Hondan död

0nicke0

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Husqvarna wr 125
Heej.
Vill bara skriva av mig lite, om det är okej?
Skulle skusa hem en polare 11.30. Värmde hojen innan den stora vägen.
Började varva ur växlarna. sen låg jag i 110 växlade till 5:an å då ska den normalt dra vidare, men den slöade å varvet gick ned. Jag växlade ned till 4:an igen n drog upp 110 igen sen växlade jag. Sen kände jag ett ryck vid 9500-10 000 varv, å jag in med kopplingen. Den dog, det kom röck från den. å den var varm. Polaren frågade vad som hänt jag sa direkt att den skurit. Han märkte inget innan jag tryckte in kopplinge så snabb var jag med den. Sen när den svalnat så testade jag å starta men inget hände. Startmotorn gick inte runt.
Så ja nu är väll min hoj säsong förstörd. Har precis köpt ny cylinder och kolv. Jag har väll kört kanske 250 mil med dom nya delarna.
Blir så ledsen på sånt här :huvet :näsblod
MVH//Nicklas

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Letar ratbike
0nicke0 skrev:
Heej.
Vill bara skriva av mig lite, om det är okej?
Skulle skusa hem en polare 11.30. Värmde hojen innan den stora vägen.
Började varva ur växlarna. sen låg jag i 110 växlade till 5:an å då ska den normalt dra vidare, men den slöade å varvet gick ned. Jag växlade ned till 4:an igen n drog upp 110 igen sen växlade jag. Sen kände jag ett ryck vid 9500-10 000 varv, å jag in med kopplingen. Den dog, det kom röck från den. å den var varm. Polaren frågade vad som hänt jag sa direkt att den skurit. Han märkte inget innan jag tryckte in kopplinge så snabb var jag med den. Sen när den svalnat så testade jag å starta men inget hände. Startmotorn gick inte runt.
Så ja nu är väll min hoj säsong förstörd. Har precis köpt ny cylinder och kolv. Jag har väll kört kanske 250 mil med dom nya delarna.
Blir så ledsen på sånt här :huvet :näsblod
MVH//Nicklas

Låter jobbigt. Inget annat än att beklaga men kolla varför den skurit om den nu skurit? Inte så mycket att göra åt, bara bita ihop och titta framåt!

Solid snake

Guest
Om du nu har ny kolv o cylle så är det ju jävligt smart att varva ur den, väldigt... :rolleyes:

0nicke0

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Husqvarna wr 125
Men om den nu är så att jag har kört ett antal 100 mil med grejerna. Och varvat skiten år den många många gånger tidigare. Så ska det inte vara några problem. 11 000 varv är inte varva ute den, eftersom jag har effektavgasystem så vill den varva 11500 för att gå som bäst.
Ah hoppas morsan kan sponstra mig så jag kan fixa den. Sen blir jag väll tvungen att sälja den. Är skyldig mor massa pengar redan :näsblod

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
50x12
0nicke0 skrev:
Men om den nu är så att jag har kört ett antal 100 mil med grejerna. Och varvat skiten år den många många gånger tidigare. Så ska det inte vara några problem. 11 000 varv är inte varva ute den, eftersom jag har effektavgasystem så vill den varva 11500 för att gå som bäst.
Ah hoppas morsan kan sponstra mig så jag kan fixa den. Sen blir jag väll tvungen att sälja den. Är skyldig mor massa pengar redan :näsblod

Nej det har du helt rätt i, även om du inte har kört in kolven så ska du kunna varva skiten utan att den går sönder, men det är ju inte att rekomendera. Men kan det inte vara för att den vart lite cp nu när du har etanol konverterat den ?

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr
spectre skrev:
Nej det har du helt rätt i, även om du inte har kört in kolven så ska du kunna varva skiten utan att den går sönder, men det är ju inte att rekomendera. Men kan det inte vara för att den vart lite cp nu när du har etanol konverterat den ?

hmm, är inte risken att dom skulle skära större med nya delar? högre friktion? :rolleyes:

etanol konverterat? dett lär interessant :)

frew

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2004
Hoj
st1100 -00
oljepumpen gått sönder? kylsystemet paj? nått fel måste det ju vara.
sen när man skutsar ska man nog inte sitta och pressa ur hojen sådär,
det är ju trots allt tvitakt...

0nicke0

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Husqvarna wr 125
Etanolen kan inte ha gjort så att den nypit. Har kört så pass länge med det nu. Ja nått med oljan tror jag att det är. Eller att vevlagrena har skurit. Men som sagt det åter står att se ikväll när jag komemr att plocka ned motorn. Måste bara få i mig lite mat i magen. :va

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...