Hotell i närheten av Sahlgrenska?

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hotell i närheten av Sahlgrenska, Östra?

Hey alla glada.
Tänkte se om någon kan ge tips på vilka hotell som ligger i närheten av Sahlgrenska, Östra sjukhuset?

Har hittat Apple hotell hittills.

Last edited:
"Aston Villa är ett litet hotell som ligger mellan Sahlgrenska sjukhuset och Botaniska trädgården".

google hjälpte mig..

edit: Aston Villa, Hotell

Askimsgatan 10
413 19 Göteborg
Telefon: 031-41 41 40

Last edited:
Kan inte komma på något som ligger inom gångavstånd till sjukhuset iaf. Men enligt västtrafiks reseplanerare på vasttrafik.se tar det 13 minuter med spårvagn från centralstationen. Och runt centralstationen ligger det väl ett tiotal hotell. Går även vagnar raka vägen från korsvägen, tar 7 minuter, och vid korsvägen ligger Hotel Gothia Towers.

Apple hotell ligger såvitt jag vet vid östra sjukhuset, inte Sahlgrenska. Är ganska säker, dock inte helt hunda, men jag känner bara till ett Apple Hotell i alla fall.

Skulle det vara så att du har någon anhörig som vårdas på Sahlgrenska så kan tydligen boende fixas via sjukhuset enligt deras hemsida.
"Boende för anhöriga
Särskilda boende för anhöriga till patienter som vårdas på sjukhuset finns på SU/ Sahlgrenska och vid Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus, SU/ Östra. Tag kontakt med personalen på avdelningen där patienten vårdas om du vill veta mer."

Kan inte komma på något som ligger inom gångavstånd till sjukhuset iaf. Men enligt västtrafiks reseplanerare på vasttrafik.se tar det 13 minuter med spårvagn från centralstationen. Och runt centralstationen ligger det väl ett tiotal hotell. Går även vagnar raka vägen från korsvägen, tar 7 minuter, och vid korsvägen ligger Hotel Gothia Towers.

Apple hotell ligger såvitt jag vet vid östra sjukhuset, inte Sahlgrenska. Är ganska säker, dock inte helt hunda, men jag känner bara till ett Apple Hotell i alla fall.

Skulle det vara så att du har någon anhörig som vårdas på Sahlgrenska så kan tydligen boende fixas via sjukhuset enligt deras hemsida.
"Boende för anhöriga
Särskilda boende för anhöriga till patienter som vårdas på sjukhuset finns på SU/ Sahlgrenska och vid Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus, SU/ Östra. Tag kontakt med personalen på avdelningen där patienten vårdas om du vill veta mer."

Det är just Östra, står diffust på papprerna. Både Sahlgrenska och sen Östra.
Tack för tipsen

Det är just Östra, står diffust på papprerna. Både Sahlgrenska och sen Östra.
Tack för tipsen

Aha, ok. Korrekt benämning kanske är "Sahlgrenska universitetssjukhuset östra", kikar man på eniros karta så står det så. Om det är östra som gäller så är apple närmast, och spårvagnen går nästan precis utanför hotellet. En nackdel kanske är att det ligger precis vid E20 och är kanske inte ett högstandard hotell. Det kanske inte spelar så stor roll, men kanske är skönt att veta :)

Alla sjukhus tillhör väl Sahlgrenska dvs SU,kanske kan vara det som spökar ?

Oavsett var du skall så är det bra förbindelser med spårvagn till bägge (10 min) om man bor hyfsat nära korsvägen.

Om jag fick välja mellan att bo på Appel hotell längs med E20 (trefilig motorväg) eller ta spårvagnen 10 min varje dag så hade jag tagit vagnen.

Appel hotell är inte heller speciellt roligt att titta på,lite sunkvarning.

Vill man bo hyfsat nära till Östra så kolla på Hotell Örgryte ,då kan du snika ner till Redbergsplatsen och ta vagn eller buss till Östra.

http://gulasidorna.eniro.se/query?w...what=map&mop=yp&search_word=hotel%20%F6rgryte

Först tänkte vi spara pengar och tog in på Formule 1 hotell. Vi betalade, gick upp, vände och krävde pengarna tillbaka.

Sen åkte vi till Apple hotell och tog in där istället. Nära och bra till sjukhuset.
Visst, lite sunkigt men för en natt dög det. Man hörde faktiskt inte E20 så värst mycket. Sov rätt okej.

Som tur va så behövde vi bara sova en natt.
Göteborg är en snurrig stad. Det är inte lätt att hitta.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick