honda crm köp.

Mxburn

pilljocke
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
Gsxr600 exc 250(350) hva sm125
Tjenare.
Jag heter Joakim o nu e de dags för en 125:a
jag ska ha en av cross typ och har en budget på ca 25 000(helst mindre)
och hade tänkt mig en honda crm.
Är det en bra hoj o lätt lätt att avstrypa.
Är det lätt att hitta delar i stockholmstrakten eller att beställa och vad ska man kolla extra noga på dom vid köp.

Tack på förhand:tummenupp //jocke

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
Här var det tomt.
en crm är hyfsat lätt att strypa av. lite mycket saker bara som behövs göra men de sakerna är inte särskilt svåra att göra!

kolla hellst skicket på hela hojen. kolla packboxar drivpaket mm

Mxburn

pilljocke
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
Ok.E det några fel som ofta dyker upp på crmen som man ska kolla extra noga på och e de hyfsat me efekt.
Kanske kan låna en kompmätare av en kompis så man kan kolla kolven mm:va .
Nackdelar/fördelar med hojen

Nickeshake

Hårdrockare
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
Hornet 900
Har tagit A och B kort nu så jag ska sälja min men fortfarande när man är ute och piskar lite grus kan man känna vemod för att bli av med den, det är en förbannat rolig hoj.
Den kan behövas drevas ner lite men det är en smaksak, har själv kört med både och, med original toppar den ca 140 men är jävligt seg att varva ur 5-6 växel, med 2 kugg mindre fram toppar den 120 men drar nästan lika på varenda växel.

En nackdel är att dom original är (enligt mig) jävligt ful men åandrasidan finns en uppsjö av "stylade" CRM'er.

Det är synd att jag bor helt fel i sverige (Jämtland, ca 50 mil från sthlm) annars hade du gärnat få komma och provköra min:
http://www.blocket.se/vi/8863740.htm?ca=3_s

Av vad jag har hört så ska DT 125 vara aningen driftsäkrare men ganska mycket slöare. Jag har själv aldrig haft något problem med min CRM så det beror nog mycket på hur den är skött och hur mycket otur man har :)

Lycka till!:tummenupp

Mxburn

pilljocke
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
ok. Tack för svaren.. fyller i ocktober så det kanske blir en crm snart. Ska försöka hitta en svart med arow eller deppipes på så de blir lite roligare. Eller en billig att lacka o trimma själv:yoparty
E det några delar från cr som passar tex kröken eller nåt??

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Om du kan vänta ca 3 veckor kan du köpa min helt ny renoverad. Däck och drivpaket har gått max 100 mil, MAX. Allt har redan gått sönder och blivigt reparerat på den. Ned drevad för nästa axx. Strypningarna följer med om man vill.

Ända som stör är en reva på dynan (250 pix har jag för mig) Men det ska väll ändå bytas till svart?

Köp något liknande den så behöver du inte tänka på att köpa något annat än styling.

Dom viskar i buskarna om att ett sånt exemplar kostar 16000

Last edited:

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
prulle skrev:
2354492 Om du kan vänta ca 3 veckor kan du köpa min helt ny renoverad. Däck och drivpaket har gått max 100 mil, MAX. Allt har redan gått sönder och blivigt reparerat på den. Ned drevad för nästa axx. Strypningarna följer med om man vill.

Ända som stör är en reva på dynan (250 pix har jag för mig) Men det ska väll ändå bytas till svart?

Köp något liknande den så behöver du inte tänka på att köpa något annat än styling.

Dom viskar i buskarna om att ett sånt exemplar kostar 16000
Eller så köper han min så behöver han inte bry sig om ett skit:D

Men CRM:en är en helt okej hoj. Fungerar finfint. Du kan ju ha otur som jag men det är ju inget som händer dagligen direkt:rolleyes: Men du bor ju en bite ifrån mig med så annars hade fått komma och kolla:hihi Lycka till med köpet iaf:tummenupp

Mxburn

pilljocke
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
Lundgren skrev:
2386910 Eller så köper han min så behöver han inte bry sig om ett skit:D

Men CRM:en är en helt okej hoj. Fungerar finfint. Du kan ju ha otur som jag men det är ju inget som händer dagligen direkt:rolleyes: Men du bor ju en bite ifrån mig med så annars hade fått komma och kolla:hihi Lycka till med köpet iaf:tummenupp

Hehe jo kanske kan tjata till sig till en resa me crossstälningen till skaraborg..:rolleyes:
Men vad betyder s:et (crm 125 S).
men du har ju grymmaste crm:en man sett i alla fall:tummenupp

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Mxburn skrev:
2390767 Hehe jo kanske kan tjata till sig till en resa me crossstälningen till skaraborg..:rolleyes:
eget påhitt eftersom att det är en SM konvertering

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Mxburn skrev:
2390767 Hehe jo kanske kan tjata till sig till en resa me crossstälningen till skaraborg..:rolleyes:
Tackar Tackar:Bugar:Bugar

Japp som Rosen säger, offroad modellen heter ju CRM 125R så jag ändrade till s för att den är sm kittad:tummenupp

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Mxburn skrev:
2351876 Tjenare.
Jag heter Joakim o nu e de dags för en 125:a
jag ska ha en av cross typ och har en budget på ca 25 000(helst mindre)
och hade tänkt mig en honda crm.
Är det en bra hoj o lätt lätt att avstrypa.
Är det lätt att hitta delar i stockholmstrakten eller att beställa och vad ska man kolla extra noga på dom vid köp.

Tack på förhand:tummenupp //jocke

Den är bra :tummenupp

Går lugnt och skönt på vägen, bekväm sadel. Inga problem att köra 20 mils etapper. Tillräckligt bra tryck i motorn. Kanske lite tung men om man inte ska köra seriös enduro så är det inget som är en nackdel precis.

Bromsarna är kanske inte dom vassaste original men släng på stålomspunnet så får du tillräckligt med bromskraft.

Har inte haft några problem med min under dom milen jag har kört. Så givetvis ska du köpa en Crm =)

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457