Honda CBR1100XX SUPERBLACKBIRD-tråden

PakerT

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2010
Ort
Lycksele
Hoj
1998, Honda 1100 blackbird
Tack för tipsen :) Söker fortfarande högre kåpglas då "Ossman" visa sig va oseriös. Så har du ett begagnat i bra skick och kan tänka dig att skicka det med buss mot efterkrav, hojjta till så kanske vi kan komma överens om ett pris och göra affär.

Mvh patrik
 

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Ort
Piteå
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87
En undran ang hastighetsmätaren på Blackbirden, den digitala då.

Tog hojjen till jobbet i fredags och kunde inte låta bli att sträcka ut den lite på motorvägen dit jag skulle :), GPSen var med. Att en del mätare går fel det vet jag men att denna digitala mätaren skulle visa så mycket fel det trodde jag ju inte. I 100Km/h så visar GPSen 95km/h inga problem med det. Men när man kommer i mer fart, runt 150km/h på mcmätare så kör man i bara 135km/h osv. Är ju rätt bra i och för sig när det gäller Polisens övervakning mm.
Finns det något sätt att kaliberar den till lite mer normala felvisningar tro, några km/h upp eller ner gör inget men att de skall visa 15-20-30-40km/h gillar jag inte.
Kan ju ha GPSen monterad hela tiden men då stämmer ju inte trippmätaren heller till slut.

Någon som har nåt förslag....?


http://www.bikersneed.se/SpeedoH/speedo.htm
 

Ossman

Den förlorade brodern
Gick med
16 Aug 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Ducati Monster 796 -12
Tack för tipsen :) Söker fortfarande högre kåpglas då "Ossman" visa sig va oseriös. Så har du ett begagnat i bra skick och kan tänka dig att skicka det med buss mot efterkrav, hojjta till så kanske vi kan komma överens om ett pris och göra affär.

Mvh patrik

Ursäkta? Bara för man inte har tid att svara omedelbart så är man oseriös? Ja, jag förstår att vissa inte har mycket annat för sig om dagarna än att sitta och surfa aftonbladet och tycker att ett par dagar är en mindre evighet.

Men det är okej. Jag har inget påtryckande behov av att bli av med gammalt skräp som ligger. Köp du ett glas från någon "seriös" person istället. :krama
 

mángi

Medlem
Gick med
28 Jun 2010
Ort
i ett litet hus
Hoj
2003. Kawasaki ZZR 1200
tips inför Blackbird köp

tjena alla
nyaste gröngölingen på forumet :Bugar
håller på kollar efter nästa hoj som förmodligen blir en Blackbird.
Men har lite frågor ang årsmodeller. står i valet och kvalet om köpa en 97.a för sådär 35000 eller tjänar jag mycket på att köpa en 2001;a med vissa updateringar vad gäller motor, insprutning etc ?
Är det någon större skillnad ?
är inte någon extremförare alls så 5 hästar hit eller dit är inget jag behöver medicinerats för :gnissla
tacksam för alla tips i övrigt inför ev köp :yoparty

mángi
 

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Ort
Piteå
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87
tjena alla
nyaste gröngölingen på forumet :Bugar
håller på kollar efter nästa hoj som förmodligen blir en Blackbird.
Men har lite frågor ang årsmodeller. står i valet och kvalet om köpa en 97.a för sådär 35000 eller tjänar jag mycket på att köpa en 2001;a med vissa updateringar vad gäller motor, insprutning etc ?
Är det någon större skillnad ?
är inte någon extremförare alls så 5 hästar hit eller dit är inget jag behöver medicinerats för :gnissla
tacksam för alla tips i övrigt inför ev köp :yoparty

mángi

Väldigt liten skillnad.
Köp den som är i bäst skick för pengarna!

Insprut kom -99.
 

Underworld

Running when I can....
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Köngsbacka
Hoj
CBR 1100 XX -04
tjena alla
nyaste gröngölingen på forumet :Bugar
håller på kollar efter nästa hoj som förmodligen blir en Blackbird.
Men har lite frågor ang årsmodeller. står i valet och kvalet om köpa en 97.a för sådär 35000 eller tjänar jag mycket på att köpa en 2001;a med vissa updateringar vad gäller motor, insprutning etc ?
Är det någon större skillnad ?
är inte någon extremförare alls så 5 hästar hit eller dit är inget jag behöver medicinerats för :gnissla
tacksam för alla tips i övrigt inför ev köp :yoparty

mángi

Nä som sagt, ingen större skillnad.
Har haft en 97á och nu en 04á, fördelen med insprutning är att du slipper tänka på "choke" (stavning) och att insprutningen är lite starkare i bottenvridet och har en jämnare accelerationsfas i mitt tycke.
Annars hugget som stucket....
 

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Ort
L-A
Hoj
Ducce M1200
Tack för tipsen :) Söker fortfarande högre kåpglas då "Ossman" visa sig va oseriös. Så har du ett begagnat i bra skick och kan tänka dig att skicka det med buss mot efterkrav, hojjta till så kanske vi kan komma överens om ett pris och göra affär.

Mvh patrik

Jag har uppfattningen att Ossman är seriös:tummenupp
 

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Ort
Piteå
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87
Nästa fråga: Jag vill ha upp styret. Har hört att Vfr 800 clip-on passar, dock verkar dom finnas i två storlekar.
Vad är yttermåttet på gaffelbenen på en -98 Blackbird?
Har inget skjutmått så jag kan inte springa ut och mäta...

någon som har andra förslag för att få upp styret?
 

Bikeman

Bikeman
Gick med
20 Jul 2004
Ort
GÖTEBORG
Hoj
2023, Honda, GoldWing 1800 DCT Tour
Nästa fråga: Jag vill ha upp styret. Har hört att Vfr 800 clip-on passar, dock verkar dom finnas i två storlekar.
Vad är yttermåttet på gaffelbenen på en -98 Blackbird?
Har inget skjutmått så jag kan inte springa ut och mäta...

någon som har andra förslag för att få upp styret?

Ta en koll på http://www.jaws-motorcycles.co.uk/bird2.htm#risers
Har funderat lite på dessa själv men är lite osäker på om man måste förlänga kablar och slangar mm.
 

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Ort
Piteå
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87
Ta en koll på http://www.jaws-motorcycles.co.uk/bird2.htm#risers
Har funderat lite på dessa själv men är lite osäker på om man måste förlänga kablar och slangar mm.

Jag har hittat den sidan. Jag har faktiskt beställt styrhöjare från Ebay.
Priset blev betydligt högre ändet stod på Jaws tyvärr.

Hejs! Vill bara tacka för tipset. Nu är den lilla dosan monterad och nästa kalibrerad så som jag vill ha den. Krävs lite små pill och lite mer körning med GPSen. Sen så kan man lita mer på orignalmätaren.

Lysande!
 

tomasbjork

Ny medlem
Gick med
21 May 2005
Ort
Piteå
Hoj
2x Yamaha r1 -01 banhoj
Jaha, förutom Thunderace-tråden får man även börja hänga här nu då man inhandlat sig en -97 koltrast. Tror det blir en rolig hoj att ta på lite längre turer!
 

Bajjkarn

Sveriges hopp i Erotik-OS -08
Gick med
26 May 2006
Ort
Umeå
Hoj
Suzuki Hayabusa K8
Delar till Honda Blackbird !

Hejsan ! Jag har en bakdel med sadel och fyra blinkers och passagerarhandtag liggande till en Honda Blackbird -97 Svart i gott skick om någon skulle behöva , 800:- för allt + frakt !!!

Kontakta Mange alias Bajjkarn
 

tomasbjork

Ny medlem
Gick med
21 May 2005
Ort
Piteå
Hoj
2x Yamaha r1 -01 banhoj
Jaha, förutom Thunderace-tråden får man även börja hänga här nu då man inhandlat sig en -97 koltrast. Tror det blir en rolig hoj att ta på lite längre turer!

Jaha, kanske den kortaste visiten någonsin i blackbirdtråden? Bytte bort hojjen innan jag ens hämtat den. Mot vad? Yama såklart! Hej svejs!
 

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Ort
Grimstorp
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Någon här inne från varbergstrakterna som är kunnig på blackbird som kanske kan hjälpa mig med att provköra en 97a på lördag? Håller på med kortet så kan tyvärr inte provköra själv.
Kontakta mig via PM i sådant fall.

/Påsen
 

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Ort
Grimstorp
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Då så va man ägare till en gråsilvrig blackbird -97a :banana
Nu så ska jag bara se te å klara kortet den 12/8 också, men jag är positiv av mig så jag "vet" att jag kommer klara det :)

Någon som har tips på var man kan lägga ett skivbromslås någonstans när man är ute å kör? Tyckte det såg lite trångt ut under sadeln nämligen eller är det någon lucka under sadeln där man kan lägga grejer?
Hade även tänkt att montera 12v cigguttag så man kan ladda telefonen när man är ute å kör långsträckor sen.

Även någon enkel ritning med mått på en U formad bricka till övre stötdämparinfästningen bak hade varit välkommen :) (Fall i fall man känner att man behöver det, hehe)

/Påsen
 

Ossman

Den förlorade brodern
Gick med
16 Aug 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Ducati Monster 796 -12
Då så va man ägare till en gråsilvrig blackbird -97a :banana
Nu så ska jag bara se te å klara kortet den 12/8 också, men jag är positiv av mig så jag "vet" att jag kommer klara det :)

Någon som har tips på var man kan lägga ett skivbromslås någonstans när man är ute å kör? Tyckte det såg lite trångt ut under sadeln nämligen eller är det någon lucka under sadeln där man kan lägga grejer?

Grattis! Och lycka till på uppkörningen. :tummenupp

Jag har ett Abus Granit Extreme 69 som lås. Det är så litet att det får plats utan problem under sadeln.

Annars kan man köpa Hondas original-bygellås. Utrymmet under sadeln är trots allt format för att hålla ett sådant.
 

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Ort
Grimstorp
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Grattis! Och lycka till på uppkörningen. :tummenupp

Jag har ett Abus Granit Extreme 69 som lås. Det är så litet att det får plats utan problem under sadeln.

Annars kan man köpa Hondas original-bygellås. Utrymmet under sadeln är trots allt format för att hålla ett sådant.

Tackar :)
Ska hämta hojen på Torsdag så ska ta ett par bilder på den i helgen hade jag tänkt.
Synd bara man inte har någon att övningsköra med privat här i Falkenberg så man kan inte prova den själv förens den 12/8 (förhoppningsvis) Hehe.

Polaren som provkörde den åt mig gillade den, trots att han kör kawa z750 själv, hehe.

Får bli å hitta någonstans att ha låset då, köpte nämligen ett ABUS skivbromslås, det är ju inte så stort så det kanske ryms där, det märker man i helgen, hehe.

/Påsen
 

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Ort
Piteå
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87
Tackar :)
Ska hämta hojen på Torsdag så ska ta ett par bilder på den i helgen hade jag tänkt.
Synd bara man inte har någon att övningsköra med privat här i Falkenberg så man kan inte prova den själv förens den 12/8 (förhoppningsvis) Hehe.

Polaren som provkörde den åt mig gillade den, trots att han kör kawa z750 själv, hehe.

Får bli å hitta någonstans att ha låset då, köpte nämligen ett ABUS skivbromslås, det är ju inte så stort så det kanske ryms där, det märker man i helgen, hehe.

/Påsen

Det finns gott om plats framför baklyset. Du rymmer lätt ett lås där. :)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top