Hotel i linköping?

MT

Hojlös:(
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Saknar min KTM
Först så skulle jag vilja rekomendera http://www.hotellguiden.se/
som jag använder mycket i jobbet!

Radisson SAS eller Storan som vi orts bor kallar det är säkert rätt så bra men det ligger mitt inne i centrum.
kan vara svårt att göra sig av med bil och släp vilket jag antar att du har.

Absolut närmast till Svistad är nog Hilton hotell , är nog bara ca 5 min med bild till svistad.
Dock så vet jag inget om hotellet och har hört att det skall vara rätt så dyrt men det skadar ju inte att ringa och fråga!

Sedan så finns ju Scandic i stadsdelen Ryd. Det ligger på precis helt fel sida om stan dock.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Ska du inte rejsa???
Då gäller de gamla självklara:
"Husvagnen i depån"
"Tältet bredvid bilen"
eller vaför inte den klassiska
"På golvet i skåpbilen"

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Chrille skrev:
Ska du inte rejsa???
Då gäller de gamla självklara:
"Husvagnen i depån"
"Tältet bredvid bilen"
eller vaför inte den klassiska
"På golvet i skåpbilen"
Hmm, jag tänkte skriva "Hotell är INTE rejsing, sov nu under bilen/släpet, helst inte i en alltför blöt pöl!" men jag besinnade mig och kom på att han förmodligen inte kör A-traktor till Linköping utan har någon med sinne för komfort, näringsriktiga frukostar och kabeltv med sig. Då är det helt ok med hotell men bara då! :D
Vandrarhemmet ska vara bra och billigt, på Scandic Hotell i Ryd har vi hyst in domare, jury mfl.

Custom

TRX850 snart
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
T R1
Kajkyl

Tog ett utdrag ur hotellen i Linköping.

Hotellet Östergyllen
Nära till allt - långt ifrån dyrt!
Hotellet Östergyllen ligger centralt i sta´n utmed Stångån Kinda kanal 150 m från resecentrum och ca 400 från Nöjescentrum med restauranger och pubar. Vi är det enkla och personliga hotellet. Hotellet har 34 rum. Alla rum har kabel-TV. Frukost och fri parkering.
Välkommen till Östergyllen!
Hotellet Östergyllen
Hamngatan 2B
582 02 Linköping
Tel. 013-10 20 75
Fax 013-12 59 02

Hotell Du Nord
Ett rosa kulturhus
Söker man ett hotell med person-lig karaktär i centrum utan störande nattliv så finns det ett litet hotell, ett rosa kulturhus beläget på egen grönskande gård i centrala Linköping.
Endast 250 m till citykärnan och bara 125 m till centralstationen/ Resecentrum.
Ljusa moderna rum, de flesta rökfria och alla med dusch/WC, telefon, radio och TV med satellitkanaler. Frukostbuffé i en rökfri matsal. För längre boende finns det lägenheter i anslutning till hotellet med möjlighet till självhushåll. Fri parkering.
Repslagaregatan 5, Linköping
Tel. vx 013-12 98 95.
Fax 013-14 52 91.
www.hotelldunord.se

Radisson SAS Hotel
Hotellet är centralt beläget på stadens torg, omgivet av restauranger, kultur & shopping. Hotellet är ett av skandinaviens äldsta och bär ett gustavianskt kulturarv. I år firar hotellet 150 år.
Rummen är omsorgsfullt renoverade - en stilfull blandning av gammalt och nytt. Samtliga 88 rum är utrustade med minibar, hårtork, byxpress och bekväm tillgång till Internet. 11 av rummen, inkluderat vår juniorsvit, är Business Class. Vi erbjuder även konferensmöjligheter. Vår restaurang och cocktailbar är mycket populära såväl hos våra gäster, som hos en lokal publik.
Radisson SAS Hotel
Stora Torget 9,
582 19 Linköping.
Tel 013-12 96 30.
Fax 13 37 69.
sales@lpizh.rdsas.com
www.radissonsas.com

