Hoppsan!

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Det är väl endå en bedrift att köra på slangen i 100 meter med framhjulet bara 30 cm över marken utan att accelerera. Balanspunkt, vad e det? :rolleyes:
Nåja. Nu är väl inte allt som står i tidningen sant, men polisen skall ha bevis om de skall fälla någon. Räcker det med uppskattningar nu?

Seså, vem var det? Träd fram.

Last edited:

Deadmetal

NU i ett rött hus på landet :)
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
Nu 4 hjul och ett styre..
JoS skrev:
Det är väl endå en bedrift att köra på slangen i 100 meter med framhjulet bara 30 cm över marken utan att accelerera. Balanspunkt, vad e det? :rolleyes:
Nåja. Nu är väl inte allt som står i tidningen sant, men polisen skall ha bevis om de skall fälla någon. Räcker det med uppskattningar nu?

Det är väl bara å se till Affe, där skrev ju polisen oxå godtyckligt :va

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
På tal om polisen, så kanske det vore på sin plats att tipsa om att de är heta på 55:an just nu. Har passerat ett antal kontroller mellan Uppsala och Enköping de senaste dagarna.

Fast en del av er vet ju redan om detta. :hihi

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
Kamikaze kid skrev:
Märkligt vat poliserna uppfattar vissa saker helt plötsligt!

Det kunde jag ha talat om för dig som nybliven motorcyklissa för två år sen. Jag gillar inte poliser som skräms, är stöddiga och ljuger. De e ju fan att dom ens finns. :5sure

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
JoS skrev:
men polisen skall ha bevis om de skall fälla någon. Räcker det med uppskattningar nu?
Polisen behöver inga bevis, utan kan ljuga bäst dom själva vill :huvet
Affe :fatta! Viss person inom Polisen

Anneli råkade ju oxå ut för polisens "ärlighet" för någon sommar sedan,
Det polisen påstod kunde hon omöjligen ha gjort då, men fälldes iaf i rätten !!

Det finns fler liknande fall där polisen far med osanning... :fakta

Det har blivit en sån jäkla hetsjakt på sporthojar
att polisen till o med står och ljuger inför rätten för att rädda sitt skinn.

Jag har INGET förtroende för polisen längre !!

Last edited:

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Penguin skrev:
På tal om polisen, så kanske det vore på sin plats att tipsa om att de är heta på 55:an just nu. Har passerat ett antal kontroller mellan Uppsala och Enköping de senaste dagarna.

Fast en del av er vet ju redan om detta. :hihi

O ja, mycket kontroller har det varit den senaste tiden. :gnissla

För några dagar sedan klarade jag mig med mycket tur. Höll väl ca 1 sekunds avstånd till en mercedes framför. Vi låg båda i ca 115 riktig fart (uppmätt av mig med gps).
Den personen vinkade de in, men kör man nära kan de inte rikta lasern mot en visade det sig... :Bugar

Magoo

Streetfucker
Gick med
27 Sep 2005
Hoj
Tomt på lagret för tillfället
Kryptonit skrev:

För några dagar sedan klarade jag mig med mycket tur. Höll väl ca 1 sekunds avstånd till en mercedes framför. Vi låg båda i ca 115 riktig fart (uppmätt av mig med gps).
Den personen vinkade de in, men kör man nära kan de inte rikta lasern mot en visade det sig... :Bugar

Det där har jag också testat..... men då tog dom mig istället o gav mig en rejäl utskällning i vikten o hålla avstånd :fatta! + en flygande :brinnerup ..... !

Bluegreengrey

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
SV650S med SHARK Helsystem (mullrar fint)
Kryptonit skrev:

Tur att han inte bromsad..... :gnissla

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Underbart att Polisen tar sig tid att plaffa nerr oss på MC - vi ä redan liksom älgen - vilt man får skjuta på - utan straff..

Ta nu t. ex han killen som med droger och alkohol och cirka 100 andra gamla åtals punkter för mängder av trafik kriminalitet - inte blir straffad när han kör ihjel en motor cyklist. Man ku inte bevisa att han körde bilen!!! Fast alla vett... Fritt fram att mörda motorcyklister!!

