Honda CBR1100XX SUPERBLACKBIRD-tråden

Månkis

Månkis
Gick med
20 Jun 2009
Ort
Månkarbo
Hoj
-99 Honda CBR1100XX
Hastighetsmätare

Har precis köpt en englandsimporterad bb -99 men skulle vilja byta hastighetsmätaren till en med km/h. Är det någon som vet om det funkar med en digital från en-06:a?:va
 

Hellpig

Ny medlem
Gick med
4 May 2010
Ort
Wexiö
Hoj
Såld!
Köpte en en Blackbird 00:a igår! Grymt att gå från en tung customhoj till den här maskinen, jag log hela vägen hem, trots att jag var stelfrusen när jag väl kom hem... :)
 

Hellpig

Ny medlem
Gick med
4 May 2010
Ort
Wexiö
Hoj
Såld!
Får gratulera, tror inte du ångrar ditt val :banana

Tack & näe, jag tror inte det heller även om körställningen känns ganska 'extrem' just nu, men jag tror det är en vanesak efter att ha gått från den uppräta customstilen. Det känns i både händer, underarmar och höfterna just nu, får väl träna upp mig helt enkelt. :hoppa
 

BirdieNamNam

Ny medlem
Gick med
19 May 2010
Ort
Piteå
Hoj
-97 Honda Superblackbird
Framgaffel

Nån som vet om en Fg från en -00 passar på en -97a
Min är skadad
& har hittat en beg -00a i england för bra kurs.
 

Hellpig

Ny medlem
Gick med
4 May 2010
Ort
Wexiö
Hoj
Såld!
Servicebok

Jag fick inga böcker till min men hittade "Owners Manual" och "Honda Service Manual " på nätet... vad jag dock inte hittat är en servicebok så man kan kolla serviceintervaller och liknande. Någon som har något tips på det? Min har rullat strax över 4000 mil och är iofs nyservad men det vore ju ändå bra att veta.
 

Ossman

Den förlorade brodern
Gick med
16 Aug 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Ducati Monster 796 -12
Nån som är intresserad av ett blått bagster-kit? Jag har gett min dam en mer proper färg nu, så de gamla bagster-grejerna bortskänkes mot någon symbolisk summa.
 

Duken66

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2008
Ort
Luleå
Hoj
1998,Honda CBR 1100XX
Hej!

Köpte mig en import Blackbird -98 i fredags:)

Upptäckte att jag har ett rasslande ljud från vänster sida när hojen står och går på tomgång på låga varv, men så fort jag trycker in kopplingen så upphör ljudet.
Vad beror detta på och vad är det som är fel??

Amatör på detta med att skruva och felsöka så hjälp/tips motages...innan den lämnas in om det nu inte går att fixa själv dvs

Tacksam för svar!!
 

Duken66

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2008
Ort
Luleå
Hoj
1998,Honda CBR 1100XX
Hej!

Köpte mig en import Blackbird -98 i fredags:)

Upptäckte att jag har ett rasslande ljud från vänster sida när hojen står och går på tomgång på låga varv, men så fort jag trycker in kopplingen så upphör ljudet.
Vad beror detta på och vad är det som är fel??

Amatör på detta med att skruva och felsöka så hjälp/tips motages...innan den lämnas in om det nu inte går att fixa själv dvs

Tacksam för svar!!

Fått tips på att det är mest troligt kamkjedjesträckaren, är den svår att byta själv eller är det bara att lämna in hojen,kostnad?
 

Bikeman

Bikeman
Gick med
20 Jul 2004
Ort
GÖTEBORG
Hoj
2023, Honda, GoldWing 1800 DCT Tour
I går fick man äntligen grensla sin helt egna Blackbird, en Silver/Grå -07a. Sen att det ösregnade halva vägen hem från Stockholm - Göteborg gjorde ingenting :)

Kommer med mina tusen frågor till er BB gubbs snart ;)
 

fjoddan

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2009
Ort
öland
Hoj
blackbird 97:a
sida med tillbehör till birden

Undrar om det finns någon bra sida med tillbehör till birden, tänker mig led baklyse med blinkers, undertail o lite smått o gott
 

PakerT

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2010
Ort
Lycksele
Hoj
1998, Honda 1100 blackbird
Har en Blackbird från -98. Undrar var man hittar en sån ruta som är lite högre, nån här som har en kanske?

Undrar även om man kan få tag på vita blinkersglas.

// Patrik
 

Bikeman

Bikeman
Gick med
20 Jul 2004
Ort
GÖTEBORG
Hoj
2023, Honda, GoldWing 1800 DCT Tour
Tjenixen BB ägare.

Är ute efter ett något högre kåpglas. Någon som har nå bra tips tro??
 

Ossman

Den förlorade brodern
Gick med
16 Aug 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Ducati Monster 796 -12
Har en Blackbird från -98. Undrar var man hittar en sån ruta som är lite högre, nån här som har en kanske?

Tänk om! Jag provade en double bubble och den åkte väldigt snart av igen. Man vill ha den luftkudde som byggs upp. :hojraket

Om du verkligen vill ha en så finns min kvar här och kan fås för en överkomlig peng.

Undrar även om man kan få tag på vita blinkersglas.

// Patrik

Clear alternatives är det som gäller. De enda jag sett som har väldigt klara glas (andra vita är "räfflade" som original-glasen).

Ett problem man får är dock att orangea lampor har en annan sockel än vad som sitter på original. Jag fick fila ner ena piggen på ett par Osram Diadem, men sen blev det kalas. :tummenupp
 

Bikeman

Bikeman
Gick med
20 Jul 2004
Ort
GÖTEBORG
Hoj
2023, Honda, GoldWing 1800 DCT Tour
En undran ang hastighetsmätaren på Blackbirden, den digitala då.

Tog hojjen till jobbet i fredags och kunde inte låta bli att sträcka ut den lite på motorvägen dit jag skulle :), GPSen var med. Att en del mätare går fel det vet jag men att denna digitala mätaren skulle visa så mycket fel det trodde jag ju inte. I 100Km/h så visar GPSen 95km/h inga problem med det. Men när man kommer i mer fart, runt 150km/h på mcmätare så kör man i bara 135km/h osv. Är ju rätt bra i och för sig när det gäller Polisens övervakning mm.
Finns det något sätt att kaliberar den till lite mer normala felvisningar tro, några km/h upp eller ner gör inget men att de skall visa 15-20-30-40km/h gillar jag inte.
Kan ju ha GPSen monterad hela tiden men då stämmer ju inte trippmätaren heller till slut.

Någon som har nåt förslag....?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top