Honda CBR600RR Slip on?

Papiic

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2009
Hoj
Honda CBR600RR 2004, Yamaha R6 2000
Hej, jag är ute efter slip on till min CBR600RR 2004. Satt och kollade på bla Youshimura och Two Brothers från USA.

Vilken tycker ni? Finns det några andra bra? Vad är det värt att lägga ner på ett slip on?

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Hoj
600rr
Slip on är inte värt en spänn, Kostar massa pengar och ger inget förutom en massa extra oväsen och höjer inte värdet på hojen.

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Slip on är inte värt en spänn, Kostar massa pengar och ger inget förutom en massa extra oväsen och höjer inte värdet på hojen.

Jag antar att poängen med slipon är att höja ljudet men framförallt få ett annat ljud :va

Till TS. gränsen för hur mycket man skall lägga på ett slipon är den man är bered på att betala. vill du lägga 2-3 papp så gör de. tycker du de e värt o lägga 6-7 papp, gör så. du kommer nog inte få igen pengarna om du säljer hojen med slipon (kanske tillomed skrämmer köpare från att kolla) men säljer du slipon löst så kanske du får en liten slant.

Ja skall oxå köpa slipon (pga mer ljud)! lycka till :tummenupp

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Hoj
600rr
Varför vill man ha mera annorlunda ljud?

Häftigt vid mojjen? Eller är det för att kunna skryta för oinsatta polare?
Tar man med sig hojen till en bana så skapar det än mer bekymmer.

Byta system för mera effekt är en sak men att bara slänga på ett slipon för att irritera annat folk känns sisådär vettigt.

Papiic

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2009
Hoj
Jag antar att poängen med slipon är att höja ljudet men framförallt få ett annat ljud :va

Till TS. gränsen för hur mycket man skall lägga på ett slipon är den man är bered på att betala. vill du lägga 2-3 papp så gör de. tycker du de e värt o lägga 6-7 papp, gör så. du kommer nog inte få igen pengarna om du säljer hojen med slipon (kanske tillomed skrämmer köpare från att kolla) men säljer du slipon löst så kanske du får en liten slant.

Ja skall oxå köpa slipon (pga mer ljud)! lycka till :tummenupp

Tanken är ju att köpa det för ljudets skull som du säger, även designens skull. Finns riktigt fina med typ carbon look osv :)

Papiic

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2009
Hoj
Varför vill man ha mera annorlunda ljud?

Häftigt vid mojjen? Eller är det för att kunna skryta för oinsatta polare?
Tar man med sig hojen till en bana så skapar det än mer bekymmer.

Byta system för mera effekt är en sak men att bara slänga på ett slipon för att irritera annat folk känns sisådär vettigt.

Kör inte bana, så det är lugnt för mig. Jag e ute efter ett skönare ljud samt designen. Hade Slip on på min gamla R6a och var jävligt nöjd! Tycker CBR600 låter för fjuttigt.. Därav vill jag ha slip-on.

Jejjsoft

Hertig
Gick med
23 May 2012
Hoj
CBR 600RR -04
Jag har ett Yoshimura RS-5 halvsystem på min 2004 600RR, osäker på effektvinsten men ljudet är helt undebart, ser jävligt awesome ut och det väger mindre än orginalet!
Sen om det höjer värdet är väl en annnan femma, det är 9 fall av 10 tror jag folk väljer en sporthoj med Slip-on mer pga ljudet och utseendet kontra effektvinsten.

Two Brothers har jag hört irl och youtube, och dom låter jäkligt bra, men mitt system satt på när jag köpte den så jag behövde inte tänka på det. Hur mycket tänkte du lägga på ditt slip-on? Det finns billiga, dyra och asdyra varianter.. :)

Gick med
19 Feb 2013
Hoj
Riskokare

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
Ingen just nu
Yoshimura tycker jag är snyggast helt klart! Jag köpte en yoshi-pipa på Ebay till min GSX-R, fick betala 4k med frakt.

Jejjsoft

Hertig
Gick med
23 May 2012
Hoj
CBR 600RR -04
Jag har ett Yoshimura RS-5 halvsystem på min 2004 600RR, osäker på effektvinsten men ljudet är helt undebart, ser jävligt awesome ut och det väger mindre än orginalet!
Sen om det höjer värdet är väl en annnan femma, det är 9 fall av 10 tror jag folk väljer en sporthoj med Slip-on mer pga ljudet och utseendet kontra effektvinsten.

Two Brothers har jag hört irl och youtube, och dom låter jäkligt bra, men mitt system satt på när jag köpte den så jag behövde inte tänka på det. Hur mycket tänkte du lägga på ditt slip-on? Det finns billiga, dyra och asdyra varianter.. :)

Papiic

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2009
Hoj
Tack för all info grabbar! Jag tror det blir RS-5 systemet.. Som man brukar säga, Yoshimura är Yoshimura. Får hem ett från USA med frakt å moms för ca 4k. Two brothers skulle ligga på ca 3500:-

:)

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Förutom utseendet, finns det någon anledning att inte köpa det billigaste slip on som passar? Jag menar, perforerat rör-ull-vanligt rör, i praktiken borde det väl vara same-same.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin