Yamaha BT1100 bulldog grymt rolig och låg försäkring. Otroligt mellanregister/bottenvrid men inte snabbaste hojen. Mycket lättkörd.
Offroad typ xt660 eller bmw f650 (1070:- hel/hel med if försäkring billigaste roligaste hojen du kan ha som gröngöling)
Fz6-n inget botenvrid men en mycket fräck fabriks fighter!
Hade själv en 750 ninja -89;a i början den var kul o billig/snygg. Streetfighter av en sån kanske?
Obs. Vänta med ligganerhoj. Inte främst fatt det e farligt i början utan för att du kommer utväckla din balans och körning snabbare på en uppesittarhoj! Önskar att jag hade börjat med en offroad. Köra lite på grus/skogen osv gör undervärk för balansutvecklingen+ du lär dig eller vågar iafall öva bakhjulsåka på en offroad/motard snabbare. Och klart främst den snorbilliga försäkringen. 1070:- hel/hel får jag trotts att jag är 22år och har hojen utomhus nattetid i tumba!!!
Lägga ner i kurvor samt lita på hojen lär man sig snabbare och vågar tidigare på en hoj man inte ligger på oxå. Kör motard lr nått 1-2år senn köper du en sporthoj och kör bana då kommer du nog våga knäskrapa!