Park Hotel
Det personliga hotellet med gammaldags atmosfär
Välkommen till Park Hotell - ett trivsamt medelklasshotell i charmig nyrenässansstil beläget i den lummiga Järnvägsparken mitt emot Resecentrum och ca 5 minuters promenad till stadskärnan.
Hotellet har 36 moderna, individuellt och personligt inredda rum - flertalet rökfria och en del även allergianpassade - med dusch/WC, telefon, radio, Kabel-TV, hårtork och kylskåp. Alla rum har 3-glasfönster. Fri parkering för gäster, på egen gård.
I den ljusa frukostmatsalen med utsikt mot parken och fontänen dukas en fräsch frukostbuffé upp.
Tel. 013-12 90 05.
Fax 013-10 04 18
Järnvägsgatan 6,
Linköping
Det vänliga hotellet med hemkänsla.

First Hotel
Välkommen hem!
Efter en omfattande renovering under vintern, kan vi nu hälsa dig välkommen till ett mycket spännande hotell!
Här står hemkänslan och närheten till gästen i centrum, något som märks nästa gång du bor på First Hotel. Din övernattning inramas av en ung modern formgivning, och det gör väl inte det hela sämre eller hur? Hos oss är det lätt att koppla av i sommar, antingen på vår inbjudande uteservering, eller i relaxavdelningen som bjuder en härlig utsikt över Domkyrkoparken.
Under semesterperioden är vi dessutom extra generösa, något som gör plånboken glad!
Storgatan 70-76,
Linköping
013-13 02 00
Fax 013-13 27 85
mail: info.linkoping.@firsthotels.se

Stångå Hotell
Centralt - bekvämt
Stångå Hotell är beläget nära Resecentrum. Lätt att hitta även om man kommer med bil. Fri parkering finns på gården.
Här erbjuds rum med parkettgolv, dusch/WC, kylskåp, telefon samt kabel-TV med filmkanaler. Rejäl frukost ingår. Rökfria rum - rökfri frukostmatsal.
Våra priser under helger:
Dubbelrum 645:-
Familjerum 695:-. (Ord.pris 890:- resp. 1040:)
Tullgränd 4,
Linköping 013-31 12 75.
E-post: stangahotell@telia.com
Välkommen till ett trivsamt hotell med personlig service!
Medlem i Ditt Hotell

Quality Hotel Ekoxen
Spännande aktivitetshotell
Quality Hotel Ekoxen är ett affärs, konferens- och aktivitetshotell som under sommar och weekends förvandlas till ett trevligt familjehotell. Här finns 190 ombonade rum och sviter med 350 bäddar. Centralt men ändå lugnt beläget vid Linköpings vackraste parkområde. Stora lekytor för barnen och ett badbollskast från Äventyrsbadet.
Kontakta oss så berättar vi mer om våra prisvärda och trevliga paket:

Barnens favoritsemester med Pippi och Bamse
Golfpaket
SPA-paket
Välkommen att boka på tel:
013-25 26 00
Quality Hotel Ekoxen
Linköping

Klostergatan 68
Linköping
www.ekoxen.se

Scandic Hotel
Linköpings pärla bland hotell.
Scandic Frimurarehotellet är inte bara stadens största och mest kända hotell, hos oss hittar Du även ett stort utbud av sommaraktiviteter. Besök Astrid Lindgrens Värld, låt barnen leka i vårt lekrum och övernatta i ett av våra vackra hotellrum. Roa Er på Metropol med dans- & nöjeskvällar under sommaren och ät gott i vår restaurang.
Vi erbjuder förmånliga golfpaket genom vårt samarbete med Landeryds Golfklubb. Vår relaxavdelning med inomhuspool står till Ert förfogande.
Välkommen att kontakta oss så berättar vi mer!
S:t Larsgatan 14,
Linköping
Tel 013-495 30 00,
Fax 013-495 30 11
E-mail: frimis@scandic-hotels.com
www.scandic-hotels.com

