Hotell i Prag?

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Nån som har lite koll på Prag? Tänkte åka dit en helg men är rätt lost på den staden...
Var ska man bo? Vilka områden ligger hyfsat centralt? Några tips på hotell? Tips på grejer att göra/se där? Några sajter man kan spana in?

Alla tips är välkomna så just shoot!

The Golden Tulip - promenadavstånd till centrum, ingen extrem bra utsikt men boka suiten, kostar 65 € om natten inklusive frukost per rum ( även om man är 2 ), skulle tippa på att den är ca 50-55 m2 med jacuzzi i badrumet, minibaren är hyvsad och en bira kostar 1€. Har varit där flera gånger och ska använda dom igen. Kör du bil har dom bemmanad parkering 24 timmar om dygnet!

Vi bodde på hostel innan vi åkte till Brno. När vi kom tillbaka var det kört att hitta nånstans att bo, det kom nån skum snubbe som ville hyra ut en lägenhet mitt i stan, lite för skumt tyckte vi.
Men efter att överlagt fördelarna med rum / sova på gatan så tog vi den till sist.
9 bäddar, 3 sovrum, komplett lägenhet för 900:- 2 nätter.
Det finns om man törs kolla, men åk inte dit på lurendrejerier, ba.

Kolla Hotel Kampa Garden.

Ligger mycket centralt, nära Karlsbron, till en vettig peng. Vad jag läst på nätet ska det vara ok, dock ej bott där själv.
Vi drar dit i maj & har bokat där.

Lycka till :tummenupp

Du ska kolla om flygmuseet har öppnat för säsongen, det ligger strax utanför prag. Räknas bland många som ett av de mest sevärda i Europa.

I sommras åkte jag med 4 polare till Prag och bodde på Hotel Musketyr.

Hade ingen aning om vad vi hade bokat över nätet, men när vi kom dit var det helt outstanding.

Grymma rum och framförallt, de som bodde på first class fick tillgång till en takterass med med meter höga glasväggar och utsikt över hela Prag.

Kolla på hemsidan, vi hade rummen 506 och 508.

Vi planerar en till Prag resa och kommer g a r a n t e r a t att bo på Musketyr igen!

http://www.musketyr.com/index.php?node=4&lang=1

Tackar för alla tips. Tyvärr verkar inget av dom ha lediga rum de datum jag kollat. Förutom Musketyr för det ringa priset €305/natt. Lite väl blodigt kanske...

Tackar för alla tips. Tyvärr verkar inget av dom ha lediga rum de datum jag kollat. Förutom Musketyr för det ringa priset €305/natt. Lite väl blodigt kanske...

Jag måste kolla upp vad vi betalade, för jag kommer inte ihåg att det var så mycket. Återkommer!

Om du gillar fukt, mörker och allmän misär kan jag rekommendera Boatel Albatros. Vill du bo hyggligt trevligt så håller du dig borta dårifrån.

Vi bokade rummen via destination.se och jag och min kompis betalade 2400 SEK för 3 nätter i rum nr 506.
De andra 3 bodde i rum 508 för samma pris.

Detta var under högsäsong i sommras.

Vill verkligen rekommendera Musketyr för det var grymt fina/balla rum och en helt outstanding takterass där vi var helt själva. :tummenupp

Vi bokade rummen via destination.se och jag och min kompis betalade 2400 SEK för 3 nätter i rum nr 506.
De andra 3 bodde i rum 508 för samma pris.

Detta var under högsäsong i sommras.

Vill verkligen rekommendera Musketyr för det var grymt fina/balla rum och en helt outstanding takterass där vi var helt själva. :tummenupp

Jag får inte riktigt samma pris. Weird :näsblod

Bifogat

• musketyr.jpg
    musketyr.jpg
    49.8 KB · Visningar: 29
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...