Kör ihjel 2 pojkar - straff nersättelse till va va de 1½ år!!!!
Plaffar du nerr en elak varg 1 år med gitter...

Vart ä vi någonstans :fatta! Nä polisen ska straffa och ljuga om stora kriminella handlingar i trafik - som att ett hjul lyfter lite, eller att det gick mera än 30 km/t för fort.. Tar du båten till granlandet i söder är det fri hastighet...

Jag börjar tröttna på det noll-tolerans sätt som man bedrivar löjlig verksamhet på - när dom grova kriminelle går fria!!!

Pertan

ESTJ
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Aprilia Mille 2K
JoS skrev:

Jag tar på mig det här! :gnissla

Det är längesen man såg ut som 25 och åka så långt och fort på bakhjulet skulle jag aldrig fixa med kvartstonnaren, så det får det vara värt :rolleyes:

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Åfan, var det du?

25-åringen. Den var inte dum! :D

Pertan

ESTJ
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Aprilia Mille 2K
JoS skrev:
Åfan, var det du?

25-åringen. Den var inte dum! :D
:gnissla ser jag inte ut som 25 :va , jag har åtminstone varit 25 för si så där 11 år sen.

Det ha skett ett oförklarigt generationsskifte i landslaget för hockey och fotboll, när jag var liten så var det gamla gubbar nu är det snorungar, hur gick det till och varför ändra på det som funkade förr.

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
R1...såklart
Läste domen häromdagen.

Det anmärkningsvärda är att endast en polis sett MC:n på håll köra på bakhjulet. Han stod vid en poliskontroll på en sidogata när MC:n körde förbi på bakhjulet på Tycho Hedens. Skickade då efter en vanlig bumse som körde ifatt och stannade personen.

Eftersom den tilltalade nekar står alltså ord mot ord men Uppsala Tingsrätt dissar fullständigt den tilltalades beskrivning av händelsen. De går helt och hållet på den enskilde polisens vittnesmål. Inga mätningar, inget bevis, inga andra vittnesmål.

Citat:

"Vittnesuppgifterna om hur den aktuella körningen gick till har lämnats av en erfaren trafikpolis - alltså av en person som i sitt yrke har till särskild uppgift att vaka över trafik och att därvid vara uppmärksam på trafikfarliga beteeden. Vittnets uppgifter om körningen - sedan han uppmärksammat "det omisskännliga ljudet av en kraftfullt accelererande sportmaskin" - att motorcykeln körde på bakhjulet i omkring 100 meter och att hastigheten med marginal var över 100 km/h är tillförlitliga."

Vidare tillmätte rätten ingen som helst betydelse att det vid tillfället varit helt fria körfält framför.

Var och en får givetvis dra sina egna slutsatser av ovan men jag har då mina rätt klara.

/Olzki

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Olzki skrev:
Vidare tillmätte rätten ingen som helst betydelse att det vid tillfället varit helt fria körfält framför.

Var och en får givetvis dra sina egna slutsatser av ovan men jag har då mina rätt klara.

/Olzki
Poliser är alltid ärliga :rolleyes:
Det sägs ju att dom inte har nått att vinna.... :näsblod

Last edited:

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Det är bedrövligt att ett "sk. stjärnvittne" kan förklarar nästan allt om hur det gått till förutom ren fakta. Detta förklarar något om hur det egentligen gick till. Detta låter som journalism från Aftonh*ran.*

PS. * Jag läser Aftonh*ran nästan dagligen men tar inte åt mig allt som står däri. Gör inte det ni andra heller.

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
R1...såklart
JoS skrev:
PS. * Jag läser Aftonh*ran nästan dagligen men tar inte åt mig allt som står däri. Gör inte det ni andra heller.

Offtopic:
De som gör blaskan skiter nog högaktningsfullt i varför du läser den och vad du tycker om den så länge du köper den. Har inte köpt en kvällsskräptidning på många år och saknar inget. Knappt hälften är sant och man vet aldrig vilken hälft.

Ontopic:
Känner du för övrigt till en annan version av verkligheten?(Den får du gärna pm:a.;)) Det är i alla fall en typdom för vilken jag hade rekommenderat överklagan till hovrätten.

/O

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...