller fina kurvägar med en snittfart på 140 :D ?.
Samåkingen i söndags var helt ok med lagom tempo, så är det den sortens samåkning är jag helt på!. :tummenupp

Last edited:

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Raggarn skrev:
jamen jamen...

jag gillar att bli offentligt förnedrad å omkörd av Epatraktorer.

Någon som hänger med?

1. benkar
2. Raggarn (fegkör!)
3.

På några av vägarna så piskar nog du och din KTM mig och VTR-ångloket ordentligt, nästan äckligt krokigt, medans det finns utrymme för att sträcka ut på andra partier, lite för alla med andra ord, och bli inte avskräckta av "ca 30-33 mil", är värre än det låter.... ;)

EPA-traktor, är det VTRn du pratar om?! :D

/B

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Hojkörning Sthlm Lördag 28 juni, Långrunda, avfärd 10.30

Hightuned skrev:
Hur ska man tolka det, är det kostigar med grussträngar och en snittfart på 70 som gäller :( eller fina kurvägar med en snittfart på 140 :D ?.
Samåkingen i söndags var helt ok med lagom tempo, så är det den sortens samåkning är jag helt på!. :tummenupp

Halva den tänkta rundan har jag inte kört i år, så där vet jag inte skicket på vägarna, den andra halvan var för två veckor sedan finfin, förutom något parti där bonden tappat hela lasset med kodynga.... :eek: men... Det blir en ganska bred mix, dels asfalterade "cykelbanor" (förhoppningsvis utan grussträngar) där man med med lite skicklighet kan snitta 70, sedan lite bredare "cykelbanor" där man kan snitta 100-120, och så dom ännu bredare vägarna där man kan snitta 140, samt i värsta fall något litet parti grusvägar där man kan snitta 90, eller så... :D Vet redan nu att det är ett par sträckor som troligen är tjälskadade enligt lokala rapportörer, men ser det som transport mellan kuligheterna!

Var tyvärr inte med på samåkningen i söndags. (Åkte istället guppiga vägar och grusvägar i Värmland, på "grusmoppe"...) Men, rent generellt kan man säga att vägarna norr om stan är i bättre skick än södersidan. Var ute och snurrade på Södertörn ikväll, samt för 2 veckor sedan, nästan alla småvägar har nu äckliga små tjär/lösgrus-lagningar (och varningsskyltar) Jä...la VV!

/B

Raggarn

Ny medlem
Gick med
17 May 2003
Hoj
KTM660, strypt å sänkt
benkar skrev:

EPA-traktor, är det VTRn du pratar om?! :D

/B

räknas inte VTRn in som en A-traktor?! :p
närå, jag syftade inte på din hoj, mer att jag blev faktiskt omkörd av en EPA förra veckan...Nej, Epan gick inte bara 30 km/h, kanske 40 =)

hoho

Hulken_1

Ny hoj i garaget
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Ingen
Hoppas att några vägar påminner om Tungelstavägen då blir jag nöjd.
Jag tog ett par svängar fram och tillbaka på Tungelstavägen idag och jag måste säga, den fan skitrolig väg att köra hoj på.
Den är inte så gropig vilket min hoj uppskattar.
Det som gör att man tänker efter lite hur man kör är när man kör förbi blombuketten där Grottis dog.

Hoppad på bra väder nu på lördag.

/Göran

redbird

knäskrap, vad är det?
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
röd blackbird xxx
man får programmera videon

Det är nog många som sitter inne i stughettan på lördag, för att det är gp på assen då ,

men JAG ÄR MED och troligtvis den blåa birden, som du brukar säga.

en ? är det uppåt neråt eller kan det vara västerut denna gång?

för oljegruset UTAN SKYLTAR finns på några sträckor här uppe..

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hulken_1 skrev:
Hoppas att några vägar påminner om Tungelstavägen då blir jag nöjd.
Jag tog ett par svängar fram och tillbaka på Tungelstavägen idag och jag måste säga, den fan skitrolig väg att köra hoj på.
Den är inte så gropig vilket min hoj uppskattar.
Det som gör att man tänker efter lite hur man kör är när man kör förbi blombuketten där Grottis dog.

