Hej GixxerHenke!
Eftersom ingen annan tagit sig tid att svara dig så kommer här några reflektioner från min sida gällande CBR600. Jag har hunnit avverka några stycken CBR600RR på racerbana och det måste förmodligen vara bland det mest skottsäkra du kan tänka dig i en RR-depå. Tror dock inte att jag kört någon äldre än -08 men vill minnas att den stora uppdateringen kom väl just till -07?
Aldrig haft några modellspecifika problem. Motorn saknar väl någon hästkraft (men håller bra för trimning) i jämförelse med R6 i standardutförande men i gengäld så är chassit på CBR riktigt fint och håller fortfarande modern klass vill jag våga påstå. R6 har självklart också bra chassi men upplevelsen av den är mycket mer "ovanpå". Det enda negativa jag kan komma på gällande Hondan är att gaffelbenen är lite veka (speciellt på den modellen innan -13) om du låter den hjula ut i sandfållorna. Denna vekhet är väl förmodligen dock en bidragande faktor till den fina feedbacken från framhjulet under nedlägg. Gott om reservdelar finns det också på marknaden för den som behöver.
Om ditt exemplar är i fint skick så har du inte mycket att fundera på inför ett köp...
Lycka till!
Vänliga hälsningar Björn