Hojolycka i dag tisdag 30/3...

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Fick detta av Puffy_74, det är en kille som heter Danne som kör ZXR 750 :( Hoppas som fan att det går bra för honom!!!!
(edit:hojtyp..)
....................................................................................................
Mc-förare allvarligt skadad vid kollision med lastbil

2004-03-30 20:56

En 26-årig man på motorcykel skadades allvarligt i en krock med en lastbil i Gottsunda i Uppsala på tisdagseftermiddagen.

Olyckan inträffade vid 13.40-tiden i korsningen Valthornsvägen—Hugo Alfvéns väg. Lastbilen påbörjade enligt polisrapporten en vänstersväng ut på Hugo Alfvéns väg, och föraren upptäckte inte i tid motorcyklisten som kom från vänster på den vägen. Vid kollisionen kastades motorcykelföraren av mc:n, som slungades iväg ytterligare ett stycke.
Motorcyklisten fick enligt polisen flera olika skador, och fördes i ambulans till Akademiska sjukhuset för vård.

Last edited:

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Åh nej, shit också. :(

Ta det vackert där ute gott folk, de är inte vana vid oss ännu.

hocke

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Honda SP1 (TL1000S - Såld)
Penguin skrev:
Åh nej, shit också. :(

Ta det vackert där ute gott folk, de är inte vana vid oss ännu.

Får hoppas det gick bra med killen. Som Lilleman säger, folk e inte vana ännu att det kommer snabba moppar o far fram.

Nursen

Våga vägra kåpa!
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
S3 -04
En grön Ninja. Jag har inte sett den i stan. Hoppas att det gick bra för honom.

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Jag kom åkande på väg till Gottsunda, för att hämta ut pengar att betala mitt skinnställ med, när vi blev stoppade av olyckan. Kändes inte så roligt!

Jag hoppas han klarar sig bra...

Nursen

Våga vägra kåpa!
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
S3 -04
Det där är ju ingen ZX-7R. Det är ju en ZXR 750, en sådan som Krypto hade - i samma färger och utan sidokåpa. Han har väl sålt den? Eller?

Drutten

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Super Tom 50cc,Honda XR 80cc,ATV 150cc,Arctic Cat H1 06:a Monster,Yamaha R1 04:a med extra allt såld..:-((, KTM SXF 250 06:a..
Såg hojen på Jham i dag..., trodde först att det var Kryptos gammla.....
Hoppas att det inte blev allt för allvarligt med killen.....
Vet ju att det är lätt hänt att krascha så här i början på säsongen....
Gjorde det själv på första svängen (första hojen ochså..) fick några brutna fingrar i höger näven och lite blåmärken...., hade jag inte haft stället på mig så hade jag nog blivit riktigt ful....kanade på asfalten/grus ca 25m.....
Så för F** ta på era ställ, behöver ju inte gå fort.........

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Folk blir aldrig "vana" vid hojåkare - det har inte med det att göra. De är helt enkelt inte mentalt funtade att upptäcka vissa saker i trafiken och har fordon med taskiga vindrutor, A-balkar som skymmer och sitter och lyssnar på Brittan och tänker på vad de ska handla för kattmat på Konsum. Det är såna som man ska passa sig för - de finns överallt, jämnt och ständigt. Tro mig, jag har manglat på i alla fall ett par av dem och varit nära några till...

Vid kollision med stora bilar eller lastbil, spelar det inte så stor roll vad man har för skydd på sig (annat än att minska småskadorna då). Benbrott och andra otäckheter dyker tyvärr upp ändå, om man inte har riktig flax.

Defensivt körsätt, helljus och grälla färger minskar riskerna en aning - sedan är det bara att hoppas på det bästa.

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Farligt likt Kryptos hoj, tur att det inte va han.

PICT2365.JPG

PICT2368.JPG

PICT2369.JPG

PICT2364.JPG

Elulalia

liten men glad =)
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Har ingen
en kompis till mig va där när det hände! han hade hjärnskakning och bröt lårbenet ( vet inte om det stämmer men det va det jag fick höra ) han som han krockade med va en kille som va där för att kanske köpa hojen, dom hade varit ute och provkört innan olyckan.

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Vilken ironi! Undrar om han vill köpa hojen nu...

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
Kongo skrev:
Fick detta av Puffy_74, det är en kille som heter Danne som kör ZX7:a... :( Hoppas som fan att det går bra för honom!!!!
....................................................................................................
Mc-förare allvarligt skadad vid kollision med lastbil

2004-03-30 20:56

En 26-årig man på motorcykel skadades allvarligt i en krock med en lastbil i Gottsunda i Uppsala på tisdagseftermiddagen.

Olyckan inträffade vid 13.40-tiden i korsningen Valthornsvägen—Hugo Alfvéns väg. Lastbilen påbörjade enligt polisrapporten en vänstersväng ut på Hugo Alfvéns väg, och föraren upptäckte inte i tid motorcyklisten som kom från vänster på den vägen. Vid kollisionen kastades motorcykelföraren av mc:n, som slungades iväg ytterligare ett stycke.
Motorcyklisten fick enligt polisen flera olika skador, och fördes i ambulans till Akademiska sjukhuset för vård.

Huu !! Får rysningar i hela kroppen, har inte tänkt på det så mkt sen
våran egen olycka i september förra året ! Men det blev jävligt påtagligt
nu kan jag säga :( Hoppas det gick bra för honom.....

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Usch vad trist :(

Min hoj var det inte. Har heller inte sålt den utan den står i garage och vilar upp sig. Kanske säljer jag den till sommaren.

Han som krashade bor sgs granne med mig tror jag. Gick i helgen förbi garaget och beudrade hojen när han stod och gasade.

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Inte kul när något sådan händer... :(

Hoppas han får ordning på den och är tillbaka på vägarna om några veckor!

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
miffo skrev:
Hoppas han får ordning på den och är tillbaka på vägarna om några veckor!

inte om han bröt lårbenet - i bästa fall kan han kunna stödja hjälpligt på benet i juli/augusti...

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
TomK skrev:
inte om han bröt lårbenet - i bästa fall kan han kunna stödja hjälpligt på benet i juli/augusti...

Är det så illa, en polare till mig bröt ett ben i benet och var ute på vägarna efter nån månad!

Maria

....addicted....
Gick med
2 Jul 2003
Hoj
R6 -07
Killen är en släkting till en arbetskollega.

Enligt uppgifter från henne ligger han idag i respirator. Har opererat bort både mjälten och ena njuren. Plus att han har en del andra skador.

/Maria

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...