Nextpro
Ny medlem
- Gick med
- 9 May 2023
- Hoj
- Ingen ännu
Tja! Så jag funderar på att köpa en första hoj väldigt snart när jag tagit A2 kortet och har svårt att bestämma mig för ifall jag ska ta en Honda cbr500r eller en Honda cbr650r och strypa den/redan köpa en strypt begagnat) Vad skulle ni rekommendera? jag tänker om man köper en 650 så kan man ta bort strypningen senare när jag tar A2 eller så köper man en 500 som man senare säljer men då vill man inte göra så mycket märkbart på hojen som till exempel färga om den eller liknande. Jag undrar liksom är det värt att betala runt 5-10 tusen extra för att ha en 650 fast strypt?
Jag undrar även hur det blir med hojens kraft? strypningen sänker ju maximala effekten av hojen vilket är förståeligt, men om man liksom skulle jämföra en 500r mot en 650r som blivit strypt, kommer det ändå finnas en skillnad som märks av? Eller blir det i princip att 650r blir en 500r med ett annat utseende?
Jag undrar även hur det blir med hojens kraft? strypningen sänker ju maximala effekten av hojen vilket är förståeligt, men om man liksom skulle jämföra en 500r mot en 650r som blivit strypt, kommer det ändå finnas en skillnad som märks av? Eller blir det i princip att 650r blir en 500r med ett annat utseende?