Hojtorget

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Vad har ni för erfarenheter därifrån?

Nicxter

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2009
Hoj
Söker ny..
Trevlig, kunnig, tillmötesgående personal som gärna snackar hoj och snabb service.
Den enda gång jag lämnat in hojen där för service, så gick det i alla fall väldigt lätt att få tid och jag hade den tillbaka på ett par dagar.

Det märks att större delen av personalen (kanske alla) kör cross själva. De är väldligt inriktade på den marknaden. Men för min del kvittar det. :)

Jag kan väll inte säga att jag jämfört så mycket priser med andra handlare dock..
Var de nå spec du tänkte på?

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Trevlig, kunnig, tillmötesgående personal som gärna snackar hoj och snabb service.
Den enda gång jag lämnat in hojen där för service, så gick det i alla fall väldigt lätt att få tid och jag hade den tillbaka på ett par dagar.

Det märks att större delen av personalen (kanske alla) kör cross själva. De är väldligt inriktade på den marknaden. Men för min del kvittar det. :)

Jag kan väll inte säga att jag jämfört så mycket priser med andra handlare dock..
Var de nå spec du tänkte på?
Har hojen där nu.
Är väl inte helt nöjd, visst är dom trevlig.
Men vi får väl se.

Det lutar väl åt Umeå nästa gång.

Glennswe

Medlem
Gick med
4 Jun 2009
Hoj
BMW och Ducati
Tja, jag vet inte ja, jag var där för att jag var intresserad av att köpa en ny gsx 1000 r, jag frågade gång på gång efter priset, försäljaren envisades med att prata bakdrev till nån förbaskade crosscykel som jag var noll intresserad av. När jag äntligen fick svar efter ungefär 20 min var priset noll prutat i oktober/november...Tack och bock, gick och köpte mig en ny r1a istället=tappad kund.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Nu vi se, jag var o hämtade igen hojen i fredags så nu ska jag avlägga rapport.

Den 8:e mars ringde jag ner till Sundsvall och berättade att min hoj drog ur batteriet. Efter 5-6 dar gick den inte att starta. Jag berättade även att jag hade hittat 2-3st i England som hade haft samma problem. För dom så hade man bytt immobilizern det hade gjort susen.

Jag fick höra att det bara var o komma ner med den, jag sa att jag kommer ner till helgen, men Kim sa att det vore bra om den kom ner så fort som möjligt. Det här var på en måndag.
Så på tisdagen tog jag vagn o for ner med hojen.

När jag lämnade den så sa jag att dom får med alla nycklar ifall dom ska byta immobilizern så dom kan koda om dom. För det kan ju vara en idé o kika på den först.

Visst säger dom och jag far hemåt.

Efter 2v så ringer jag ner för att få höra hur det går, jag pratar med Jonas som skruvar med hojen.
-Det verkar som att batteriet är slut på den här hojen.
-Jaha, säger jag. Men det bytte jag under vintern för att jag trodde det var det som var felet, men det hjälpte inte. Har du felsökt immobilizern?
-Näe, det är nån ny programvara från ktm som jag skulle få hjälp med, det skulle ringa en kille idag och hjälpa mig med det.
-Ok, men kika på den då och så hör du av dig sen.

Efter det så väntade jag till 6:e april innan jag ringde igen.
-Nä, det verkar vara nåt fel på batteriet på den där hojen.

Här blev jag lite less faktiskt.
-Har du felsökt immobilizern?
-Nä, jag har inte fått nån hjälp med programvaran från KTM än.
Men det är nog batteriet som är dåligt.
-Jaha, har ni testat med ett annat batteri i den då?
Nu tvekar han först... -Jaaa...
-Jaha, och då funkar det, då håller den strömmen där hos er?
Tvekar igen... -Jaaa....
Sen skulle det göras några garanti åtgärder på fästet för passagerardynan så dom skulle ordna det när den nu då var inne.
Så jag sa åt han att ringa mig när den var färdig.

Sen satt jag o funderade ett tag. O så gick jag in på http://www.ktmforum.co.uk/ och pratade med en av dom som hade haft samma problem. Han mailade sin handlare och fick en beskrivning på hur man felsöker bland annat immobilizern.
Jag tog den, mailade till hojtorget och bad dom felsöka immobilizern ordentligt.
Dagen efter fick jag ett mail av dom att mitt tändningslås måste bytas ut... :brinnerup

Så mitt intryck av hojtorget är väldigt väldigt dåligt.
Jag kommer inte åka tillbaka dit. Jag åker hellre dom 20 milen extra till Umeå och servar där.

