Jepson75
Italienfreak!
Som överskriften säger:
Har en Honda 250XL -73 som stått från 90-talet till nu.
Enstånka, 4-ventilare o slidförgasare.
Går extremt fett och vare sig luftskruv eller choke påverkar gången.
Har:
Rengjort tanken o bytt bensin.
Sett över tändning, brytare o stift (som sotar igen på några 100 meter)
Kollat ventilerna "enligt bok" - 0,05mm på insug o 0,08mm på avgas.
Rengjort förgasare, med syrabad, WD40 o tryckluft o köpte ett eBay renoveringskit till den (det senare gjorde för övrigt vare sig till eller från).
Värt att nämna är att när jag fick igång den i vintras funkade choken o jag justerade gången med luftskruven o då reagerade allt som det skulle. Dock körde jag inget då utan den blev stående tills det var dags för registreringsbesiktning.
Alla tips mottages tacksamt...för snart sliter jag mitt hår, som jag inte har!
Har en Honda 250XL -73 som stått från 90-talet till nu.
Enstånka, 4-ventilare o slidförgasare.
Går extremt fett och vare sig luftskruv eller choke påverkar gången.
Har:
Rengjort tanken o bytt bensin.
Sett över tändning, brytare o stift (som sotar igen på några 100 meter)
Kollat ventilerna "enligt bok" - 0,05mm på insug o 0,08mm på avgas.
Rengjort förgasare, med syrabad, WD40 o tryckluft o köpte ett eBay renoveringskit till den (det senare gjorde för övrigt vare sig till eller från).
Värt att nämna är att när jag fick igång den i vintras funkade choken o jag justerade gången med luftskruven o då reagerade allt som det skulle. Dock körde jag inget då utan den blev stående tills det var dags för registreringsbesiktning.
Alla tips mottages tacksamt...för snart sliter jag mitt hår, som jag inte har!
Last edited: