Honda CBR 1000rr -07!

Sture

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
SÅLD!
Tjena allihopa som köpt/beställt en cbr1000rr -07...

Jag är lite nyfiken på om Ni fått era hojar? färg? väntar på leverans? eller har ni redan dom hemma?

Själv har jag köpt en svart som beräknas komma i slutet av mån.

Må gott

///sturigast
 

Mr Slevin

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2007
Ort
Landskrona
Hoj
Honda CBR 1000 -07
Tjena allihopa som köpt/beställt en cbr1000rr -07...

Jag är lite nyfiken på om Ni fått era hojar? färg? väntar på leverans? eller har ni redan dom hemma?

Själv har jag köpt en svart som beräknas komma i slutet av mån.

Må gott

///sturigast

Fick min röde för en vecka sedan, sedan dess delar vi säng :banana
 

MC Doktorn

Guest
Tjena allihopa som köpt/beställt en cbr1000rr -07...

Jag är lite nyfiken på om Ni fått era hojar? färg? väntar på leverans? eller har ni redan dom hemma?

Själv har jag köpt en svart som beräknas komma i slutet av mån.

Må gott

///sturigast

08 kommer säkert en ny version som inte är lika touring anpassad :)
 

MC Doktorn

Guest
:va tycker du 07:an är det?

Om 1000rr genomgår samma förändring som 600rr i år tycker jag det är värt att vänta.

Det har ryktats om en V4 1000RR vilket vore läckert men jag tror kostnaderna blir för höga så en 1000RR med R4 mer realistiskt.

Men visst är 07:an en mycket potent sporthoj och det hänger på föraren att utnyttja den.
 

K.L

Bybo
Gick med
20 Jan 2006
Ort
Markitta
Hoj
GSX-R1000 -09, XT660Z -08
08 kommer säkert en ny version som inte är lika touring anpassad :)

Hade varit kul att höra hur den nuvarande är touringanpassad?

Styret sitter lågt, knävinkeln är skarp, kåpan låg och passagerardynan är väl ingen höjdare eller??? Enligt bike så är det ju bara kawan som är extremare i körställning vill jag minnas...:va
 

Sture

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
SÅLD!
Hade varit kul att höra hur den nuvarande är touringanpassad?

Styret sitter lågt, knävinkeln är skarp, kåpan låg och passagerardynan är väl ingen höjdare eller??? Enligt bike så är det ju bara kawan som är extremare i körställning vill jag minnas...:va

:tummenupp
 

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Ort
****
Hoj
****
Om 1000rr genomgår samma förändring som 600rr i år tycker jag det är värt att vänta.

Det har ryktats om en V4 1000RR vilket vore läckert men jag tror kostnaderna blir för höga så en 1000RR med R4 mer realistiskt.

Men visst är 07:an en mycket potent sporthoj och det hänger på föraren att utnyttja den.

Både Yamaha och Ducati har satt en ny rubba iår, så gör Honda inget till 2008 så blir det som när dom sket i 998cc och höll kvar 929-954. Balla hojar men inte mos så dom hänger med..
 

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Har själv svårt att se att de skulle överge radfyran, kanske en SP3:a då med V4:a?
 

Dennis_I

Norrland är vackert =)
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Gällivare och i ryggsäcken
Hoj
CBR1000RR -08
Hade varit kul att höra hur den nuvarande är touringanpassad?

Styret sitter lågt, knävinkeln är skarp, kåpan låg och passagerardynan är väl ingen höjdare eller??? Enligt bike så är det ju bara kawan som är extremare i körställning vill jag minnas...:va

Som jag sagt tidigare åt dig, provkör innan du uttalar dig, jag tyckte ny bladen känndes touring, men allt är relativt mot vad man jämför... Är flrea parametrar som spelar in, bla den fruktansvärt karaktärslösa motorn och det icke nervösa chassiet...
 

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Ort
Linköping
Hoj
GSXR1000 K7
Som jag sagt tidigare åt dig, provkör innan du uttalar dig, jag tyckte ny bladen känndes touring, men allt är relativt mot vad man jämför... Är flrea parametrar som spelar in, bla den fruktansvärt karaktärslösa motorn och det icke nervösa chassiet...

Och vilken var det du testade då?? en 07:a eller ??

Var det en 05:a kan jag hajja... men redan 06 visade bättre egenskaper och jag kan väl inte tro att de går tillbaka på 07:an eftersom de fick hård kritik...

Sen tycker inte jag att 05:an heller var touring... kanske om man jämförde med suzuki k5 eller skramlaha är1 ... ZX10:an fick ju oxå kritik eftersom de lyckades "nergradera" efter 04:an, den blev ju märkbart mycket tröttare än föregående modell..

mina 5
 

K.L

Bybo
Gick med
20 Jan 2006
Ort
Markitta
Hoj
GSX-R1000 -09, XT660Z -08
Som jag sagt tidigare åt dig, provkör innan du uttalar dig, jag tyckte ny bladen känndes touring, men allt är relativt mot vad man jämför... Är flrea parametrar som spelar in, bla den fruktansvärt karaktärslösa motorn och det icke nervösa chassiet...

Har ju kört gsxr 1000 k6 och den har då en körställning som är mkt mer touring... Sen att en motor känns karaktärslös pga den jämna effektkurvan är ju en annan sak... Sen att dom lyckats få bladen både snabbstyrd och stabil till -06 beror väl på att dom är ljusår före kawasaki på chassieteknik osv...

OBS!!! har inte kört bladen -06 men det tar ju flera liv att prova marknadens alla hojar så lite får man väl lita till testförare på diverse tidningar...

Har inte kört en nsr125 heller men tror ändå att bladen går bättre...

En nervös hoj med spetsig effektkurva kan ju för vissa kännas spännande men är en nervös hoj bra för att den är just nervös???

Som sagt kasta en gixxerspis i en bmx och du får en hiskelig och spännande upplevelse men då återstår frågan om det är det som är den bästa kombinationen???

Eftersom zx10 04-05 var så bra(nervös) så tycker jag det är märkligt att dom inte gjorde den än mer nervös till -06:va
 
Last edited:

FRiLLA

Kalas
Gick med
11 Oct 2004
Ort
Östergötland
Hoj
Zx6R/Bana . 2009.
Körde 04:an och 06:an i helgen. Provade även zx10:an 06:a.Mja vad säger man alla känns extrema för mig =). Men det extremaste på zx10:an är ju att man slipper o se mätaren när man kör =)
 

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
-
Tjena allihopa som köpt/beställt en cbr1000rr -07...

Jag är lite nyfiken på om Ni fått era hojar? färg? väntar på leverans? eller har ni redan dom hemma?

Själv har jag köpt en svart som beräknas komma i slutet av mån.

Må gott

///sturigast


Röd
Väntar på leverans.. *suck den kom inte igår* :(
kommer den idag då ? :ätapiller


/Sir-väs
 

Dennis_I

Norrland är vackert =)
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Gällivare och i ryggsäcken
Hoj
CBR1000RR -08
Nu vart det ett satans märkes bögeri här i tråden igen... Sa jag att kawwan var bra? näää, men jag har kört nya bladen å gav mina 5 cents, en hojj jag däremot gillade var nya rettan :tummenupp Gixxerns motorn i Retta chassiet är min dröm just nu, så sluta för satan med era märkes bögeri påhopp! Nya kawan har jag inte ens testat så jag kan inte uttala mig...

Föresten, många köper ju SH för att glänsa på donken då kanske det duger med vad recencenterna säger. Dom som anväder dom vill gjärna prova olika å köpa det som känns bäst...
 

K.L

Bybo
Gick med
20 Jan 2006
Ort
Markitta
Hoj
GSX-R1000 -09, XT660Z -08
Nu vart det ett satans märkes bögeri här i tråden igen... Sa jag att kawwan var bra? näää, men jag har kört nya bladen å gav mina 5 cents, en hojj jag däremot gillade var nya rettan :tummenupp Gixxerns motorn i Retta chassiet är min dröm just nu, så sluta för satan med era märkes bögeri påhopp! Nya kawan har jag inte ens testat så jag kan inte uttala mig...

Föresten, många köper ju SH för att glänsa på donken då kanske det duger med vad recencenterna säger. Dom som anväder dom vill gjärna prova olika å köpa det som känns bäst...

Såså inte sura nu... Nog törs du erkänna att du fastnade för bladen fast du hackat på den så mkt. Svälj stoltheten nu :pannkyss :D

Annars så är väl kombinationen retta med gixxerspis en överdesignad posörhoj med en gammalmodig motor kanske bra vad vet jag:tungan
 
Last edited:
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top