Tomasol

Tjohooo
Gick med
10 May 2004
Hoj
Sxv 550 -07
Hmmm varken kunnig eller intresserad att hjälpa till då dom inte tar tag i problemet.... Det lär dom inte bli långlivad på.

Surt som fan..

ICEbreaker

The Devil Rides With Me
Gick med
10 May 2004
Hoj
Österikist
Låter inte så lovande.... jag ska in med min rc8 och fixa garantiprylarna, växelstjärna, passagerardyna osv. Ska ge dom en chans dom har alltid varit trevliga och hjälpsamma när jag har haft med dom att göra, vill inte tycka illa om dom än!:confused:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Låter inte så lovande.... jag ska in med min rc8 och fixa garantiprylarna, växelstjärna, passagerardyna osv. Ska ge dom en chans dom har alltid varit trevliga och hjälpsamma när jag har haft med dom att göra, vill inte tycka illa om dom än!:confused:
Så tänkte jag oxå.
Hör gärna av dig får vi se vad som händer.

ICEbreaker

The Devil Rides With Me
Gick med
10 May 2004
Hoj
Österikist
Jag har inte fått tillbax min hoj än....nu har dom haft den i över 2 veckor, en polare var där och snackade med dom förra helgen då sa dom att växelstjärnan var restad....men till mig har dom inte hört av sig mkt dålig stil tycker jag, för när jag snackade med dom sist sa dom att dom hade alla grejorna hemma, nu har det iofs inte vart nån panik för min del när jag ändå inte hade tänkt ställt på än, men med tanke på att jag var in i slutet på mars och snackade med dom om garantigrejorna så sa dom att dom skulle komma hem till mig och hämta min cyckel "nästa vecka" och sen ringer dom efter en månad och ber om ursäkt för att dom inte hört av sig och säger att vi kommer och hämtar den i helgen, så jag väntar och väntar på att dom ska ringa, men nää inte ett ord så jag får lov att ringa upp veckan därpå och bestämma en tid när dom ska hämta cyckeln och då dyker dom till slut upp, alltså 1,5 månader efter att dom lovade att komma, och jag har inte fått tillbaka den än, så om inte en våldsam skärpning händer är det nog helt sluthandlat där tyvärr.

Så Smurfen jag skulle nog tänka över mitt val av service både en och 2 gånger.....:confused:

Jag återkommer när jag fått tillbaka hojen.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Jag har inte fått tillbax min hoj än....nu har dom haft den i över 2 veckor, en polare var där och snackade med dom förra helgen då sa dom att växelstjärnan var restad....men till mig har dom inte hört av sig mkt dålig stil tycker jag, för när jag snackade med dom sist sa dom att dom hade alla grejorna hemma, nu har det iofs inte vart nån panik för min del när jag ändå inte hade tänkt ställt på än, men med tanke på att jag var in i slutet på mars och snackade med dom om garantigrejorna så sa dom att dom skulle komma hem till mig och hämta min cyckel "nästa vecka" och sen ringer dom efter en månad och ber om ursäkt för att dom inte hört av sig och säger att vi kommer och hämtar den i helgen, så jag väntar och väntar på att dom ska ringa, men nää inte ett ord så jag får lov att ringa upp veckan därpå och bestämma en tid när dom ska hämta cyckeln och då dyker dom till slut upp, alltså 1,5 månader efter att dom lovade att komma, och jag har inte fått tillbaka den än, så om inte en våldsam skärpning händer är det nog helt sluthandlat där tyvärr.

Så Smurfen jag skulle nog tänka över mitt val av service både en och 2 gånger.....:confused:

Tråkigt, inte oväntat men lika jävla tråkigt för det.

dsundelin

VIP
Gick med
9 Mar 2006
Hoj
250 excf -07
Hmm trist att det verkar vara så många som är missnöjda med hojtorget. Nu ska jag direkt säga att jag själv inte lämnat in någon av mina hojar till dem utan bara handlat reservdelar/utrustning samt provkört nån hoj när man letade landsvägare och den hjälp jag fått vid dessa tillfällen är inget att klaga på. Har mest pratat med Kim och tycker han är bra och trevlig, går alldeles utmärkt att snacka lite skit med när man är där och det är lugnt också. Vad gäller delar till KTM exc så har dom rätt mycket på lagar, täcker iaf de vanligaste delarna man behöver.

