Honda x11 ??

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Hej bröder och systrar.

Undra bara om det är någon mer än jag som kör Honda X11 i detta avlånga land? :fyllisar
 

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
fjollträsk c/o Vidja
Hoj
KTM 950 SM
Långa farbron skrev:
Hej bröder och systrar.

Undra bara om det är någon mer än jag som kör Honda X11 i detta avlånga land? :fyllisar

Nope, även jag har en sådan traktor. Men de är inte direkt vanliga, sällan man möter någon när man är ute och åker.
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Va äre för hoj denna X11? Jag är dåligt insatt... Släng upp nårra bilder å berätta lite!

:hej
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
hållundan skrev:
Va äre för hoj denna X11? Jag är dåligt insatt... Släng upp nårra bilder å berätta lite!

:hej


Typ strippad blackbird utan 6 växlen och om mappad insprutning...
skönt vird ,men blåsigt.
Bilder kommer men sitter på jobbet...
 

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
fjollträsk c/o Vidja
Hoj
KTM 950 SM
hållundan skrev:
Va äre för hoj denna X11? Jag är dåligt insatt... Släng upp nårra bilder å berätta lite!

:hej

Här kommer en bild på min padda med Akra systemet monterat, bänkad till 144HK. Går som en skållad råtta, roligt upp till 160 km/h sedan får man hålla i sig duktigt (har kört styft 250 km/h, men då såg jag dubbla körbanor) :)
 

Bifogat

  • x11_s.jpg
    x11_s.jpg
    64.6 KB · Visningar: 219

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Nu har väl Honda slutat skurva ihop X-11or. De sålde för dåligt antagligen. Tanken var väl att göra en moderna muskelhoj som skulle ta V-maxens kunder med det funkade inte. Men har ni sett den nya CB 1300R? Den är bra fet.
 

Bifogat

  • CB1300_R.jpg
    CB1300_R.jpg
    19.8 KB · Visningar: 535

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
loser skrev:
Här kommer en bild på min padda med Akra systemet monterat, bänkad till 144HK. Går som en skållad råtta, roligt upp till 160 km/h sedan får man hålla i sig duktigt (har kört styft 250 km/h, men då såg jag dubbla körbanor) :)


Känner igen problemet själv har varit uppe i 230 men det var lite blåsigt,kanske dags för en fjollkåpa :)
Läste i tyska tidningen Motorahd att X11 skall göra 0-100 på 2,9 sek ,kan det stämma?
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
soppatorsken skrev:
Nu har väl Honda slutat skurva ihop X-11or. De sålde för dåligt antagligen. Tanken var väl att göra en moderna muskelhoj som skulle ta V-maxens kunder med det funkade inte. Men har ni sett den nya CB 1300R? Den är bra fet.


Och slö..... :)

85 kW / 7500 varv - 116hkr

Moment 11,7 kpm / 6000 varv


X11:
100 kW / 9000 varv

Moment 11,3 kpm / 7000 varv
 

AndersD

Godtrogen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen alls :(
soppatorsken skrev:
Nu har väl Honda slutat skurva ihop X-11or. De sålde för dåligt antagligen. Tanken var väl att göra en moderna muskelhoj som skulle ta V-maxens kunder med det funkade inte. Men har ni sett den nya CB 1300R? Den är bra fet.

Jag tycker den är smällfet, men jag blev enormt besviken när jag körde den, konstigt dålig insprutning (sämre vid pådrag än vad jag har kunna mappa alldeles själv) och helt hopplös effektkurva på nåt sätt, kan ju vara en vanesak, men när jag körde den så kom jag inte på något sätt att köra den utan attfå en massa ryck och _hela_tiden_ köra in i varvstoppet, det blev liksom inte roligt när utgången på varenda kurva blev ett tråcklande med hackande motor, ryckig gång, växlande i tid och otid osv...

/OT -XJR...
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
XJR skrev:
Jag tycker den är smällfet, men jag blev enormt besviken när jag körde den, konstigt dålig insprutning (sämre vid pådrag än vad jag har kunna mappa alldeles själv) och helt hopplös effektkurva på nåt sätt, kan ju vara en vanesak, men när jag körde den så kom jag inte på något sätt att köra den utan attfå en massa ryck och _hela_tiden_ köra in i varvstoppet, det blev liksom inte roligt när utgången på varenda kurva blev ett tråcklande med hackande motor, ryckig gång, växlande i tid och otid osv...

/OT -XJR...

Funkar för mig ,kan beror på att jag kör som en kärring :)
 

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
fjollträsk c/o Vidja
Hoj
KTM 950 SM
Långa farbron skrev:
Och slö..... :)
85 kW / 7500 varv - 116hkr
Moment 11,7 kpm / 6000 varv

X11:
100 kW / 9000 varv
Moment 11,3 kpm / 7000 varv

Om du inte har bytt pipor på din än, så gör det! Gav 18 HK till på min, och tappade säkert ca 10-15 kg i vikt (förutom centralstödet som rök, säkert 3 kg till).
 

AndersD

Godtrogen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen alls :(
Långa farbron skrev:
Funkar för mig ,kan beror på att jag kör som en kärring :)

Ah, nu blev det visst fel, jag som var otydlig kanske, jag menade alltså CB1300, det var därför jag skrev OT-XJR... :rolleyes:

X11:an har jag aldrig kört, har aldrig blivit av bara, rättså fet den också, fast jag aldrig direkt gått i köpa-tankar, smaken är som baken vettu :tummenupp

/XJR
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top