Nu behöver jag nya tips igen. Har fått loss första veckan i oktober, och tänkte mig (om vädret vill) styra kosan söderut från Stockholm. Tips på lämpliga resmål för en vecka söderut så sent på säsongen?
Har hört både Mosel och Harz nämnas i hojkontext, men har ingen koll i övrigt. Berätta mer .
Instämmer! Mosel, Eifel, Ardennerna - kalasfint! Men... det ligger c:a 60-70 mil från Tysklands nordkust. Så transportsträckan blir lång. Särskilt med tanke på att TS startar i Sthlm och bara har en vecka på sig.Mosel är jäkligt vackert, och bergen runtom är smäckfulla med sjukt sköna hojvägar. Det var lite för varmt för mig för att riktigt njuta av det när jag var där, men när dalen öppnade upp sig när man var på väg ner i den... ... klippt lite....
Blir sannolikt en liten Sydsverige-tur istället, med start på måndag om väderprognosen håller i sig. En första grovruttning enligt bild. Något man absolut inte får missa i körväg längs tilltänkt rutt? Kom gärna med tips .
View attachment 433580
Var min första plan, men saker har kommit emellan, som gör att det får bli lite finrulla på hemmaplan i stället. Men nästa säsong
Vilken dag är du i västra Skåne? Har en ledig dag från jobb i början på nästa vecka. Skulle kunna lotsa runt dig på lite trevliga småvägar...
Låter man bli stora vägar kan man ha mycket trevligt även på hemmaplan.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|