Honda cbr 1000rr 2008 bränsletank

Jocke Bergman

Ny medlem
Gick med
7 May 2023
Hoj
Honda CBR 1000 RR
Hej,

Med risk för att låta dum...
Min retur wire hade gått av så jag beställde en ny och började plocka ner hojjen, tog bort tanken och ser att det går ut 3 slangar från den 2 tjocka den ena matar ju ut bränslet och den andra ingen aning men vet att den inte ska vara kopplad till något men sen finns det en som är betydligt mindre som jag heller inte vet vad den är till för men hittade ingen stans som den kan ha suttit fast. Har startat den efter och även provkört och jag märker inget särskilt mer än att jag tycker det luktar bensin. Är det något jag missat här?

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
Speed Triple 1050 RS, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Hej,

Med risk för att låta dum...
Min retur wire hade gått av så jag beställde en ny och började plocka ner hojjen, tog bort tanken och ser att det går ut 3 slangar från den 2 tjocka den ena matar ju ut bränslet och den andra ingen aning men vet att den inte ska vara kopplad till något men sen finns det en som är betydligt mindre som jag heller inte vet vad den är till för men hittade ingen stans som den kan ha suttit fast. Har startat den efter och även provkört och jag märker inget särskilt mer än att jag tycker det luktar bensin. Är det något jag missat här?
- En av dem är väl avluftning/anti-vacuum, kan jag ha för mig?

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Hoj
Triumph 765 rs Moto2 racer
Har själv en Cbr1000rr och vet att det kan vara klurigt att få kopplingarna att låsa ibland vilket kan leda till läckage.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...