Hojtips?

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Nu har man gjort sig av med kvartstonnet tyskt stål och letar nytt. Har spanat lite på en sen 90-tals ZX9R eller möjligen en Fireblade. Finns det några liknande hojar man skulle slå en flukt på innan man bestämmer sig?

Effekten är inte av så stor betydelse. Viktigare är att den är smidig, kanske inte ALLT för 'aggressiv' sittställning samt gärna ha lite botten/mellanvrid. Prisklass ~50kkr. Vad ska man kolla in?

Last edited:

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Antar att du inte vill ha en R1 eftersom du utlämnade den trots att den har de egenskaper du efterfrågade.

Du får väl antagligen bara en äldre blade av modellen tom 99 (iaf om den inte är vurpad och skrapad eller liknade), inget fel i det iofs.

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Kwacken från 98 o framåt är finfin. Inte lika skarp som en R1 men värdesätter du komfort så har du en vinnare. Bra löd i motorn också...

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Ett av kraven är att den är minst fem år gammal då jag kan styra upp en vettig försäkring. R1:an är nog lite för aggressiv för mig. Jag har fått för mig att man inte åker så speciellt bekvämt på en sån när man är nära 190 lång.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Plåtniklas skrev:
Ett av kraven är att den är minst fem år gammal då jag kan styra upp en vettig försäkring. R1:an är nog lite för aggressiv för mig. Jag har fått för mig att man inte åker så speciellt bekvämt på en sån när man är nära 190 lång.
Nej du har nog rätt, jag är 183 och där nånstans går kanske gränsen, givetvis beroende på hur långa ben o rygg o så är.

zx9 säger jag då, den är rymligare men har en tunnare motor (allt är relativt).

gunny5

mullermaffian rules
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Letar efter en bobber
Plåtniklas skrev:
Nu har man gjort sig av med kvartstonnet tyskt stål och letar nytt. Har spanat lite på en sen 90-tals ZX9R eller möjligen en Fireblade. Finns det några liknande hojar man skulle slå en flukt på innan man bestämmer sig?

Effekten är inte av så stor betydelse. Viktigare är att den är smidig, kanske inte ALLT för 'aggressiv' sittställning samt gärna ha lite botten/mellanvrid. Prisklass ~50kkr. Vad ska man kolla in?

Vad med en TL1000r eller TL1000s...... :7peta Massor med botten och mellanvrid :Bugar

Micke

RW

Österlens-skräck
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
TLS
Plåtniklas skrev:
Triumph Daytona :7peta Hade lite problem det första året -97 men blev bättre & bättre. Hänger inte med effekmässigt på topp men har bra vrid. Växellådan verkar vara ojämn i kvalitén då vissa klagar på rassliga och sega lådor. Förutom detta har den ett underbart ljud och är lite ovanlig och ingen dussinmoppe. Billig att försäkra är den också (för mig, 4000år hel/hel).

Gammalågalen

Med lem
Gick med
13 Jul 2004
Hoj
Sucka DR650 vinter-ök, Traja TT600 03
Yamaha YZF 1000 R, aka Thunderace. Yamahas "vapen" innan R1 fanns. Inte lättast, inte mest kvickstyrd, men med rejält knuff i knotan. Jag, 190 cm, sitter bra i många mil samtidigt dom den tål att smaka bana. Undvik årgångarna 96 och 97 (kolvringsproblem)

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Bingo skrev:
Hur mycket sån får man för 50 lök?

Precis min tanke. Hade inte ekonomin, utan hjärtat, styrt så hade jag inhandlat en omedelbums. Vackraste hojen genom tiderna.

Ok. Vi höjer gränsen till mellan 50 och 60kkr så kanske utbudet blir större. :)

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Nä, jag skojjar.. Fenomenet om att alla vill tipsa om sina "egna" hojar är dock intressant..

/B

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
ZX9R -98 o framåt är väl riktigt trevliga cyklar. Prestanda så det räcker till och helt okej komfort.

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
Plåtniklas skrev:

när man är 190 och mer...då ska man prova ett gäng med hojjar

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...