Scandic Hotel Linköping Väst
Som clubmedlem på Scandic har du en hel del förmåner under helger och sommarperiod. Prisvärda sommarpaket för barnfamiljer till Astrid Lindgrens Värld. Golfpaket med Linköpings Golfklubb.
Hos oss parkerar ni bilen gratis, bor bekvämt i fräscha familjevänliga rum samt har fri tillgång till bastu och pool. Trivsam bar och restaurang. Lekrum. Ni hittar oss lätt! Från E4 väljer ni V/Vimmerby. Efter endast 4,5 km ser ni hotellet på vänster sida. Kommer ni från city, välj Y-ring söder.
Rydsvägen,
584 32 Linköping
Tel 013- 495 50 00.
Fax 013- 495 50 11
E-mail: linkoping@scandic-hotels.com
www.scandic-hotels.com

Good Evening Hotel
har nära till allt
Good Evening Hotel är ett nyrenoverat lågprishotell mitt i stadskärnan. Trots förmånliga priser finns allt vad affärsresenären eller barnfamiljen behöver under sin hotellvistelse:
Ljusa trevliga rum med sköna sängar, toa med dusch eller bad i alla rum, TV med satellitkanaler m.m. För den bilburne finns P-platser i källaren eller i det närbelägna P-huset. Buss till Gamla Linköping stannar 200 meter från hotellet. Gångavstånd till Domkyrkan, Länsmuseum och shopping.
Good Evening Hotel
Hantverkaregatan 1,
Linköping
Tel 013-12 90 00.
Fax 013-13 88 50

Motell Filbyter
Med E4 runt hörnet och 5 minuter från Linköpings City.
Här bjuds god, hemlagad mat av språkkunnig, serviceinriktad personal. Komfortabla rum med natur utanför fönstret och nära till motionsspår.
P-plats/motorvärmare under tak vid dörren. Parkering för ca 100 bilar, särskild bussparkering. Kiosk.
Öppettider:
Vardagar 7.00-22.00
Lörd. 7.00-15.00
Sönd. 7.00-20.00
Jour dygnet runt.
Tel 013-27 00 27.
Fax 013-27 00 80
Välkomna!

Sjögestad Motell
Ett trivsamt och omtyckt fullservice motell
Frukost - lunch - middag
Matsal - Cafeteria - Catering
Fullständiga rättigheter
Moderna rum med dusch, kylskåp, satellit-TV och telefon.
Parkering direkt utanför dörren.
Mycket förmånliga priser året om.
Nära till Flygmuséet-Mantorps Travbana, Motorbana och Man-torps Glasbruk samt Vadstena.
Fest på gång?
Beställ vår festprislista!
Sjögestad Motell Tel 013-820 90
vid g:a E4 mellan Linköping och Mjölby.
www.sjogestadmotell.se
Lyckad mat - Lyckad fest

Tillbaka till toppen av sidan

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Håller helt och hållet med Chrille!
Men Torkel har rätt... Tror inte att fassan skulle uppskatta ett tält lika mycket som jag själv :crash ...man måste ju ta väl hnad som sina sponsorer så det fick bli hotel :rodnar

Men till nästa år(jag 18) då blir det en sovsäck i depån ;)

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Måste va härligt att ha en farsa som betalar kalaset. Ta det dyraste hotellet då ;)

Lycka till på söndag :tummenupp

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Åsa skrev:
Måste va härligt att ha en farsa som betalar kalaset. Ta det dyraste hotellet då ;)

Lycka till på söndag :tummenupp

Mjo det är inte helt fel :tummenupp
Inte hela kalaset men hjälper väl till kan man säga :rolleyes:

p.s. blev Hilton ;)

Tack! ...men jag räjsar på lördag :fakta

Custom

TRX850 snart
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
T R1
det är rätt ta det dyraste och fläschigaste hotellet i Linköping, jag har hört att det inte ingår frukost i priset, och en frukost skulle gå på 129 :- :crash

MT

Hojlös:(
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Saknar min KTM
Custom skrev:
det är rätt ta det dyraste och fläschigaste hotellet i Linköping, jag har hört att det inte ingår frukost i priset, och en frukost skulle gå på 129 :- :crash

Japp det stämmer men då får du en egen servitör och kan beställa precis vad du vill!
Går nästan att få en en 3 rätters med vin till frukost då har jag hört!
Blir nog att ta en frinatt där nån gång fast man bara bor 5 min gångavstånd därifrån! :)

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning