Honda VFR-tråden

feb

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2009
Ort
Växjö
Hoj
2007, BMW K1200R Sport
Uja, det är en perfekt förstabåge. :)

/J - 193 en bra dag, satt perfekt på en vfr800, det är 'la samma sak...

Låter fint.
En kompis rekommenderade den, sen hörde jag att den är stabil maskinellt vilket lät sjyst.
Är 38 år och haft B-kort sen jag var 18, men nu är det dags för A-behörighet :)

Man är ju grön alltså men men..hehe..hoppas ni orkar med lite nybörjarfrågor.
 
Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Låter fint.
En kompis rekommenderade den, sen hörde jag att den är stabil maskinellt vilket lät sjyst.
Är 38 år och haft B-kort sen jag var 18, men nu är det dags för A-behörighet :)

Man är ju grön alltså men men..hehe..hoppas ni orkar med lite nybörjarfrågor.
Det kallas tidig 40-årskris... ;) :hihi
Du gör helt rätt i att titta på en Viffer som förstahoj, byta upp, eller ner, sig kan man göra med lite mer rutin under bältet. Ofta vet man ju inte riktigt hur intresset utvecklas, vill man rejsa, blir man touringmupp med sambo/fru/flickvän/älskarinna på bönpallen (inte samtidigt utan var för sig)?
Viffern är riktigt bra att utvecklas på, skottsäker motor vilket innebär lite mek, lycka till. :tummenupp
 

feb

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2009
Ort
Växjö
Hoj
2007, BMW K1200R Sport
Det kallas tidig 40-årskris... ;) :hihi
Du gör helt rätt i att titta på en Viffer som förstahoj, byta upp, eller ner, sig kan man göra med lite mer rutin under bältet. Ofta vet man ju inte riktigt hur intresset utvecklas, vill man rejsa, blir man touringmupp med sambo/fru/flickvän/älskarinna på bönpallen (inte samtidigt utan var för sig)?
Viffern är riktigt bra att utvecklas på, skottsäker motor vilket innebär lite mek, lycka till. :tummenupp

Tack för svaren :)
 

feb

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2009
Ort
Växjö
Hoj
2007, BMW K1200R Sport
hittade en -97:a med 10000 mil samt några -93:eek:r med 5000 mil. Ska man välja äldre hoj med fler mil eller nyare med färre?
Tänkte lägga 35k max
 
Last edited:

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Ta hellre en bra servad med många mil (gubbtouringhoj) än en som stått stilla länge och rullat som sporthoj på stan spontant me massa kallstarter.

Men en nyare lågmilare kan också vara ett bra köp - du slipper lite underhåll som är mil relaterat som kedja,hjullager osv.

Motorn som sådan lär hålla till 30k mil med minimalt underhåll, du tröttnar innan spisen tar adjö.
 

feb

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2009
Ort
Växjö
Hoj
2007, BMW K1200R Sport
Ok, lite som med bilköp då.
Det låter fint, då kan man kika på långmilare också, fast svårare kanske att sälja en sån hoj vidare senare.
 

redhat

Medslem
Gick med
16 Jan 2008
Ort
Luleå
Hoj
Honda Hornet 900F -2002
Jag har kikat lite på VFR:er inför denna säsong eftersom jag tänkte toura lite ute i Europa (förutsatt att tid och pengar finns), men jag har en liten fundering. Just nu kör jag en Hornet 900 som är helt ok, men vid längre körningar hade jag önskat mig kåpor för vinden blir ganska jobbig efter ett tag. Men hur är VFR:en i förhållande mot Hornet 900 rent prestandamässigt? Kommer jag att somna bakom styret av tristessen eller rör den på sig ungefär likvärdigt? :va
 

Mats J

Lite större, lite starkare...
Gick med
25 Mar 2007
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia SL1000 Falco
Den är ju ingen raket kanske. Men ska 240 göra verklig fart.
 

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Byhåla
Hoj
Black editions
Highpipe till RC36:an
Vad hittar man sån?