Jag tror att är man i cross/endurosvängen så kan de bidra med mer kunskap än alla andra lokala handlare i stan medan landsväg så håller man på att jobba upp erfarenheten.
Men det är bra att ni som är missnöjd berättar det men minst lika viktigt att ni som är nöjda också hörs, vore ju trist att förlora en handlare pga att ett fåtal personer är missnöjd om man ska hårddra det till yttersta.

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02

Tråkigt!

Jag har tänkt åka dit imorrn och be om hjälp med en grej men jag tror jag väljer en annan verkstad faktiskt. Hoppas allt strul beror på en hektisk vår och inte inkompetens.

ICEbreaker

The Devil Rides With Me
Gick med
10 May 2004
Hoj
Österikist
Tråkigt!

Jag har tänkt åka dit imorrn och be om hjälp med en grej men jag tror jag väljer en annan verkstad faktiskt. Hoppas allt strul beror på en hektisk vår och inte inkompetens.

Det hoppas jag med när vi ändå har en KTM/Suzuki handlare i stan.

Med min erfarenhet kan jag inte säga att dom är dåliga på att mecca, men tidsuppfattning verkar inte vara deras starka sida direkt...

Men om man som ricken ska måsta maila hur man ska felsöka en cyckel som man är återförsäljare till....hmmm

Jag tycker oxå att kim är väldigt trevlig och jag har handlat crossprylar av dom förut och det har funkat bra...MEN jag hatar firmor som man måste jaga för att dom ska göra det dom lovat, jag får väl ringa igen på måndag för att höra vad som händer..:(

Luma

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2008
Hoj
Triumph Speed Triple -04 SE
Yamahacenter

Samma klåpare här, lämnade in min hoj för vanlig service den 8 juni 2009 fick tillbaka den feb 2010 :mad:. De hade repat tanken, men inte lyckats med att lacka den. Lackad tre ggr o när jag fick tillbaka den nu sista gången var det inte bra heller:huvet. Nu har de fått in en ny tank, kostar 8 kkr fattar inte att de skickade efter en på engång. Nej inte bra med dessa verkstäder, bra att man kan bli varnad. :tummenupp

ICEbreaker

The Devil Rides With Me
Gick med
10 May 2004
Hoj
Österikist
Min erfarenhet angående sporthojar är att alviks är dom som sitter inne med absolut mest erfarenhet och kunnande, åtminstonde suzuki och yammer men förmodligen dom flesta märken.

Service tycker jag att järvsö var kanon på bättre pris och väntetider än northbike (med risk att få en känga av succses):) men det gäller kanske bara honda.

Nu menar jag inte att dömma ut 90 procent av handlarna i västernorrland, det finns säkert jättemånga som är jättenöjda med handlarna i sundsvall och det vore kanske bra om dom oxå gjorde nåra inlägg här..

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Alviks har jag haft mycket bra erfarenheter ifrån. Peter är ju rätt så erfaren.

Och som jag fattade det så äger hojtorget alviks nu?
Tur dom har skiljda butiker så inte alviks dras med ner i diskussionen.

Chunky Monkey

London's calling
Gick med
26 Aug 2003
Hoj
R1
Alviks har jag haft mycket bra erfarenheter ifrån. Peter är ju rätt så erfaren.

Och som jag fattade det så äger hojtorget alviks nu?
Tur dom har skiljda butiker så inte alviks dras med ner i diskussionen.

Jag tror att Peter fortfarande äger Alviks mc men att han sa ifrån försäljinga av suzuki´s hojar......... Och hojtorget tog över det.

Jag vet Johan som jobbar i butiken (Alviks) är här o läser ibland, Kanske han vill skriver lite också.:D:D:tummenupp så få vi veta precis hur det ligger till:tummenupp

Och kan bara håller med...Peter är ju rätt så erfaren:D

BASH

WTF !!!!
Gick med
22 Jan 2005
Hoj
Molekyl Edition 1.3 är på väg att bli omolekylerad
Jag kan svara åt dom, Peter äger som sagt Alviks MC och dom har mej veterligt inget som helst att göra med Hojtorget.

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår