HOnda NSR -92 motorljud?

knaZ

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2005
Ort
Åland
Hoj
Honda CBR 600F -93
Jag har sökt runt nu på forumet, vill ju inte starta en tråd i onödan, men jag hittar inte något som ger svar på det jag undrar så jag tänkte att det är väl bäst att starta en tråd iaf.

Jag har då en honda nsr 1992. Det är så att den har börjat med någe mysko ljud vid 2400-2600rpm, det typ "gnäller till" "rasslar" eller vad man ska säga, och det är bara vid det varvtalet, detta har dock inte påverkat effekten eller topphastigheten något. Hojen har gått lika bra endå.

Är det någon med liknande symptom? isf vad har ni gjort åt era hojar?

Tackar för svar!
 

ZaraxZ

Medlem
Gick med
22 Jun 2006
Ort
Norrköping
Hoj
SXV 550 -06
Jag har sökt runt nu på forumet, vill ju inte starta en tråd i onödan, men jag hittar inte något som ger svar på det jag undrar så jag tänkte att det är väl bäst att starta en tråd iaf.

Jag har då en honda nsr 1992. Det är så att den har börjat med någe mysko ljud vid 2400-2600rpm, det typ "gnäller till" "rasslar" eller vad man ska säga, och det är bara vid det varvtalet, detta har dock inte påverkat effekten eller topphastigheten något. Hojen har gått lika bra endå.

Är det någon med liknande symptom? isf vad har ni gjort åt era hojar?

Tackar för svar!

Vet att på min moped så rasslar det vid precis samma varv men det är att något sitter löst... kolla om något sitter löst för att det är nog därför...
 

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Ort
Västerås!
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
Försök höra vart ljudet kommer ifrån och återkom med mer information så kan vi kanske hjälpa till lite bättre:)
 

knaZ

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2005
Ort
Åland
Hoj
Honda CBR 600F -93
Försök höra vart ljudet kommer ifrån och återkom med mer information så kan vi kanske hjälpa till lite bättre:)

Jag har försökt att lyssna, men beroende på var man sätter huvudet så låter det olika, det bästa kanske ksu vara att skruva av alla kåpor eftersom ljudet verkar stutsa i dem o det gör att det alltid låter som att det kommer från olika håll.

Men skulle RC-Valve saken kunna orsaka det där? när börjar den öppna och sånt?
 

brandes

utan hoj så har man inget liv
Gick med
10 May 2006
Ort
trollhättan
Hoj
en ricktigt fräsig NSR :)
jag tror bara att det är nott som sitter löst..men lycka te att hitta problemet :tummenupp
 

knaZ

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2005
Ort
Åland
Hoj
Honda CBR 600F -93
Är så jobbigt att det låter just nu, jag håller på att sälja den, och alla spekulanter blir ju rädda av det där ljudet och tror att maskin är slut. Men om det vore nått slut i maskin skulle den väl inte gå så bra som den gör? Jag menar den har inte tappat nån effekt alls eller nått sånt, så jag vet inte. Men men, de blir väl så att man måst strippa ner alla kåpor för att komma åt o se vad det kan vara som jävlas.
 

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Ort
Söderut
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Fel munstycke i förgasaren kan skapa vibrationer vid vissa varvtal.
 

knaZ

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2005
Ort
Åland
Hoj
Honda CBR 600F -93
munstycke är rätt, det har jag kollat nån gång i tiden :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top