Hoppad på bra väder nu på lördag.

/Göran

Har varit ute och snurrat lite idag, en nätt liten runda på 23 mil i Roslagen, ramlade in på några rejäla katastrofområden, en del vägar är i misserabelt skick... :( Men vet nu vad man ska undvika :)

Men... Första tredjedelen av rundan kommer vara en mix av små knixiga vägar, en del bra skick, andra lite knöggliga, lite "transport", lite lugn uppvärmning, men sedan kommer en highspeedkrokväg upp i norr, en av mina favoriter! Hoppas bara beläggningen överlevt vintern!

Sedan blir det lite guppigt en bit, om dom inte lagat vägen, sedan blir det guppfritt och full fart ända tillbaka till Tokholm, blandat småknixigt och lite bredare krokvägar, bla några partier som nog nästan kan mäta sig med Tungelstavägen... :D

Tungelstavägen, jo, den har sin charm, men är tyvärr ofta för mycket trafik där, bilar och hojar som genar fult genom kurvorna :eek: Men som en liten eftermiddagsrunda så "duger den" :p

Och, gör inte som jag idag, glöm INTE ta med en vattenflaska, behövs mycket vätska när man är ute och snurrar! Blev till slut oskärpt pga vattenbrist... :(

/B

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Re: man får programmera videon

redbird skrev:
Det är nog många som sitter inne i stughettan på lördag, för att det är gp på assen då ,

men JAG ÄR MED och troligtvis den blåa birden, som du brukar säga.

en ? är det uppåt neråt eller kan det vara västerut denna gång?

för oljegruset UTAN SKYLTAR finns på några sträckor här uppe..

Asch, att kolla på hojåkning på teve när man kan köra själv när solen skinar ute är som att kolla på porrfilm istället för att.... :D Finns ju som sagt videoapparater!

Men, får väl lura med några av alla gas/kurv-glada klubbpolare, så blir vi nog ett hyfsat gäng även om "alla andra" ska glo på teven... ;)

1. benkar
2. Raggarn (fegkör!)
3. Hulken_1 (fegkör oxå)
4. Redbird
5.

/B

Last edited:

Raggarn

Ny medlem
Gick med
17 May 2003
Hoj
KTM660, strypt å sänkt
Re: Re: man får programmera videon

benkar skrev:
att kolla på hojåkning på teve när man kan köra själv när solen skinar ute är som att kolla på porrfilm istället för att....

/B

håller med! fram med 90-talsvideon å spela in de dära 2taktarna,,, sen hänger ni med oss å fikar i Roslagen, Jag å Benkar är grymma på att fika :rofl

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Re: man får programmera videon

Raggarn skrev:
håller med! fram med 90-talsvideon å spela in de dära 2taktarna,,, sen hänger ni med oss å fikar i Roslagen, Jag å Benkar är grymma på att fika :rofl

Ser fram mot lite tokfika i Österbybruk :)

Appropå vätskor, hur långt kommer du mellan tankningarna? (Och då pratar jag inte kaffe, utan bensin.... :rolleyes: )

/B

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Raggarn skrev:
om jag gasar lite,
vågar jag åka 10 mil...
allt över det blir som Lotto....

:skrämd Men, efter lite snabb titt på kartorna, så borde det gå pricka in mackar var 10:e mil ;) Ta med dig ett gäng sedlar, blir ev. Uno-X-mackar....

/B

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Raggarn skrev:
om jag gasar lite,
vågar jag åka 10 mil...
allt över det blir som Lotto....

10 mil, hur liten tank har en ktm egentligen?. Även med friskt gasande så tar jag mig i alla fall 25 mil med törst-duccen!. :confused:

Raggarn

Ny medlem
Gick med
17 May 2003
Hoj
KTM660, strypt å sänkt
ja, den har nog ca 10-12 liter....

men det är ju alltid roligast att chansa lite...
har lyckats köra 15 mil en gång, men då var det med frugan i övningkörningsfart :zpy höll på att somna 3 gånger (innan första tankningen)

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår