Honda Försäkring.

Powerade

Honda The Power Of Yor Dreams !
Gick med
14 Nov 2004
Hoj
Honda CBR125R -04,
Joo jag har nu inhandlat en Honda CBR125R och måste hitta en billig försäkring har ringt lite olika bolag men dom e dyra som F#N typ 7 tusen spänn..... men vad betalar ni som har CBR då ?? farsan kanske kan stå som försäkrings tagare och att jag får köra den m.m....?? hur gör ni ? det ska vara en helförsäkring...

Last edited:

chris rr

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2004
Hoj
honda
Powerade skrev:
Joo jag har nu inhandlat en Honda CBR125R och måste hitta en billig försäkring har ringt lite olika bolag men dom e dyra som F#N typ 7 tusen spänn..... men vad betalar ni som har CBR då ?? farsan kanske kan stå som försäkrings tagare och att jag får köra den m.m....?? hur gör ni ? det ska vara en helförsäkring...

Har du ringt till Bilsport och Mc då? Det var överlägset billigast för mig.

whitesnake

vad ska man skriva här??
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
suzuki dr650se -00
Jag betalar 950 kr för min helår helförsäkring men den står på min pappa :tummenupp Länsförsäkringar tror jag det e, menm det är ingen sporthoj så det blir sog lite biligare då oxå.

Koskela

Jag bygger FART kameror!
Gick med
8 Sep 2004
Hoj
-02 Honda hornet 600, -01 Honda fireblade 929
La min försäkring och ett tillägg så att ja skulle köra den allt gick på 1500 :banana

Nyqvist

Kan själv!
Gick med
5 Feb 2004
Hoj
vtr 1000
Lägg försäkringen på morsan eller farsan eran, det är väl onödigt att sponsra f-bolagen i onödan eller har ni så mycket pengar över? Och ja, det finns försäkringar där ni får köra den utan att det skulle bli något problem vid eventuell krock eller dyligt.

Powerade

Gick med
14 Nov 2004
Hoj
Honda CBR125R -04,
Nykan skrev:
Lägg försäkringen på morsan eller farsan eran, det är väl onödigt att sponsra f-bolagen i onödan eller har ni så mycket pengar över? Och ja, det finns försäkringar där ni får köra den utan att det skulle bli något problem vid eventuell krock eller dyligt.

Klart jag lägger den på farsan..... ringde till IF idag det skulle kosta 1800 för min farsa åå ha den då fick jag köra den....

KTMgubben

KTMgubben
Gick med
3 Apr 2004
Hoj
KTM 950SM -07
Ska du ha helförsäkring så kan du räkna med att det blir dyrt.

Men har du en helt ny hoj så förstår jag om du vill det.
Sen så är bilsport o mc billigast på 125 cc

Powerade

Gick med
14 Nov 2004
Hoj
Honda CBR125R -04,
Allround skrev:
Ska du ha helförsäkring så kan du räkna med att det blir dyrt.

Men har du en helt ny hoj så förstår jag om du vill det.
Sen så är bilsport o mc billigast på 125 cc

det blir inte dyrt om den står på farsan... 1800 kr helförsäkring bara att det blir 1000 kr mer i självrisk om jag krockar med den osv.... :tungan

KTMgubben

KTMgubben
Gick med
3 Apr 2004
Hoj
KTM 950SM -07
Powerade skrev:
det blir inte dyrt om den står på farsan... 1800 kr helförsäkring bara att det blir 1000 kr mer i självrisk om jag krockar med den osv.... :tungan

Är det inte dyrare än så hade jag inte tvekat..

De e ju skitbra!! :tummenupp

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Försäkringen verkar vara billig för 125 cc. Är det möjligt att ens försäkring kan kosta 10 000/år?

Spelar det stor roll vilken 125 kubikare som man har?

RacerX

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Hoj
TL1000S + HVA450 + PitPro
Tänk på att om du crashar, och hojen står på farsan så kommer premien på hans andra försäkringar att gå upp ordentligt... Troligtvis kommer summan-av-kardemumman bli att allt blir bra mycket dyrare än om du försäkrat den på dig ändå...
Kan vara bra att samla på dig skadefria år tills när du själv måste försäkra något (dyrare) i framtiden dessutom! Om du kan få den för 3500:- per år på dig jfr 1800 på farsan så tycker jag att du ska ta den på dig själv. Du tjänar på det i långa loppet, och slipper problem med en sur farsa om hojen blir stulen/du vurpar! :tummenupp

chris rr

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2004
Hoj
honda
H4 skrev:
Försäkringen verkar vara billig för 125 cc. Är det möjligt att ens försäkring kan kosta 10 000/år?

Spelar det stor roll vilken 125 kubikare som man har?

IF och Länsförsäkringar skulle ha runt 12.000:- för hel/hel :död

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...