Impulsköpte en RC36:a och naturligtvis måste man visa upp enkelsvingen:)
 

Ronny A

Skogstomte
Gick med
24 Jul 2007
Ort
Bengtsfors
Hoj
Honda Vfr 800 02:a,Honda Cb 750 f -81,Ktm 640 Adventure 05:a,Äldre maskiner-sålt: Suzuki rmx 250 -91 ,Ktm 250 exc-f -07 Bandit 600 96
köpte mej en Vfr nu i helgen..en 800 02:a med 2400 mil på mätaren,som går otroligt fint,må jag säja.
Fick den för ett helt ok pris tycker jag,55.000:-

Synd att inte vädret tillåter nåra längre turer...inge ql o åka hojj när det bara är ett par plusgrader.
Hoppas det blir varmare dom närmsta veckorna,då jag e ledig i 2 veckor till
 

bordsvatten

GubbaHoj..
Gick med
16 Jul 2007
Ort
varberg
Hoj
såld och/eller kraschad.. BMW 1250 GS Adventure
köpte mej en Vfr nu i helgen..en 800 02:a med 2400 mil på mätaren,som går otroligt fint,må jag säja.
Fick den för ett helt ok pris tycker jag,55.000:-

Synd att inte vädret tillåter nåra längre turer...inge ql o åka hojj när det bara är ett par plusgrader.
Hoppas det blir varmare dom närmsta veckorna,då jag e ledig i 2 veckor till

Inte köpt på mc-kompaniet? En röd?
 

Ronny A

Skogstomte
Gick med
24 Jul 2007
Ort
Bengtsfors
Hoj
Honda Vfr 800 02:a,Honda Cb 750 f -81,Ktm 640 Adventure 05:a,Äldre maskiner-sålt: Suzuki rmx 250 -91 ,Ktm 250 exc-f -07 Bandit 600 96

bordsvatten

GubbaHoj..
Gick med
16 Jul 2007
Ort
varberg
Hoj
såld och/eller kraschad.. BMW 1250 GS Adventure
Ehh..jo.
Mc-kompaniet i Väring,strax utanför Skövde
Är det en du haft eller en jag borde veta nått speciellt om??


Nej de ska nog inte va nån fara med den, hade aldrig några problem med den och nytt drivpaket satte dom ju på....
jag har en Givi toppbox och monorack till den komplett med skruvar och tre nycklar och kvitto. plats för två hjälmar ..som ny. nypris 3544 kr säljes för 2500 kr..
 

Ronny A

Skogstomte
Gick med
24 Jul 2007
Ort
Bengtsfors
Hoj
Honda Vfr 800 02:a,Honda Cb 750 f -81,Ktm 640 Adventure 05:a,Äldre maskiner-sålt: Suzuki rmx 250 -91 ,Ktm 250 exc-f -07 Bandit 600 96
Vad har ni för förbrukning på era viffrar?
Själv så verkar jag ligga mellan 0.4 och 0.7,beroende på körstil.
Vad säjer instruktionsboken?
 

new_mannen

new_mannen
Gick med
9 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
VFR 750 F -89:a
Hej! har problem med tempgivaren som inte rör sig. Troligen givaren som är trasig , någon som vet hur man kan mäta den samt vem som kan sälja ny till vettigt pris?
 

Baxter

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2007
Ort
Täby
Hoj
Kawasaki ER-6n -07 Abs Silver
Hej!
Jag var & provkörde en Vfr800 i helgen så nu har jag lite frågor som ngn. kanske kan svara på? =)
Jag är kort 166cm så jag undrar går det att sänka hojen på ngt. sätt? når bara ner med tårna.
Det blir även ganska mycket framlutat position eftersom armarna kanske inte är lika långa som på en 180cm nisse.....går det att justera styret?
Sen undrar jag är den bra att skjutsa på?
Idag kör jag en Kawa er6-n, men ville byta upp.
Tänkte att den här hojen kanske är bättre att skjutsa på & åka längre turer!
Tack på förhand
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
om man tar bort katten, sätter på ett slip-on, fixxar bort allt pair-air och o2 crap, hur många hästkrafter kan man få ur en VFR800, från 2003 och uppåt ?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top