Hojkläder Sundsvall

songoku

Stekare
Gick med
15 May 2008
Hoj
2003 Honda CBR 600 RR
Hej, en fråga! Vad finns det för butiker som säljer MC-kläder i sundsvall/timrå området? Jag bor inte där själv annars hade jag svarat på min egen fråga =)

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jula i Birsta. Har köpt min hjälm (299kr REA) och en Neongulgrön jacka 799:- hos Jula.
Båda helt OK för priset. Har en diskkudde i hjälmen så den inte sjunker ner för mycket. låg panna på mig....

Och på andra sidan motorvägen i Birsta ligger Biltema.
Helt OK ryggskydd, benknäskydd, arm-armbågsskydd och rånarluva att ha under hjälmen. Så inte hjälmen skitas ner lika mycket.

Jag känner en stuntare som har dom Biltema skydden och han har (ofrivilligt) testat "funktionen" på skydden. De funkar.

Last edited:

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Jula i Birsta. Har köpt min hjälm (299kr REA) och en Neongulgrön jacka 799:- hos Jula.
Båda helt OK för priset. Har en diskkudde i hjälmen så den inte sjunker ner för mycket. låg panna på mig....

Och på andra sidan motorvägen i Birsta ligger Biltema.
Helt OK ryggskydd, benknäskydd, arm-armbågsskydd och rånarluva att ha under hjälmen. Så inte hjälmen skitas ner lika mycket.

Jag känner en stuntare som har dom Biltema skydden och han har (ofrivilligt) testat "funktionen" på skydden. De funkar.
Heca ligger ju annars också i Birsta.

Bad Company

Ride slow, Die old.
Gick med
25 Jan 2011
Hoj
GSX R-1000 K7
Åkte till northbike i jakt på nytt skinnställ, men personligen tyckte jag att det bara var skräp. Förstår dock att dom inte kan ha en uppsjö med märken och modeller hemma som hyllvärmare. Dom berättade dock att dom åtminstone snart skulle börja ta hem ställ från Dainese, så det är väl alltid nåt..

Murre_

Ny medlem
Gick med
15 May 2011
Hoj
Yamaha R1 -06
Finns ju även yamaha center som har rätt mycket utrustning, bl.a från Lindstrands.

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife