Om USA vill så tar dom ut IS på en vecka!
Man måste ta hänsyn till vad omvärlden säger, man måste tänka på civila offer ( främst barn ) m.m!
Att skicka några soldater från Holland är ju bara löjligt i detta sammanhang! Vill dom visa att dom är män av ära så tycker jag att dom kan börja med att ta mc-kort och skaffa jobb! Låt oss säga att dom tar en av Holländarna som gisslan... Ja då får IS upp ögonen för Holland också! ( samma sak om dom tar en svensk )
I detta fall så är USA polisen och jag tycker att dom ska få göra sitt jobb ifred!
Och nej jag tänker inte fegt utan taktiskt. Det är inte direkt soldater som fattas i kriget mot IS!
Att USA "vill" ha hjälp från omvärlden är som vanligt för att dom inte ska få skulden själva om något går snett.
Du har sett på lite för mycket film eller hur:
Om USA vill så tar dom ut IS på en vecka!
Visst rent tekniskt sett så...om man helt plötsligt skulle få det politiska modet att använda området -vilket många hävdar skulle vara en välgärning i vilket fall som helst- som testplats för kärnvapen så skulle man nog/kanske kunna ta ut IS på en vecka...och göra hela regionen otillgänglig en ganska längre stund. De indirekta skadorna och sidoskadorna skulle bli, omfattande, lindrigt sagt.
Vad gäller markstrid så...är det liksom i alla fall inte officiellt med på kartan. Och därtill, så länge som alla från väst måste agera med den tunga ryggsäck av högre moral o.s.v som man förväntas bäras så är det en omöjlig uppgift. Att slå ut en fiende som med flit gömmer sig bland kvinnor och barn blir jäkligt svårt om man samtidigt måste vara politiskt korrekt och moraliskt förträfflig.
Ett problem är att det märkligt nog verkar finnas de som vill ha "fred till varje tänkbart pris" även om freden innebär ett dominerande Islamiskt Kalifat! Dialogpolisen och dess påhejare är väl redan på väg ned för att snacka dem till rätta?
Bättre krig i frihet än fred under förtryck! Skall det vara så svårt? Finland någon?
Fast...om man bestämde sig för att:
Nu skiter vi i moralen så...visst finns det potential...