Hojtätaste landskapet i Sverige.

Vilket landskap fräser du omkring i?


  • Antal röstningar
    0

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojlös =/
Häjja!

Skulle vara lite småintressant att se hur SH-medlemmarna är spridda över landet - vilket landskap som har fattat att man ska åka MC i störst utsträckning? :7peta

Det kanske blir lite svårt att avgöra procentuellt hur många av ett landskaps inv. som kör MC, men man får i alla fall ett hum om vart man får :hej oftast i sommar. Eller om man så vill; vilket landskap man ska undvika för att få åka ifred. :rolleyes:

Själv är jag numera bosatt i Medelpad, emigreade från Ångermanland för ett par år sedan. :)
kartasidaett.gif


Förtydligande. Det är alltså ifrån vilket landskap du utgår! inte i vilka du kommer att åka i i sommar iom att det är en envalspoll.


Ses på vägarna i sommar :yoparty
 
Last edited:

Murra

Medlem
Gick med
22 Nov 2004
Ort
Vallentuna
Hoj
Suzuki GSX400fws 1984
NOrrort Sthlm så det blir Uppland men hoppas alla som bor på söder och mer söderut tar södermanland :tungan för så skaré väll vara om jag inte är helt borta.
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Borde kanske varit en flervalspoll med tanke på att många ofta kör i flera landskap.
 

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojlös =/
Josef skrev:
Borde kanske varit en flervalspoll med tanke på att många ofta kör i flera landskap.
Ja kanske det. Men grundtanken var i vilket landskap man utgår ifrån. Inte vart man kommer åka (vilket jag klantade till det i pollfrågan) eftersom många åker genom hela landet på sommrarna. :)
 

ElDiablo

Ny medlem
Gick med
12 May 2004
Ort
Umeå
Hoj
GammelGixxer 1208cc -94
Enligt någon undersökning för ett tag sedan så var iaf. Umeå Sverigest Mc-tätaste stad i förhållande till invånare.... Trots det tvivlar jag starkt på att Västerbotten ens kommer i närheten av hur många som kör i tex. fjollträsk med omnejd. :hihi
 

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojlös =/
ElDiablo skrev:
Enligt någon undersökning för ett tag sedan så var iaf. Umeå Sverigest Mc-tätaste stad i förhållande till invånare.... Trots det tvivlar jag starkt på att Västerbotten ens kommer i närheten av hur många som kör i tex. fjollträsk med omnejd. :hihi
Jo, och den tesen stämmer än så länge med hur det ser ut i den här pollen. Sthlm har säkert lika många hojåkare som hela den norrbotten och västerbotten tillsammans. Kanske kan räkna in Ångermanland och Lappland till det också......
 

sandstream

Guest
Uppland, störst bäst och vackrast! :banana
Och vi har flest hojar :arsele
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Blir lite fel att definiera täthet som frekvens. Torde vara relaterat till exempelvis area eller befolkning för att få fram en täthet.
 

"Masen"

Bikerboyz medlem
Gick med
11 Sep 2004
Ort
Vendelsö
Hoj
R1
Får väl bli Sörmland då efter som jag bor i Haninge, men det blir väl en hel del i uppland också för gränsen går ju i gamlastan (Västerlånggatan)
 

Mr. Red

Åksugen
Gick med
20 Jun 2004
Ort
Alnarp
Hoj
VFR 750F
ojoj, är vi två hela stycken från Ångermanland? i detta gudsförgätna landskap av grusvägar :huvet
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top