Hojtyp?

jimla

Ganska trevlig
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Ducati Streetfighter 848
Klarade kortet för två veckor sedan, nu undrar jag vilken typ av cykel att skaffa.
Det lutar åt att jag bygger en streetfighter, men letar efter en modell med
lite mer mellanregister.
Jag är fullständigt ny på det här så jag skulle uppskatta lite input. :confused:

demo1

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Yamaha WR250 supermoto
Yamaha BT1100 bulldog grymt rolig och låg försäkring. Otroligt mellanregister/bottenvrid men inte snabbaste hojen. Mycket lättkörd.

Offroad typ xt660 eller bmw f650 (1070:- hel/hel med if försäkring billigaste roligaste hojen du kan ha som gröngöling)

Fz6-n inget botenvrid men en mycket fräck fabriks fighter!

Hade själv en 750 ninja -89;a i början den var kul o billig/snygg. Streetfighter av en sån kanske?

Obs. Vänta med ligganerhoj. Inte främst fatt det e farligt i början utan för att du kommer utväckla din balans och körning snabbare på en uppesittarhoj! Önskar att jag hade börjat med en offroad. Köra lite på grus/skogen osv gör undervärk för balansutvecklingen+ du lär dig eller vågar iafall öva bakhjulsåka på en offroad/motard snabbare. Och klart främst den snorbilliga försäkringen. 1070:- hel/hel får jag trotts att jag är 22år och har hojen utomhus nattetid i tumba!!!

Lägga ner i kurvor samt lita på hojen lär man sig snabbare och vågar tidigare på en hoj man inte ligger på oxå. Kör motard lr nått 1-2år senn köper du en sporthoj och kör bana då kommer du nog våga knäskrapa! :tummenupp

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Jag har en kul hoj till dig! :hej
Den duger till det mesta, och kostar inte mycket att köpa eller försäkra.

Kolla annonsen:

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...