HOJTJUVAR i STOCKHOLM!!

Phasma

Ny medlem
Gick med
30 May 2005
Ort
Sverige
Hoj
Flera....
Skriver detta för att varna! Flertalet hojjägare har blivit av med sina hojjar de senaste månaderna på bla Södermalm.

En gemensam nämnare på flertalet är att de har uppmärksammat en eller flera person/er som har stått och fotograferat med sina mobiltelefoner och sedan kommenterat. -" vilken cool hoj...!!" Snygg etc....

Bla så jagade polisen en hoj, en svart japs på Hornsgatan förra onsdagen och sedan söndagsmorse en äldre Ninja. Båda stått låsta och "undangömda"! Båda de hade haft "beundrare....." och fler exempel finns det. Förmodligen är det beställningar. De fotar, visar för "kund" och sedan åker de och hämtar.

Jag har själv haft tre "beundrare" på min Blade -06:a när den stod på Söder. Kan bara säga, om någon tjuvjävel läser detta, lycka till... fel adress, fel stad, fel person, fel hoj, fel fel fel.... och om du kommer...finns jag här......

Förslag: Fotografera själv personerna som finns kring din hoj vid ett sådant tillfälle och RING POLISEN!

Utseende på en av herrarna är äldre, ca 35-45 år, missbrukartyp, ca 180-190 cm lång, toppluva som satt högt uppe på huvudet.

En annan av dessa är klädd i gråa kläder, missbrukare/uteliggartyp, ca 185 cm, skallig och överviktig, kula på magen. Höll ihop med en riktigt fet kvinna ca 160 lång, missbrukare. Kollade på min hoj i närheten av Maria.

Håll ögonen öppna.......

/Phasma
 

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Ort
Vassmolösa
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
MMMMMmmmm "fet kvinna 160 lång"...låter som en riktig pudding..haha-

Samma tips kan ju ges om du skall sälja hojen och har en spekulant på plats..ta kort på han/henne. En seriös spekulant har inget emot detta, men en med mindre fina avsikter tycker nog det är jobbigt.
 

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
En gemensam nämnare på flertalet är att de har uppmärksammat en eller flera person/er som har stått och fotograferat med sina mobiltelefoner och sedan kommenterat. -" vilken cool hoj...!!" Snygg etc....

Just så gjorde 3st lirare på sveavägen i onsdags. De pekade, pratade, berömde och till sist fotade de hojen. Det kändes lite udda då den inte alls är särskilt speciell eller unik, snarare medelmåttig. Konstigt nog bara en hoj som var av intresse(min) av de uppställda. Den står lyckligtvis fortfarande kvar och orörd i mitt säkra förvar, låst och inparkerad.

Tyvärr förstog jag bara berömmet då dessa herrar pratade något språk från öst. Naturligtvis kan det bara vara entusiaster eller hojintresserade, men det kändes lite skumt. Kanske för att jag inte hajjade ett dyft mer än berömmet av deras konversation.

Well, hojen står inte på den registrerade ägarens adress, så ge er inte på något stackars garage i onödan mina herrar ;)

-@
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top