HONDA CBX 600E -83 Café Racer projekt

millemeck

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2014
Hoj
1998 Honda Hornet 600
Man tackar!
Har nu lagt 2 lager glasfiber IMG_3555.JPG
Samt fått hem och satt på mitt clip-on :yoparty IMG_3558.JPGIMG_3559.JPG

Silverräven

Varför inte?
Gick med
1 Oct 2008
Hoj
CBR600
Hackaweek tänkte du på?

Edit: Läste lite slarvigt och missade att TS inte skulle bygga tank... Fast det finns mycket annat kul för sej i videoserierna också...

Fanns en ganska lång Youtube videoserie med en snubbe som byggde tank i glasfiber. Givetvis hittar jag inte den just nu...

Last edited:

millemeck

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2014
Hoj
1998 Honda Hornet 600
Har för mig att jag läste att CBX 550 har likadan motor som min cbx 600E, någon som vet om detta stämmer? ska nämligen köpa ett 4-1 avgas och kan va bra att veta om deras avgas funkar till min!

millemeck

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2014
Hoj
1998 Honda Hornet 600
Har nu fått bytt ´´pinnen´´ till växelpeten till en kraftigare då den tidigare böjde sig när man växlade.. IMG_3568.JPG

Och fått till en platta med fotpinne och bromspedal! Den ska självklart också kapas ner till mindre format och snyggas till. IMG_3577.JPGIMG_3578.JPGIMG_3569.JPG

Och så har jag slipat på min sits också!IMG_3570.JPGIMG_3571.JPGIMG_3572.JPGIMG_3573.JPG

millemeck

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2014
Hoj
1998 Honda Hornet 600
Har tagit en liten paus med bygget då jag inväntar delar och material, ber om ursäkt för detta. Ska komma igång så fort jag kan igen!
Någon som har en gammal huvudstrålkastare liggandes? En rund i modell som dom gamla 70tals hojjarna hade.
Och stiger eller sjunker priset när man bygger om den till cafe racer? Kan va bra att veta då jag är inne på att köpa en Kawa z800e och då måste jag antagligen sälja denna :(

F0xx

Båda hjulen i backen!
Gick med
29 Apr 2007
Hoj
2007 Yamaha R6
:fyllisar
Har tagit en liten paus med bygget då jag inväntar delar och material, ber om ursäkt för detta. Ska komma igång så fort jag kan igen!
Någon som har en gammal huvudstrålkastare liggandes? En rund i modell som dom gamla 70tals hojjarna hade.
Och stiger eller sjunker priset när man bygger om den till cafe racer? Kan va bra att veta då jag är inne på att köpa en Kawa z800e och då måste jag antagligen sälja denna :(

Jag har en lampa liggandes, tar en bild imorrn om du är intresserad. Pma mail/telefonnummer så kan jag skicka bilden.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin