Honda VFR-tråden

Kalleman1

Ängel trots allt
Gick med
16 Feb 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
Ducce SS-S - 17, Eldstorm -02
Vill bara dela med mig lite. Var och provkörde en 01:a idag (igen). Fy fan vilken go hoj vfr:n är, era lyckostar :tummenupp
 

Ronny A

Skogstomte
Gick med
24 Jul 2007
Ort
Bengtsfors
Hoj
Honda Vfr 800 02:a,Honda Cb 750 f -81,Ktm 640 Adventure 05:a,Äldre maskiner-sålt: Suzuki rmx 250 -91 ,Ktm 250 exc-f -07 Bandit 600 96
kan bara säja att jag längtar till september då dom ska komma ut med nästa version av vfr,1000cc o 5 cylindrar
skulle gärna ha mer krut i min,annars gillar jag den skarpt,men kanske 20-30 hk till så hade den vart perfekt
 

solle

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2009
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki Z750 -09
Tjabba, håller på och övningskör för tillfället och köpte en vfr 800 -00 idag. Vad tror ni om att köra upp på hojjen med manöverprov och allt vad det innebär? Är rädd att den ska vara lite tung och otymplig.
 

Ronny A

Skogstomte
Gick med
24 Jul 2007
Ort
Bengtsfors
Hoj
Honda Vfr 800 02:a,Honda Cb 750 f -81,Ktm 640 Adventure 05:a,Äldre maskiner-sålt: Suzuki rmx 250 -91 ,Ktm 250 exc-f -07 Bandit 600 96
Tjabba, håller på och övningskör för tillfället och köpte en vfr 800 -00 idag. Vad tror ni om att köra upp på hojjen med manöverprov och allt vad det innebär? Är rädd att den ska vara lite tung och otymplig.

Jag gjorde min uppkörning på en CB750F från 81..den e både tyngre och längre,så vrf-uppkörning e nog inga som helst trubbel
 

bordsvatten

GubbaHoj..
Gick med
16 Jul 2007
Ort
varberg
Hoj
såld och/eller kraschad.. BMW 1250 GS Adventure

trullen

Gult är skönt....right?
Gick med
29 Jun 2009
Ort
Gävle
Hoj
Suzuki GSX 750ES - 83, Honda VFR 800 -99
Nyligen inköpt VFR -99 och jag är helnöjd.
Åkt över 20mil och har bara gott att säga.
Bekväm som få.
 
Last edited:

skruvaren

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2009
Ort
Uppsala
Hoj
Honda VFR -93
ombestyckning

Jaa du Elias,ännu är det ingen som vet hur länge en Vfr kan gå ! :tummenupp

Själv har jag en 750 -93 som gått ca 6000mil och den spinner som en katt.
Den är säker extra glad för den har blivit körd i Dynobänk=ombestyckad,kn filter och en Yoshimura kolfiberdämpare.
Bästa hoj jag kört/ägt !

Håkan

Var det värt priset att ombestycka, filterbyte?
Har du drevat om den också?
Är en stolt ägare av en -93. Underbaar hoj men vill att den ska bli lite rappare.
 

Roadwarrior

Ny medlem
Gick med
19 May 2009
Ort
Kungshamn
Hoj
VFR -07
Var det värt priset att ombestycka, filterbyte?
Har du drevat om den också?
Är en stolt ägare av en -93. Underbaar hoj men vill att den ska bli lite rappare.


Jag har en VFR 800 vtec med LeoVince/pcIII-mappad/KN-filter och den är mycket rappare än orginal. En åkkompis som kör SV1000 tyckte att jag gav honom ett bättre match än en VFR orginal som han också testat emot. Powerwheelies kommer lätt och den frustar och morrar gott:)

Kan bara säga att VFR'n är helt underbar, bra vrid och skön vtec, en fröjd för ögat och örat:Bugar
 

MC Doktorn

Guest
En bild på min gamla vackra VFR 750 som jag ångrar att jag sålde till en äldre herre i Köping. Denna färg med silverfälgar var väldigt ovanlig och jag har aldrig sett en liknande sedan dess.

Tagen en Sommardag utanför Björsund 2003.
 

Bifogat

  • MIN VFR.jpg
    MIN VFR.jpg
    77 KB · Visningar: 194

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
En bild på min gamla vackra VFR 750 som jag ångrar att jag sålde till en äldre herre i Köping. Denna färg med silverfälgar var väldigt ovanlig och jag har aldrig sett en liknande sedan dess.

Tagen en Sommardag utanför Björsund 2003.

Snygg färgkombo! Har en grön själv, men med svart underdel istf som på din silvriga.

Cynikern i mig undrar om viffern varit kraschad och att man därför satt på en silverfärgad underdel?

Vad är historian bakom denna grönsilvriga viffer? Grönt betyder ju tyskimport, men silver? Jubileumsmodell eller nåt? :va
 

MC Doktorn

Guest
Snygg färgkombo! Har en grön själv, men med svart underdel istf som på din silvriga.

Cynikern i mig undrar om viffern varit kraschad och att man därför satt på en silverfärgad underdel?

Vad är historian bakom denna grönsilvriga viffer? Grönt betyder ju tyskimport, men silver? Jubileumsmodell eller nåt? :va


RC 36an som är en 94 importerades från Tyskland Feb 2003. Denna modell var sista generationens VFR 750 och vet att denna gröna färg existerade på 97 årsmodell i flera olika länder men inte med silver fälgar och magkåpa.
Färgkombon fanns på 3:e gen VFR750 från 93 men en annan grön färg.

Vet ej men har inte sett denna läckra kombination på 4:e gen VFR och jag såg inga tecken till att den skulle vara kraschad. Den var ett ytterst väl vårdat ex med full dokumentering från en ägare.
 

wesse74

wesse
Gick med
3 Sep 2009
Ort
Bredbyn
Hoj
Honda CBR 1000F -96
Jaa du Elias,ännu är det ingen som vet hur länge en Vfr kan gå ! :tummenupp

Själv har jag en 750 -93 som gått ca 6000mil och den spinner som en katt.
Den är säker extra glad för den har blivit körd i Dynobänk=ombestyckad,kn filter och en Yoshimura kolfiberdämpare.
Bästa hoj jag kört/ägt !

Håkan

Hallå :)

Hur är dom att skjutsa med, har provat CBR 1000F å gillade den direkt men tycker VFR e så snygg med enkelsving å allt :tummenupp Orkar den bra även om man e två fullvuxna och tre väskor tro??? :va

Ha de// Anders
 

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
Hur är dom att skjutsa med, har provat CBR 1000F å gillade den direkt men tycker VFR e så snygg med enkelsving å allt :tummenupp Orkar den bra även om man e två fullvuxna och tre väskor tro??? :va

Ha de// Anders

Frun är ok bak på den, så länge vi tar en paus varannan timme eller så, pga passagerarens knävinkel.

VFR:en orkar, även den svagare 750:an. Den är starkare än man tror. Motorn är så pass snäll att man tror att man segar i 70 på landsväg tills man kollar på mätaren och ser 110. Du vet hur det är... :D

Vänta dig inte raketprestanda bara, med full packning. Vill du ha det, bör du titta på en båge med starkare motor, kanske bortåt 130-150hk eller mer. Kanske den nya VFR1200:an?​

Min körning med viffern handlar mest om jobbpendling på sommaren, kortbanekörningar varje vecka och en och annan tur med frun bakpå. Allt funkar. :)

Verkar VFR intressant för dig, kika gärna in på Sveriges bästa märkesforum, http://www.vfr-forum.se!
 

wesse74

wesse
Gick med
3 Sep 2009
Ort
Bredbyn
Hoj
Honda CBR 1000F -96
Frun är ok bak på den, så länge vi tar en paus varannan timme eller så, pga passagerarens knävinkel.

VFR:en orkar, även den svagare 750:an. Den är starkare än man tror. Motorn är så pass snäll att man tror att man segar i 70 på landsväg tills man kollar på mätaren och ser 110. Du vet hur det är... :D

Vänta dig inte raketprestanda bara, med full packning. Vill du ha det, bör du titta på en båge med starkare motor, kanske bortåt 130-150hk eller mer. Kanske den nya VFR1200:an?​

Min körning med viffern handlar mest om jobbpendling på sommaren, kortbanekörningar varje vecka och en och annan tur med frun bakpå. Allt funkar. :)

Verkar VFR intressant för dig, kika gärna in på Sveriges bästa märkesforum, http://www.vfr-forum.se!

:tummenupp Tackar för detta....

Väntade mig inte att det skulle va nån skrevraket direkt utan bara en hyfsat rapp hoj om man kör själv och ändå bekväm på 50mila turer med packning och dam på pall.... Blev dock rätt övertygad om att jag nog satsar på en CBR ändå eftersom den har en bra benvinkel för min donna och hon satt bekvämt på den. Sen är det ju lite mer volym och dessutom lite mer effekt :banana Ska dock kika lite på forumet ändå :)
 

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
:tummenupp Tackar för detta....

Väntade mig inte att det skulle va nån skrevraket direkt utan bara en hyfsat rapp hoj om man kör själv och ändå bekväm på 50mila turer med packning och dam på pall.... Blev dock rätt övertygad om att jag nog satsar på en CBR ändå eftersom den har en bra benvinkel för min donna och hon satt bekvämt på den. Sen är det ju lite mer volym och dessutom lite mer effekt :banana Ska dock kika lite på forumet ändå :)

Ingen orsak. Du är välkommen in på forumet! CBR-nissarna ska ha ett märkesforum också nånstans, men inte på långt när lika aktivt som VFR-Forum.se. :yoparty

CBR-XX:en är annars en ganska läcker hoj den också. Ska inte sticka under stol med att jag sneglat på en sån också. Det enda är den inte har en enkelsving och dessutom lång, tung och bänglig. Spinkig och vek som man är så... :rolleyes:

På viffern är den enda längre turen jag gjort med frun bakpå Mälaren runt förra året. Det var då det upptäcktes det där med knävinkeln. Hon har aldrig klagat annars. Kör man i grupp med andra vifferister kan det vara svårt att ta paus när passageraren inte orkar mer. Det fungerade bra annars som sagt. Lite öm i baken, men det blev jag med, bågen var inställd för kortbane-BKK, och därmed kanske lite väl stötig för vanlig färd även med passagerare.
 

wesse74

wesse
Gick med
3 Sep 2009
Ort
Bredbyn
Hoj
Honda CBR 1000F -96
Ingen orsak. Du är välkommen in på forumet! CBR-nissarna ska ha ett märkesforum också nånstans, men inte på långt när lika aktivt som VFR-Forum.se. :yoparty

CBR-XX:en är annars en ganska läcker hoj den också. Ska inte sticka under stol med att jag sneglat på en sån också. Det enda är den inte har en enkelsving och dessutom lång, tung och bänglig. Spinkig och vek som man är så... :rolleyes:

På viffern är den enda längre turen jag gjort med frun bakpå Mälaren runt förra året. Det var då det upptäcktes det där med knävinkeln. Hon har aldrig klagat annars. Kör man i grupp med andra vifferister kan det vara svårt att ta paus när passageraren inte orkar mer. Det fungerade bra annars som sagt. Lite öm i baken, men det blev jag med, bågen var inställd för kortbane-BKK, och därmed kanske lite väl stötig för vanlig färd även med passagerare.

Jajamän:nicka Eftersom både jag och damen är fullvuxna i längd och jag har matchvikt på 100pannor så behövs det en fullvuxen cykel. Har tittat mycket på XX:en men anser att det är en för dyr cykel att börja med, spanar på tusingar med lite mil istället och helst i trakten kring 20loppor i inköp :hihi
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top