honda nsr125-86

Cleanstream

Living on a razorblade
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
2x gixxer turbo
har blivit erbjuden en nsr125 (nsf? :va ) för 3500:- är lite jobb byta packboxar i framgaffeln,lameller.Lager och kolv byter man ändå om man köper och ska börja pilla. Den är inte heller besiktad gick inte igenom för att den läkte i framgaffeln(en polare som har den) är det ett värt köp tror ni?den är ful i plasten också men vad spelar det för roll? :tungan
kan man få en fin för samma pris som man fixar upp denna på?tänkte annars ha den som moppe.

Powerade

Honda The Power Of Yor Dreams !
Gick med
14 Nov 2004
Hoj
Honda CBR125R -04,
Brännström skrev:
har blivit erbjuden en nsr125 (nsf? :va ) för 3500:- är lite jobb byta packboxar i framgaffeln,lameller.Lager och kolv byter man ändå om man köper och ska börja pilla. Den är inte heller besiktad gick inte igenom för att den läkte i framgaffeln(en polare som har den) är det ett värt köp tror ni?den är ful i plasten också men vad spelar det för roll? :tungan
kan man få en fin för samma pris som man fixar upp denna på?tänkte annars ha den som moppe.
håller med solid snake... bjud 2000 spänn

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
dom "få" pengarna du räknar med att du ska lägga för att få den att fungera korrekt kommer nog få det att bli mer än att köpa en fräsh NS..
Men får du den för 2k så är det en billig reservdelshoj om du skulle ha en till NS.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Köp den inte säger jag.. Har sådär mycket gått sönder på den är det bara en tidsfråga innan resten pajar

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
kolla upp hur många mil den har gått.. ang priset så tycker jag att om du får den för 2k och under förutsättningar att du har en till NS som är i bättre skick så är det kanon.. man kommer lätt upp i 2k i delar och har du en extra hoj så är det toppen.. Har själv behövt en vid flera tillfällen. Dock är det cylinderkittet som brukar gå på 2taktare.

I för sig så behöver det inte betyda att den är i dåligt skick eller på väg att rasa för att den gått långt.. kan likaväl vara så att den är i sämre utförande och gått väldigt lite.. beror på hur dom är behandlade.

Cleanstream

Living on a razorblade
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
2x gixxer turbo
tänkte isånnafall göra så att jag säljer farsans gammelskoter så behöver jag inte betala nått för just hojen ur mina egna pengar.Vad kostade det för er att ta lättmc kortet?klarar man sig med 2000:- på bara den biten?Tänkte ha en budgethoj bara i sommar som inte behöver va fräsch....Ska sälja bort crossen också,vet att den gick inte igenom besiktningen i sommras bara för att packboxarna läkte,den är ju en del skamfilad men men...Om man tar lättmc kortet så är det väll bara att köra upp för tung hoj sen?får man köra ostrypt effekt då också om man haft lättmc tidigare?
tackar för svaren :Bugar

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
50x12
Brännström skrev:
tänkte isånnafall göra så att jag säljer farsans gammelskoter så behöver jag inte betala nått för just hojen ur mina egna pengar.Vad kostade det för er att ta lättmc kortet?klarar man sig med 2000:- på bara den biten?Tänkte ha en budgethoj bara i sommar som inte behöver va fräsch....Ska sälja bort crossen också,vet att den gick inte igenom besiktningen i sommras bara för att packboxarna läkte,den är ju en del skamfilad men men...Om man tar lättmc kortet så är det väll bara att köra upp för tung hoj sen?får man köra ostrypt effekt då också om man haft lättmc tidigare?
tackar för svaren :Bugar

nej, när du har haft a1 = lätt mc så får du köra upp för A när du är 18, fast med begränisning i 2 år som sedan övergår till obegränsat..

men 2000 kan du nog klara dig på om du är privatist. en uppskrivning kostar 180 kr ( har jag för mig :va ) och sen kostar uppkörning 800 kr.

Men om du inte har nån att övningsköra med eller så så kan du nog bara glömma att försöka som privatist, det är svårare en vad man tror att köra som man ska på vägen.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
spectre skrev:
nej, när du har haft a1 = lätt mc så får du köra upp för A när du är 18, fast med begränisning i 2 år som sedan övergår till obegränsat..

men 2000 kan du nog klara dig på om du är privatist. en uppskrivning kostar 180 kr ( har jag för mig :va ) och sen kostar uppkörning 800 kr.

Men om du inte har nån att övningsköra med eller så så kan du nog bara glömma att försöka som privatist, det är svårare en vad man tror att köra som man ska på vägen.
Mycket sant.. Sen kan det vara mycket svårt att köra bana om man inte övat.. (alla har inte tillgång till bana). Desutom så kan trafikskolan vara för ****** ... Det vill säga du kör som en GUD men dom påpekar fel endå.. :mad: ..
Ang privatister så är VV hårdare mot dom under uppkörningen..

Stolten

Team Starköl Racing
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
Husaberg 570
spectre skrev:

Har för mig att det kostade 3200 för mig med allt! Soppa, teoriböcker, uppkörning, teoriprov o allt som man kan tänka sig :)

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Stolten skrev:
Har för mig att det kostade 3200 för mig med allt! Soppa, teoriböcker, uppkörning, teoriprov o allt som man kan tänka sig :)
Inte illa!. Man får försöka få det billigt nu inför A begränsat nu i sommar.

Mac

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Hojlös för tillfället =(
philsson skrev:
En god vän till mig fick sitt för 2500kr.. antar att du fick ditt för samma.

Nej, 1300 kr billigare än Spectre, som fick sitt för 2800 = 1500:-

Övningskörning 50 mil
1 Teoriprov
1 Uppkörning

crm

HONDA
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
GSXR 1000 -06
Mac skrev:
Nej, 1300 kr billigare än Spectre, som fick sitt för 2800 = 1500:-

Övningskörning 50 mil
1 Teoriprov
1 Uppkörning

fick mitt för 1500 mindre än de. slå det om ni kan=)

ang spectre så kan du ju köra upp för A begränsad när du är 18 även om du inte haft A1

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
crm skrev:
fick mitt för 1500 mindre än de. slå det om ni kan=)

ang spectre så kan du ju köra upp för A begränsad när du är 18 även om du inte haft A1
Jopp, men man slipper teorin om man har haft A1 :mattias

Madrock

Road slickers
Gick med
18 Jul 2006
Hoj
Yamaha MT-09 2016
Brännström skrev:
1132532 har blivit erbjuden en nsr125 (nsf? :va ) för 3500:- är lite jobb byta packboxar i framgaffeln,lameller.Lager och kolv byter man ändå om man köper och ska börja pilla. Den är inte heller besiktad gick inte igenom för att den läkte i framgaffeln(en polare som har den) är det ett värt köp tror ni?den är ful i plasten också men vad spelar det för roll? :tungan

Det va väldigt länge sen nu men köpte du nsf:en? Och har du den kvar? (använde du den som reservdels hoj) Om du har den kvar och den bara står köper jag gjärna höger motorkåpa och kickmekanism av dig.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...